Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain diagnoosin psykiatrisesta sairaudesta, ja se tuhosi itsetuntoni ja elämäni kokonaan

Vierailija
30.09.2017 |

muita tai mielipiteitä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sairauteen hoitokeinoja? Oletko sitoutunut hoitoon?

Vierailija
2/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän minkälaisen diagnoosin. Mutta eikö ole hyvä, kun saat apua? Et kai nyt ihan toivoton tapaus ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein juuri autismin kirjoon liittyvän aloituksen. Tavallaan diagnoosi on helpotus, mutta samalla kauhea taakka, kun ei voi itse vaikuttaa omaan olotilaansa. "Selviytymiskeinoja" kyllä on, mutta monissa asioissa ja tilanteissa olisi mukava muutakin kuin selviytyä.

Vierailija
4/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeutuminen vie aikaa, mutta ihmiset varmasti yllättyisi jos tietäisi miten monella ihmisellä on erilaisia sairauksia ja diagnooseja. Toisilla ne on somaattisia ja toisilla mt-puolelta. Sitä ei ole mitään syytä hävetä, harva pystyy itse niihin vaikuttamaan ja toisinsanoen sellainen voi tulla kenelle tahansa.

Tsemppiä ja jaksamista syksyyn, toivottavasti saat apua ongelmaasi.

Vierailija
5/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi on psykoottinen masennus, vaikkei minulla ole koskaan ollut yhtäkään harhaa.

Vierailija
6/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oli järkyttäviä erimielisyyksiä lääkärin kanssa fyysisestä voinnistani. AP

Vierailija
7/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu vähän minkälaisen diagnoosin. Mutta eikö ole hyvä, kun saat apua? Et kai nyt ihan toivoton tapaus ole?

Oli niin outoa, kun minulle annettiin niiiiin kovin intensiivistä psykiatrista apua, ja pyysin vain fyysisen puolen tutkimuksia...

Vierailija
8/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut läheisillesi? He saattavat olla helpottuneita, että käytöksellesi on löytynyt syy. Varsinkin jos et itse ole ollut tietoinen harhoista.

Vierailija
9/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen, naamani halvaantui, minulla oli kuumetta, rintakipuja ja kasvot turvoksissa. 

Vierailija
10/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että lääkäri piti tilaasi somatisaationa. Mahdollisesti sait siis diagnoosiksi psykoottisen masennuksen, koska lääkäri piti harhaisena käsitystäsi siitä, että olet fyysisesti sairas. Osalla potilaista on oikeasti ms-tauti tai väsymysoireyhtymä ja he siis ovat fyysisesti sairaita. Oikean diagnoosin saaminen nopeasti olisi näissä tapauksissa tärkeää. Osalla somatisaatio on oikea diagnoosi ja he tarvitsevat psyykkistä apua. Nämä ihmiset käyvät usein jatkuvasti tutkimuksissa eikä mitään syytä oireisiin löydy. He kuormittavat terveydenhuoltoa paljon, minkä vuoksi olisi tärkeää selvittää, miksi he kokevat mystisiä oireita, joita ei pitäisi olla. Jos syntymekanismi on psyykkinen niin miten sen voi pysäyttää, jotta potilas ei kokisi kipua turhan takia? Entä jos se ei ole psyykkinen? Miten auttaa ihmistä, jonka sairaus ei ole tieteelle tunnettu?

Vierailija
11/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosinhan pitäisi olla vain lääkärin työtä helpottamassa, ei sitä tarvitsisi potilaalle kertoa. Potilaalle merkitystä on vain niillä oireilla, jotka hän itse kokee vaikuttavan elämäänsä. Noihin oireisiin ja niiden kanssa elämiseen potilas hakee apua.

Ap, sinä et ole diagnoosi. Diagnoosi ei määrittele sinua. Jos mahdollista, yritä unohtaa se.

Vierailija
12/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosi on psykoottinen masennus, vaikkei minulla ole koskaan ollut yhtäkään harhaa.

Tuo psykoottinen masennus diagnoosi an törkeää kiusaamista, jos ei ole ollut siihen liittyviä oireita.

Minulle kävi niin myös. Halusivat minut osastolle, joten piti laittaa mahdollisimman rankka diagnoosi.

Olisivat kirjoittaneet sairaslomaa, se olisi ollut oikeampi ratkaisu. Nyt piti päästä kyykyttämään... jne.

Vierailija
13/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että tuo on shokki jos menit fyysisten oireiden takia lääkärille. Varmaan kannattaisi pyytää toinenkin mielipide, lääkäritkin tekevät virheitä. Voimia!

Vierailija
14/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni sai myöskin psykiatrisen sairauden diagnoosin muutama vuosi sitten, hän kielsi koko asian ja etsi kaikkea tietoa siitä miten diagnoosi voisi mahdollisesti olla väärä. Hän myös onki tietoa hänelle määrättyjen lääkkeiden haitallisuudesta... eikä nyt siis hoida sairauttaan  

Vierailija
15/27 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani psykiatrit ovat hulluja!

Vierailija
16/27 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
17/27 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin diagnooseja riittää. Ja todennäköisesti päin helvettiä diagnosoituja, koska en edes täytä kriteerejä. Tiedän itse mitkä kolme mielenterveysongelmaa minua vaivaa mutta antaa heidän kirjoitella sinne mitä haluavat. Olisihan se noloa lähteä täysin kumoamaan edellisten lekureiden mielipiteitä, siinähän astuisi kollegoiden varpaille...

Kaksi näistä kolmesta onkin diagnosoitu minulle yksityisellä. Yksi niistä on paniikkihäiriö mutta jostain syystä se halutaan aina diagnosoida julkisten paikkojen peloksi ilman paniikkihäiriötä, sosiaaliseksi fobiaksi ja eri ahdistuneisuushäiriöiden muodoiksi vaikka kerron sairastavani paniikkihäiriötä johon myös oireeni sopivat täysin.

Vierailija
18/27 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tärkeänä sitä, että kaikista sairauksista kärsivät saavat diagnoosin, jotta oireita osataan hoitaa.

Toivottavasti vointisi paranee lääkityksen ja terapian avulla.

Vierailija
19/27 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/27 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up