Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen yrittäminen: 5. yrityskiertoa, oireita tuntuu mahassa mutta mitään ei tapahdu

Vierailija
30.09.2017 |

Minä 34 ja mies 37, ja tosiaan 5 kiertoa nyt yritetty ja taas testasin negan juuri äsken. Kyllä tuntuu haastavalta :( Aina suoraan nega. Miten voisitte auttaa, neuvoa meitä. Mietitään, onko tehty jotain väärin esim yhdyntöjen ajoittaminen. Ovulaatio on joka 5. kierrossa ollut suoraan 11 päivä yhtenä päivänä, jonka ympärille ja tuolle päivälle on ajoitettu yhdyntöjä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinit esim fooli otettava. 

Vierailija
2/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lopettakaa tuo yrittäminen. Sekin voi vaikuttaa "yllättävästi" tulokseen. Apteekista saa ovulaatiotestejä joita voi kokeilla. Jollei mitään puoleenvuoteen tapahdu ota yhteys paikkakuntasi äitiysneuvolaan ja kerro teidän ongelmasta. Syitä voi olla monenmoista. Mutta esim,jos  ei mitään tapahdu ja menette hoitoihin niiin mieheltä testataan ensin sperma ja katsotaan onko siittiöt kunnossa  ja siittä sitten edetään. Jos miehellä kaikki ok,on sinun vuorosi erinäisiin tutkimuksiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kiertoa on vielä lyhyt aika.

Vierailija
4/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen ääni, luitkohan mitään mitä ap kirjoitti? Ovat yrittäneet jo 5kk tuloksetta! 

Vierailija
5/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä:

Tupakka ja nuuska ollut pois puoli vuotta täysin, aiemmin tuli polteltua satunnaisesti

Alkoholia vain viinilasi silloin tällöin tai mies ottanut vähän olutta, ei tätäkään mitään megakäyttöä mutta nyt paljon vähemmän kuin ennen. 

Vitamiineja tosiaan otettu koko keväästä asti koko lapsitoiveen ajan, foolihappoa, B, C, D, E, makaa sekä rautaa lisäksi, jotta ei ole mitään puutostilaa päällä ainakaan :) Puuttuuko tästä jotain??

Liikuntaa harrastettu ja eletty normaalia elämää.

yhdynnät ajoitettu ovulaation ympärille, joka 11 KP on ilmeisesti aika aikaisin, kun kierto on 25-26 päivää.  

Voiko tässä olla jotain, että yhdyntöjä olisi pitänyt harrastaa tuon selvän ovulaation jälkeenkin? Esim KP 14 asti, josta on vain viikko kuukautisiin?

Kahvia juon kuin korsteeni :( Sushia syön myös. Samoin salmiakkia! Pitääkö nämä jättää? 

Neuvolassa meidät tutkittiin: minulla kaikki OK ja miehellä liikkuvuus ja määrä OK mutta siittiöt epämuotoisia, normaaleja oli 3-4% tuossa testisssä: siitä 2 eri lääkärin lausunto miehelle oli:, normaali, lähes normaalit mahdollisuudet saada lapsia.

Mietimme, montako kiertoa yrittää vielä ja millä tavoilla :( Älkää naurako, suuttuko, toivon oikeasti tukea! 

Itse ajattelimme yrittää keväälle asti, eli siitä tulisi sitten huhtikuussa 12 yrityskiertoa. Jos siihen mennessä ei tärppää niin yksityiselle hoitoihin. 

Kiitos asiallisista kommenteista 

Vierailija
6/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs aamula vai illalla

Vierailija
7/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksen ääni kirjoitti:

Ensinnäkin lopettakaa tuo yrittäminen. Sekin voi vaikuttaa "yllättävästi" tulokseen. Apteekista saa ovulaatiotestejä joita voi kokeilla. Jollei mitään puoleenvuoteen tapahdu ota yhteys paikkakuntasi äitiysneuvolaan ja kerro teidän ongelmasta. Syitä voi olla monenmoista. Mutta esim,jos  ei mitään tapahdu ja menette hoitoihin niiin mieheltä testataan ensin sperma ja katsotaan onko siittiöt kunnossa  ja siittä sitten edetään. Jos miehellä kaikki ok,on sinun vuorosi erinäisiin tutkimuksiin...

Älkää yrittäkö mutta ostakaa ovistestejä? Oot hieman ristiriitainen

Vierailija
8/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi oireet voi olla ihan menkkojen aiheuttamia. Moni luulee olevansa raskaana kun alkaa yrittämään kun joko kuvittelee oireet tai sitten kerrankin tarkkailee kehoaan tarkasti ja lukee ihan jokakuiset normaalit menkkaoireet raskausoireiksi kun ei ole aikaisemmin vaan kiinnittänyt niihin huomiota.

Vierailija
9/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä iässä hedelmällisyys jo vähän alentunut, joten yrittäminen voi viedä aikaa. Joka päivä tai vähintään joka toinen päivä menkkojen lopusta seuraavien alkuun kannattaa harrastaa seksiä, ellei sitten tikuta ovulaatiota. Mikä ehkäisy ennen yritystä?

Vierailija
10/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kiertoa jo, omg!

Vierailija
11/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ei kannata liikaa litkiä tai salmiakkia. Joudut salmiakin jättämään pois raskaana glykyrritsiinin takia ja kahvia vähentämään.

Jos haluat jotain vippaskonstia käyttää juo puhdasta greippimehua lasi päivässä. Osa vannoo sen nimeen ja osa kutsuu huuhaaksi mutta ei siitä haittaakaan ole. Jos sinulla on ylipainoa niin sen pudotus on myös hyväksi.

Vierailija
12/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo 5 kiertoa tuntuu pitkälle ajalle kun sitä lasta niin kovasti haluaa. Mulla ekassa meni melkein vuosi, tokassa tärppäsi yk8 (olin tässä vaiheessa 34-vuotias) ja kolmatta yritettiin vain 2kk kunnes tärppäsi.

Kolmatta yrittäessä kokeilin vippaskonsteja, eli joka aamu lusikallinen vehnänalkioöljyä puuroon ja iso lasi greippimehua. Oviksen jälkeen tissuttelin iltaisin pienen lasin punaviiniä.

Vehnänalkioöljy sisältää runsaasti e-vitamiinia, joka on ns hedelmällisyyden vitamiini. Myös varsinkin hiukset tykkää. Greippimehun sanotaan lisäävän limaneritystä alapäässä ja tekevän kohtuun suotuisat olosuhteet hedelmöittymistä varten. Ja punaviini taas verestää kohdin limakalvoja jolloin hedelmöittyneen munasolun on helpompi kiinnittyä.

Sitten vain turha stressi pois. Keksit itsellesi jonkun projektin joka vie ajatukset pois vauvasta.

Tsemppiä yritykseen!

Vierailija
13/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin. Me toivottiin vauvaa viisi vuotta ennen kuin tärppäsi. Ei mitään vikaa kummassakaan, ei vaan osunut aiemmin kohdalleen.

Vierailija
14/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin. Me toivottiin vauvaa viisi vuotta ennen kuin tärppäsi. Ei mitään vikaa kummassakaan, ei vaan osunut aiemmin kohdalleen.

Viisi kuukautta tuntuu pitkältä kun sitä lasta kovasti tahtoo vaikka se sinulle tuntuisi lyhyeltä kun jouduit odottamaan viisi vuotta.

Itse olin valmis itkemään ja heittämään hanskat tiskiin jo kahden kierron jälkeen kun "en mä raskaaksi tuu". Toki nyt asia naurattaa ja tuntuu absurdilta miten vahvasti siihen reagoi. Minulla tätä tilannetta pahensi se että olin kärsinyt todella pahasta vauvakuumeesta 10 vuotta kunnes pääsin yrittämään ja silloin hakusi raskaaksi heti eikä vaikka kierron päästä. Lisäksi kun on kilpirauhasen vajaatoiminta se huonontaa raskaaksi tulemista.

Vierailija
15/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä

Kiitos vastauksista, hyviä pointteja olette tuoneet.

Tuon oman listan lisäksi olenkin jo tuota greippimehua juonut ihan kunnolla. Samoin punaviiniä. 

Vehnänalkioöljy käytössä myös jo! Kaikki vippaskonstit siis näköjään jo käytössä! 

Yhdynnät on aloitettu KP 7 maissa, kun kuukautiset loppuu KP 5, yhdyntöjä ollut KP 7, KP 8, KP 8, KP 10, KP 11 ja joskus KP 12 ja KP 25 alkaakin jo menkat! Välillä joka toinen päivä, välillä joka päivä :( Enemmän ennen ovispäivää kuin jälkeen! Koska lyhyt kierto, niin yhdyntäjakso on noin alle viikon! Jolloin on mahista tulla raskaaksi. 

Miten tuon kahvin kanssa, mikä on sopiva määrä vai jätänkö sen ihan kerrasta pois, kuten tupakan? Nyt juon aamulla 2 normaali mukia, päivällä 2 normaalia/ isoa mukia! Onko se liikaa? Mulla on jo tullut ajatus, että jos ei saada lapsia ollenkaan, olen toivonut perhettä aina, ja tässä iässä elämäntilanne oli sitten vasta suotuisa yrittämiselle. 

Vierailija
16/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä

Kiitos vastauksista, hyviä pointteja olette tuoneet.

Tuon oman listan lisäksi olenkin jo tuota greippimehua juonut ihan kunnolla. Samoin punaviiniä. 

Vehnänalkioöljy käytössä myös jo! Kaikki vippaskonstit siis näköjään jo käytössä! 

Yhdynnät on aloitettu KP 7 maissa, kun kuukautiset loppuu KP 5, yhdyntöjä ollut KP 7, KP 8, KP 8, KP 10, KP 11 ja joskus KP 12 ja KP 25 alkaakin jo menkat! Välillä joka toinen päivä, välillä joka päivä :( Enemmän ennen ovispäivää kuin jälkeen! Koska lyhyt kierto, niin yhdyntäjakso on noin alle viikon! Jolloin on mahista tulla raskaaksi. 

Miten tuon kahvin kanssa, mikä on sopiva määrä vai jätänkö sen ihan kerrasta pois, kuten tupakan? Nyt juon aamulla 2 normaali mukia, päivällä 2 normaalia/ isoa mukia! Onko se liikaa? Mulla on jo tullut ajatus, että jos ei saada lapsia ollenkaan, olen toivonut perhettä aina, ja tässä iässä elämäntilanne oli sitten vasta suotuisa yrittämiselle. 

Kahvia voi sen kupin kaksi juoda eikä haittaa mutta tosiaan kauheita määriä ei kannata kitata.

Vierailija
17/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ovulaatio kp 15 ja kierto 25-26 päivää, siihen nähden lopetatte aikaisin nuo yhdynnät.

Vierailija
18/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, kiitos vastauksesta, hei onko sulla testillä ovulaatio ollut tuo KP 15 tuossa 25 päivän kierrossa? Vai oma tuntuma?

Miten, kun mulla on 2 eri Clearbluen testillä aina näyttänyt ovulaation 10 ja 11 aikaan hymyt ja täysi stoppi jo KP 12 ei koskaan enää hymyä, ovulaatiota. Lääkärin suositus oli 10 tienoille yhdynnät ja yhtenä päivänä testatun oviksen jälkeen. 

Eli lääkäri sitä mieltä että mun kierrossa 10 ja 11 päivät oikeat, ja sen jälkeen turha harrastaa. Itse mietin josko kokeilla KP 15 asti. Sitä on vaan niin poikki kun KP 7 asti painaa menemään, että tulee turhaa suorittamista jos aivan koko kuukauden harrastaa!!! :D 

Ap

Vierailija
19/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap tässä, 17 ovulaatiosta vielä että myös kipuina olen tuntenut ovulaation, sekä havainnut selvät limat KP 10-11 tienoilla sekä testi näyttänyt sen aina. Eli ei vain testillä havaittua. 

Vierailija
20/31 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittykää toisiinne ja eläkää tavallista elämää. Raskaus alkaa, kun on sen aika. Mitkään kahvit ja ruuat ei heikennä hedelmällisyyttä, tai lisääkään. Korvaväli kuntoon ja nauttikaa seksistä ilman raskausajatuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi