Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia istukan käsin irrotuksesta?

06.04.2006 |

Synnytin helmikuussa ensimmäisen lapseni. Synnytys muuten normaali ja nopeakin (I vaihe 4 tuntia, II vaihe 50 min., mutta III vaihe 1 tunti 30 min.)n Eli istukka ei syntynyt, sain tipan kautta lääkitystä sekä tabletteja peräsuoleen - ei apua. Lääkäri kävi yrittämässä irrottaa käsin ja sain ilokaasua - kamala, kun sattui!!! Sitten leikkaussaliin, kun ei saatu irrotetuksi. Oli kamala olo siellä ja pelko, kun hyvin vähän sain aiheesta tietoa - minua vaan valmisteltiin leikkaukseen ja kukaan ei puhunut mitään.. Muutenkin tuntui ikävältä jättää vaavi ja isi.. Millaisia kokemuksia teillä? Onko tapahtunut näin seuraavalla kerralla, jos olette lisää lapsia saaneet? Millaista infoa on itse tilanteessa annettu? Menetin verta noin litran ja olo oli jälkikäteen tosi hutera -hb 80.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain ekan lapseni helmikuussa ja istukka irroitettiin käsin. Neuvolakortissa jälkeisvaiheen kesto myös 1,5 tuntia.

Kätilö yritti kaikkea mahdollista, piti jääpussia vatsani päällä ja pisti kai se jotain lääkettäkin auttamaan asiaa. Mutta ei niin ei, ja päädyin itse myös leikkaussaliin. Siellä lääkäri sanoi, että et ole ensimmäinen etkä viimeinen jolle tämä tehdään ja se helpotti oloani. Olin kyllä niin väsynyt synnytyksestä, että mulle oli jo ihan sama mitä tehtäisiin. Mut nukutettiin hetkeksi ja istukka irroitettiin. Sehän irroitetaan ihan käsipelillä ja mulle kätilö sanoi, että siksi nukutetaan kun se on niin" raju" toimenpide. Mä myös menetin verta, en tiedä paljonko, mutta sain 2 pussia verta seuraavana päivänä ja kotiinlähtiessä hb oli vain 79. Silti olin ihan tolpillani ja ruokahalu oli kova. Mitään kammoa ei koko hommasta jäänyt ja paranin mielestäni ihan suht nopeaan eikä vuotokaan kestänyt kauaa (n. kuukauden, joista viimeiset kaksi viikkoa melko vähäistä).

Sasuliini ja poju 2kk ja risat

Vierailija
2/2 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tutulta kuullostaa. Esikoinen kun syntyi niin istukka ei irronnut; annettiin lääkitykset, painettiin mahaa ja puserrettiin toista tuntia tuloksetta. Aloin vuotaa jossain vaiheessa tosi rajusti, ja verta meni loppujen lopuksi 2 litraa (tällaiselle tosi minikokoiselle se on tuntuva menetys). Lopulta filmi katkesi, mutta minut on kiireellisesti nukutettu ja istukka poistettu käsin. Heräämöstä heräsin muutaman tunnin päästä aivan paniikissa mitä on tapahtunut! Missä vauva? MItä on tapahtunut? (Mukava puoli tässä oli, että imukupin jälkeinen eppari saatiin nukutuksessa äärimmäisen siististi ja hyvin ommeltua :)

Mieskin oli tosi huolissaan kun jäi pikkuisen vauvan kanssa kahden synnytyssaliin eikä välillä tiennyt olenko enää hengissä kun huonosti isää informoitiin kulusta...

Kiusaksi tuli myös sairaalabakteeri, ja verta piti pariin otteeseen tankata.

Jäi kyllä pieni synnytyskammo, mutta puhumalla olen päässyt näistä yli. Ongelma istukan kanssa ei ole sittemmin toistunut joten hyvä niin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla