Poikaystävä veti kilarit, kun tein perunamuusin kuorimatta perunoita.
Eikös perunankuorissa ole se perunan ravintorikkain osuus.?Poikkis on himourheilija ja syö aika terveellisesti. Siksi en tajua, miksi piti suuttua ja nyt mököttää. Ihan hyvää muusia se oli.
Kommentit (36)
Minä kuorin perunat muussiin. Ja tiedättekö mitä? Aina niissä perunoissa on kuoren alla "näppylöitä" ja "rupia", joskus saattaa olla laajempikin mustunut kohta.
Hyi että teitä rupimuussin ja perunaruton mussuttajia.
Itse asiassa perunankuorissa on kylläkin luontaisesti hieman myrkkyjä, jotka suojaavat perunaa. Itse en söisi kuoria.
barbilla on oikeasti tosi miehekäs ääni..wonder why
Siis nyt en ymmärrä :o Miten hitsissä saat ne perunankuoret pieniksi jos jollain survimella sen muusin muusasit ? Niiden luulisin jäävän inhottaviksi fliisuiksi. No toki kukin tekee tietysti kuten haluaa.Itse keitän perunat aina kuorineen,kuorin kypsinä ja jauhan simppelillä sosemyllyllä.Toki siinä voisi ne kuoretkin mennä suht hienoksi.
Mitä poikaystävään tulee niin opetapa nyt hyvä ihminen ettet ole mikään muusintekokone!! Itse en niin tehnyt aikoinaan ,niin siinäpä väänsin muusseja ja kaikkea muutakin 30v.Nyt 12v ihanaa muusitonta aikaa :) Tykkään kyllä muusista :)
Perunat voi ensin keittää ja sitten nopeasti kuoria ja muusata sellaisella spesiaali puristimella. Kuoret jää ohuiksi ja muusista tulee tosi sileää. Esim. perunapiirakoihin.
Jätä se sika! Ansaitset parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Syötte varmaan kananmunat kuorineen myös!
Ne kannattaisi syödä kuorineen.
Kyllä perunat yleensä kuoritaan jos muusia tehdään. Eri asia uuniperunat ja se jos joku haluaa syödä keitetyt perunat kuorineen.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa perunankuorissa on kylläkin luontaisesti hieman myrkkyjä, jotka suojaavat perunaa. Itse en söisi kuoria.
siinä vaiheessa kun kuoressa on myrkkyö, on se perunassa muuallakin. Eli heti kun ottaa valokontakstin, iskun tai jotain muuta sellaista. Se ei ole se kuori joka sen myrkyn siihen muodostaa.
Se on amerikkalainen smashed potatoes, ihanaa! Sitä vaan ei muusata, vaan kuoriperunat nuijitaan sieltä täältä rikki ja joukkoon voita, mausteita, parmesania jne. On ihan älyttömän hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kuoret muusissa ole kovinkaan hyviä. Muuten kyllä menee perunat kuorineenkin.
Mun mielestä taas on ja siksi jätän perunat muusiakin tehdessä kuorimatta.
Suuttui ja nyt mököttää? Perunamuusin takia?
Jätä se luuseri.
Naisen paikka nyt vain on hellan ja nyrkin välissä.
En ole syönyt kuorimuusia, kun ei yleensäkään perunamuusista välitä. Voisi kyllä kokeilla joskus tuota, minusta kuori on se perunan maukkain osa.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö ap ruokaa myös perkaamattomista kaloista ja pesemättömistä salaateista..??
...mutta sehän on eri asia!
Rai rai! 😁