Lapsen yrittäminen: 5. yrityskiertoa, oireita tuntuu mahassa mutta mitään ei tapahdu
Minä 34 ja mies 37, ja tosiaan 5 kiertoa nyt yritetty ja taas testasin negan juuri äsken. Kyllä tuntuu haastavalta :( Aina suoraan nega. Miten voisitte auttaa, neuvoa meitä. Mietitään, onko tehty jotain väärin esim yhdyntöjen ajoittaminen. Ovulaatio on joka 5. kierrossa ollut suoraan 11 päivä yhtenä päivänä, jonka ympärille ja tuolle päivälle on ajoitettu yhdyntöjä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Keskittykää toisiinne ja eläkää tavallista elämää. Raskaus alkaa, kun on sen aika. Mitkään kahvit ja ruuat ei heikennä hedelmällisyyttä, tai lisääkään. Korvaväli kuntoon ja nauttikaa seksistä ilman raskausajatuksia.
Jos me oltais tuolla tavalla ajateltu ei oltais saatu lasta koskaan kun ovis oli todella myöhään kierrosta ja yleensä seksiä harrastettiin alku ja keskikierrosta joka oli meille se luonnollinen rytmi.
Tai sitten ne parit joilla on oikeasti lapsettomuutta ei koskaan hakeutuisi tuolla mentaliteetillä hoitoihin tai tutkimuksiin.
Vähän samassa tilanteessa, keväästä asti ollaan yritetty. Oviksen tunnen ilman testejäkin, mutta silti ei tärppää. Esikoinenki on jo melkein 4 vuotias, silti on epäsäännöllinen kierto. Olen vasta 25-vuotias. Tekis mieli luovuttaa vaan... tiedän, että jotkut yrittää vuosiakin, mutta kun kuume on kova niin se on.
Kysymys: miten ovulaation jälkeen siitähän on tasan kaksi viikkoa kuukautisiin tällä 25 päivän kierrolla:
-Kauanko hedelmöittyminen-kiinnittyminen kestää, jos natsaa joskus KP 11 tienoilla?
- Saako harrastaa liikuntaa kunnolla
- Saako ottaa viiniä (mahassa tuntemuksia ja vihlaisuja ollut kaikissa yrityskierroissa!)
- Saako matkustella (lentää)
Tämmöisiä mm mietin, että voiko käydä joka päivä salilla- juoksemassa?!
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: miten ovulaation jälkeen siitähän on tasan kaksi viikkoa kuukautisiin tällä 25 päivän kierrolla:
-Kauanko hedelmöittyminen-kiinnittyminen kestää, jos natsaa joskus KP 11 tienoilla?
- Saako harrastaa liikuntaa kunnolla
- Saako ottaa viiniä (mahassa tuntemuksia ja vihlaisuja ollut kaikissa yrityskierroissa!)
- Saako matkustella (lentää)
Tämmöisiä mm mietin, että voiko käydä joka päivä salilla- juoksemassa?!
Liikuntaa saa harrastaa ihan normaalisti. Liikunta on hyvä homma ja kunnossa olevassa kropassa raskauskin pysyy mukana paremmin ja vähentää komplikaatioiden riskiä. Viiniä saa ottaa mutta räkäkännejä nyt ei lasta yrittäessä suositella. Matkustaa saa ihan rauhassa myös. Lentoyhtiötkin kieltää lentämisen vasta ihan loppuraskaudesta. Eli elä ihan normaalia elämää mutta lisää foolihappolisä ja katso vähän mitä syöt ja juot.
25, kiitos tosi hyvä vastaus. Aina ovulaatiosta kuukautisiin, jokaisessa näissä 5. kierrossa olen ollut varma että olen raskaana, alavatsassa vihlomista, välillä valkovuotoa, rinnat kipeät ja olen vaistomaisesti varonut liikuntaa. Olen kyllä pääosin yrittänyt tehdä lenkkejä, mutta salilla käyntiä pitäisi lisätä!
Jo 1-2 viinilasia on tuntunut kamalalta, esim tällä vkolla KP 19 otin lasin viiniä ja AIVAN JÄRKYTTÄVÄT krapulan oireet: koko yön vatsa kipeä, seuraava päivä krapulainen olo, mietin josko tämä oli keskenmeno sitten alkoholin takia? Voiko olla mahdollista
Vierailija kirjoitti:
25, kiitos tosi hyvä vastaus. Aina ovulaatiosta kuukautisiin, jokaisessa näissä 5. kierrossa olen ollut varma että olen raskaana, alavatsassa vihlomista, välillä valkovuotoa, rinnat kipeät ja olen vaistomaisesti varonut liikuntaa. Olen kyllä pääosin yrittänyt tehdä lenkkejä, mutta salilla käyntiä pitäisi lisätä!
Jo 1-2 viinilasia on tuntunut kamalalta, esim tällä vkolla KP 19 otin lasin viiniä ja AIVAN JÄRKYTTÄVÄT krapulan oireet: koko yön vatsa kipeä, seuraava päivä krapulainen olo, mietin josko tämä oli keskenmeno sitten alkoholin takia? Voiko olla mahdollista
Ei alkoholi keskenmenoa aiheuta jos et pitkään käytä ja joka kerta vedä räkäkännejä. Harva keskenmeno on itse aiheutettu. Yleensä se johtuu siitä että alkiossa on joku vikana
Miten nuo yhdyntöjen ajoittamiset? Entäs aamuisin vai iltaisin, miten on suositys?
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo yhdyntöjen ajoittamiset? Entäs aamuisin vai iltaisin, miten on suositys?
Ei ole mitään väliä. Ei myöskään ole väliä jääkö makoilemaan tai nostaako jalkoja jne ylös. Myöskään useat yhdynnät ei vaikuta laimentavasti eli voi harrastella vaikka usean kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
kokemuksen ääni kirjoitti:
Ensinnäkin lopettakaa tuo yrittäminen. Sekin voi vaikuttaa "yllättävästi" tulokseen. Apteekista saa ovulaatiotestejä joita voi kokeilla. Jollei mitään puoleenvuoteen tapahdu ota yhteys paikkakuntasi äitiysneuvolaan ja kerro teidän ongelmasta. Syitä voi olla monenmoista. Mutta esim,jos ei mitään tapahdu ja menette hoitoihin niiin mieheltä testataan ensin sperma ja katsotaan onko siittiöt kunnossa ja siittä sitten edetään. Jos miehellä kaikki ok,on sinun vuorosi erinäisiin tutkimuksiin...
Älkää yrittäkö mutta ostakaa ovistestejä? Oot hieman ristiriitainen
.
Voi nyt jumalauta täällä on sitten kyllä ihmeellisiä ihmisiä jotka ei ymmärrä mitään. Eli on siis todettu,että tuo "yrittäminen" tarkoittaa juurikin sitä että nussitaan lapsen saamisen toivossa. Se voi kehossa aiheutaa sellaisen tilan ettei tärppää. ja ovis testejä siksi,että vaikka luulee itse tietävänsä omat ovulaatiopäivät niin voipi olla ettei ookkaan ovulaatiota. Eli ei niistä testeistä haittaa ole jos haluaa kokeilla. Ja ihan vaan tiedoksi tiedän koska olen ap:n lailla kokenut tällaista.... joten turhat typerät kommentit tietämättömiltä voi unohtaa koska se ei auta ap:tä asian suhteen.
Tuo siittiöiden tila kyllä vaikuttaa hedelmöittymiseen, joten jollei mitään tapahdu niin käykäähän ihmeessä sitten lapsettomuuslääkärien puheilla....
Ja kuten varmaan on kaikkien tiedossa on myös lapsettomia pariskuntia vaikka heillä olisi kaikki ok eivät saa silti omaa biologista lasta.
Ei parikuppia kahvia haittaa
Ap tässä. Juu... 5 yrityskierto vaihtui 6. ja ei tosiaan ole onnistunut. Nyt viime viikolla oli ovulaatio ja onnistuneita yrityksiä, ja taas tuntuu alavatsassa polttoa, ihan kuin hedelmöittyminen olisi onnistunut!
Mitä tutummaksi oma kierto ja ovulaation ajankohta on tullut on olo tullut vähemmän stressaantuneeksi. Myös vitamiineja on tullut otettua säännöllisesti, olen lisännyt raudan, makan ja gelee royalen (taitaa olla b2 ja b6 vitamiinia) eli tiedän ettei kehoni kärsi mistään puutostiloista.
Edelleen vertaistukea ja neuvoja otetaan kiitollisesti vastaan!
20, tosi outo kommentti! "Korvienväli kuntoon" sehän on helppo tehdä