Onko sinulla ns. hyvät geenit?
Eli olet ulkoisesti edustavan näköinen, älykäs ja immuuni sairauksille? Keneltä olet perinyt ne, isältään vai äidiltäsi? Mitä muuta liität siihen, että ihmisellä on hyvät geenit?
Kommentit (32)
on hyvät geenit. Molemmilta vanhemmilta peritty jotain mutta ei ainakaan vielä niitä huonoimpia asioita. Menestynyt monilahjakkuus ja miinuksena omana tullut vaikea iho. Mielummin vaikea iho kun tyhmyys tai alkoholismi.
Sain hyvät geenit terveyteni kannalta, olen 45-vuotiaana täysin terve ja olen myös psyykkisesti erittäin terve ja luonteeltani olen ahkera, sosiaalinen ja kohtuu älykäskin. Mutta ulkonäön osalta ihan katastrofi. Kun peiliin katsoo niin taisin periä vanhemmiltani kaikki pahimmat ulkonäkögeenit. Ihmettelen välillä miksi mieheni on kanssani, hänellä olisi ollut varaa parempaankin kuin suohirviöön...
Kyllä kai jonkunlainen lääketieteellinen tutkimus täytyisi suorittaa ensin, ennenkuin sen tuloksista voisi jotain puhua.
Muu on geenien osalta sitten vain pelkkää omaa arvailua.
En ole koskaan ennen ajatellut asiaa näin, mutta joo, minulla on hyvät geenit. Molempien puolelta tulee. Pieniä vaivoja on, mutta ei mitään vakavaa, niin minulla kuin vanhemmilla.
Toivottavasti isältäni tulee nuoruusgeeni. Hän on 80 v ja häntä luullaan 65-vuotiaaksi....
N49
Olen kiitollinen terveydestäni tähän asti.
Ihan p.skat, kilttimiehen geenit. Toivottavasti saan seuraavassa elämässäni hyvityksen, tämä meni harakoille.
Huonot paitsi älyn ja ystävällisyyden osalta sekä saan liikunnasta hyvänolon ja vasteen (käsittääkseni osa ihmisistä ei geneettisesti saa samalla tavalla hyötyä). Olen sairaalloinen, ruma, panikoiva ja eristäytyvä ja epävarma.
+Olen keskitasoa älykkäämpi ja opin nopeasti lukemiani asioita
+miellyttävä ulkonäkö, en kuitenkaan kaunotar
+synnyttäjän vartalo, synnytykset sujuu ilman komplikaatioita ja tulen helposti raskaaksi
+ei perinnöllisiä sairauksia suvussa
-stressiherkkyys, tosin sitä selittää muutkin asiat kuin geenit
Ei todellakaan. Aa-kupin tissit ja keskivartalolihavuus. Perunanenä. Finnejä. Pisamia. Istuin paskalla kun hyviä geenejä jaettiin.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on jotain geenejä, hyviä ja huonoja. Geenien aktiivisuuteen voi vaikuttaa ihan omilla valinnoilla.
Heko heko, paskageenisten vain täytyy.
Itse kysymykseen, on hyvät geenit. Isän puolelta olen ne enemmän perinyt, onneksi, koska siellä just on tää, että ei oikeastaan mitään sairauksia, tai no yhtä on, mutta sen olen jo onnitunut välttämään, eikä se enää oiekastaan voi puhjetakaan mulle, eli DM1, sitten hyvä vastustuskyky, hyvä iho, nuorekkaana pysyminen, paksut runsaat hiukset, tietty resilienssiys, ja asenne, että aina pärjätään, uhrina ei itketä ja syytellä muita.
Ei minulla ole niin sanotut? Onko sinulla niin sanotut geenit? Mitä suomenkieltä taas täällä saatana kirjoitetaan.
Miksi et voi vain kirjoittaa kysymystä muotoon onko sinulla hyvät geenit?
Valitettavasti ei. Äitini on kaunis ja pitkäikäisestä suvusta, jossa kellään ei ole kansantauteja, mutta sain näköjään geenini pääasiassa isältäni ulkonäköä myöten.