Miksi kaveri (miespuolinen) käyttäytyy näin? Ensin ignoroi, sitten on ylin ystävä...
Olen kaveri miehen kanssa, jonka kanssa aiemmin oltiin tiiviimminkin (kavereina) tekemisissä. Olen joutunut ottamaan pikkuhiljaa etäisyyttä häneen, sillä en ymmärrä hänen käytöstään. Hän antaa kuvan, niinkuin olisi kovastikin kiinnostunut asioistani, mutta kun tulee hetki jolloin niistä voisi puhua, niin asiat eivät enää kiinnostakaan tai aina keskustelun edelle tulee jokin este.
Esimerkki; hän kysyy tekstitse kuulumisia ja kun totean, että voitaisko vaikka jutella puhelimessa, niin hups, hänen aikatauluunsa tuleekin jos jonkinmoista estettä. Koskaan puhelimessa puhuminen ei onnistu samana päivänä, ja viimeksi hänen ehdottamanaan päivänä hän olikin koko illan varattu. Vihdoin puhelu onnistui 6 päivää sen jälkeen, kun olin sitä ehdottanut. No, itse tietenkin ajattelin tuosta, että ahaa, minun asiani eivät taida loppujen lopuksi kiinnostaa häntä yhtään (ja tietysti se suututti ja vitutti) ja jätin yhteydenpidon vähemmälle.
Tämän jälkeen tapasimme yhteisessä illanvietossa ja hän oli mitä lämpimin ja huomaavaisin, ja käyttäytyi kuin olisimme parhaatkin kaverit. Hän oli jopa etukäteen sanonut, että jutellaan siellä tilaisuudessa sitten kunnolla, ja hän odottaa sitä kovasti....No eipä sitä keskustelua käyty koko illan aikana. Eikä ole kysynyt tämän jälkeen kertaakaan kuulumisiani. Tässä taustalla on se, että minulla on ollut aika rankka syksy töissä, ja olen kärsinyt unettomuudesta ja ollut masentunut, ja olen kertonut sen hänelle. Eihän hän sille mitään mahda, mutta tuollainen käytös saa oloni tuntumaan vielä pahemmalta.
Mitä tällainen ihminen oikein meinaa? Eikö hän ymmärrä, että tuollainen käytös on tosi läpinäkyvää ja epäkohteliasta?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista.
Mies, joka kirjoitit viestin numero 17. Niin, tottahan jokaisella on omat kiireensä, näin on meillä jokaisella. Mutta ei silloin kannata kirjoittaa toiselle ihmiselle, että jutellaan sitten ensi lauantaina, ja että odotat sitä kovasti! Ja toistaa vielä sama päivää ennen juhlia: toivon, että ehtisimme puhua huomenna. Tuohan on ihan hassua ja höpöhöpöä, eikä noin kannata saona, jos ei ole oikeasti kiinnostunut toisen asioista. Ja illanvietossa en todellakaan valittanut hänelle asioistani, kerroin vain ohimennen, että olen ollut masentunut, ja nyt saanut lääkkeet. Olisin ehkä odottanut, että hän olisi kysynyt tässä joku päivä, että miten voin, mutta ei kun ei.
Ja numero 18: kiitos. Ymmärrät selvästi tilanteeni. En juokse ihmisten perässä kertomassa ongelmistani, vaan jos joku kysyy mitä kuuluu, niin sitten voin kertoa asioistani. Mutta en tuputa niitä kenellekään. Siksi en ole ollut yhteydessä tähän henkilöönkään enää, koska minusta alkoi tuntua, ettei hän ole kiinnostunut, eikä hänellä ole aikaa.
Olen ihan optimistinen tulevasta, voin jo onneksi paremmin kuin vielä kuukausi sitten. Askel kerrallaan, ja
ihanaa huomata, että oikeasti olo on parempi.
Voin ehdottomasti samastua. Tiedän miltä tuntuu, ja olen itse kantapään kautta huomannut kenelle kannattaa puhua ja kenelle ei. Eli: kuka on oikea ystävä ja kuka on tuttu.
Eräs kollega (nainen) on lähettänyt viestejä ja halunnut käydä kahvilla. Aluksi en jaksanut, mutta tällä viikolla meillä oli sovittu tapaaminen. Pari päivää ennen tapaamista tuli viesti että "hänen täytyy keskittyä työhönsä eikä ole kiinnostunut olla tekemisissä enää." Petyin tietysti, eihän uupumusta ole tarttuvaa tautia.
Vastasin "ok, ymmärrän", mutta tiedän että häneen en enää luota.
(Olen itse nainen, hetero ja tämä kollega on naimisissa. Eli mitään rakkausjuttua ei ole).
Tsemppiä, kyllä me molemmat toivumme.
Nro 18
Se voi olla vähän yksipuolista, että sinä haluat soittaa kun sinulle sopii vain sen takia, että voit purkaa kaikki omat ongelmasi. Miehellä ei ehkä riitä energiaa niiden käsittelyyn.
Hän on peluri ja haluaa vain rusinat pullasta. Vaihda parempaan.
No lähinnä haluaisin välillä jutella puhelimessa, koska jatkuva tekstittely on niin hassua.
Ja tällä henkilöllä on myös hyvin omintakeinen tapa ja tiheys vastata viesteihin: välillä saattaa mennä useampi päiväkin, ennen kuin vastaa (vaikka olisi itse aloittanut keskustelun) tai ei välttämättä vastaa kysymyksiini lainkaan. Tämä on jo sitten ihan ei keskustelu.
Siksi minusta puhelimessa puhuminen olisi järkevämpää.
Ja juu, miesten ja naisten välisestä ystävyydestä. Olemme molemmat varattuja, ja suhde aina ollut täysin platoninen, jo useamman vuoden. Eli kyllä se voi onnistua, mutta vaatii hirveästi ymmärrystä (ainakin minulta on vaatinut, että ymmärrän, miksi hän käyttäytyy, niinkuin käyttäytyy). Hyviäkin asioita on, kuten yhteinen huumorintaju, ja siksi kai edelleen olemme edes jossain yhteyksissä.
Mitä hän sitten oikein haluaa, en ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Hän on peluri ja haluaa vain rusinat pullasta. Vaihda parempaan.
Vierailija kirjoitti:
No lähinnä haluaisin välillä jutella puhelimessa, koska jatkuva tekstittely on niin hassua.
Ja tällä henkilöllä on myös hyvin omintakeinen tapa ja tiheys vastata viesteihin: välillä saattaa mennä useampi päiväkin, ennen kuin vastaa (vaikka olisi itse aloittanut keskustelun) tai ei välttämättä vastaa kysymyksiini lainkaan. Tämä on jo sitten ihan ei keskustelu.
Siksi minusta puhelimessa puhuminen olisi järkevämpää.
Ja juu, miesten ja naisten välisestä ystävyydestä. Olemme molemmat varattuja, ja suhde aina ollut täysin platoninen, jo useamman vuoden. Eli kyllä se voi onnistua, mutta vaatii hirveästi ymmärrystä (ainakin minulta on vaatinut, että ymmärrän, miksi hän käyttäytyy, niinkuin käyttäytyy). Hyviäkin asioita on, kuten yhteinen huumorintaju, ja siksi kai edelleen olemme edes jossain yhteyksissä.
Saatat olla kaverina melkoinen energiasyöppö jos vastauksia joutuu miettimään pitkään. Suurin osa miesten viesteistä toisilleen ja naisille on korkeintaan muutaman sanan mittaisia. Lisämausteena tuo sukupuolet ylittävä ystävyys, josta miehen naisystävä tuskin on kovin innoissaan.
Omasta mielestäni olisi järkevämpää sanoa, että "nähdään sitten siellä juhlissa" kuin viitata mihinkään keskusteluun. Itse asiassa kerroin hänelle, että olen ollut sairaslomalla, johon totesi, että "voi, kun ehdittäisiin jutella siellä juhlissa kunnolla". Tämäkö siis normaalia kohteliaisuutta? Tai se, ettei koskaan enää kysy asiasta mitään.....? Ei oikeasti kannata sanoa noin, jos ei ole oikeasti kiinnostunut. Aivan turhaa ja harhaanjohtavaa.
[/quote]
Mielestäni taas tuollaiset "odotan innolla tapaamista ja juttelua" ovat tavallisia kohteliaisuusjuttuja ja jos ne eivät realisoidu, ei mielestäni kannata vetää hernettä nenää.
Ylipäätään mies luottoystävänä on no, ainakin kova pala tuleville miesystäville.[/quote]
No, hän itse kirjoittaa aika pitkästi, eli vissiin on energiasyöppö sitten itsekin :D
Ja hänen naisystävänsä ei ole minun asiani. Näemme todella harvoin tämän miehen kanssa, en edusta mielestäni minkäänlaista uhkaa. Hän ei ole koskaan ehdottanut mitään tai ilmaissut, että olisi kiinnostunut. Itse asiassa on sanonut, että hänellä on useita naispuolisia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Saatat olla kaverina melkoinen energiasyöppö jos vastauksia joutuu miettimään pitkään. Suurin osa miesten viesteistä toisilleen ja naisille on korkeintaan muutaman sanan mittaisia. Lisämausteena tuo sukupuolet ylittävä ystävyys, josta miehen naisystävä tuskin on kovin innoissaan.
Onko muilla kokemusta vastaavanlaisista kavereista? Miksi joku esittää kiinnostunutta, ja toistelee monta kertaa, että "haluaa jutella, ja odottaa, että voidaan jutella silloin ja silloin", kun sitten ei tee näin. Eikä kysy jälkikäteenkään, että mitä kuuluu. Ei minua haittaa se, että keskustelu ei toteutunut siellä juhlissa. Lähinnä vaan ihmettelen, että mitä tarkoitusta tuollainen kaverini kommunikointi palvelee?
Entä ajatteleeko kaverin kaltainen ihminen, että tämän toisen pitäisi itse olla yhteydessä, jos kaipaa tukea?
Eikö se ole aika kylmä ajattelutapa?
Naurattaa miten ap yrittää "vaivihkaa" saada juuri tuollaisia vastauksia, että "se haluaa enemmän kuin kaveruutta!1!1!" :D
Höpön löpön. Kuule, eiköhän nyt kuka tahansa mies olisi jo tehnyt siirtoja tuossa ajassa!! En todellakaan kysy tätä asiaa sen takia. Vaan sen takia, että oli kyseessä sitten mies tai nainen, niin tuollainen käytös on masentavaa. En ymmärrä, miksi joku ihminen antaa ymmärtää olevansa kiinnostunut toisen asioista, kun ei ole. Argh.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa miten ap yrittää "vaivihkaa" saada juuri tuollaisia vastauksia, että "se haluaa enemmän kuin kaveruutta!1!1!" :D
Mielestäni taas tuollaiset "odotan innolla tapaamista ja juttelua" ovat tavallisia kohteliaisuusjuttuja ja jos ne eivät realisoidu, ei mielestäni kannata vetää hernettä nenää.
Ylipäätään mies luottoystävänä on no, ainakin kova pala tuleville miesystäville.