Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin hurahtaa uskontoon -- ehdottakaa mulle uskontokuntaa tai lahkoa!

Vierailija
30.09.2017 |

Olen siis akateemisesti koulutettu, aika konservatiivinen, mutta myös liberaali, tosi yksinäinen, eronnut 30+ nainen. Ihailen älyllistä ajattelua, debatointia ja haluaisin olla osa kiinteää, rakastavaa yhteisöä ja ehkäpä löytää puolisonkin itselleni. Olen tosi ujo, joten on vaikeaa tutustua ihan normaaliarjessa uusiin ihmisiin. Haluaisin löytää puolison itselleni. Valitettavasti olen alkanut tuntea vetoa naisiakin kohtaan, mutta haluaisin päästä eroon sellaisista ajatuksista.

Haluaisin uskoa johonkin korkeampaan voimaan ja haluaisin joitain sääntöjä suitsimaan itseäni. Lapsuudenperheeni oli "hippihenkinen", liberaali ja erittäin vapaamielinen. Olisin jo aivan nuorena halunnut hurahtaa uskontoon, mutta koin olevani liian vajavainen ja syntinen perhetaustanikin vuoksi mihinkään lahkoon.

Mikä uskontokunta tai lahko sopisi mulle? Tämä ei ole provo ja olen aidosti halukas löytämään jonkun oman yhteisöni, jossa voisin kokea hengellisyyttä ja yhteisöllisyyttä.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä on vapis?

Vapaakirkko, luulisin.

Vierailija
42/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suosittelen Koivuniemen Herraa.

Kanervan Ike..??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanoen haluaisin perustaa oman uskontokunnan tai lahkon, mutta mun heikoilla sosiaalisilla lahjoillani sekä karisman puutteellani se on käytännössä mahdotonta tai jäisi vain yhden naisen lahkoksi. :)

Vierailija
44/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo sen kun miettii valtioita joissa buddhalaisuuden kannattajia pitäisi riittää tajuamaan että kyseinen uskonto ei tee hyvää ihmiskunnalle, lisää itsekkyyttä mutta ei tuota hyvää muille. Ei ihme että tänä narsistisena aikakautena nämä itsetutkiskeluun suuntautuneet uskonnot ovat suosittuja, pönkittävät ajatusta omasta itseriittoisuudesta.

Mitä ehdottaisit itse vaihtoehtona? Haluaisin sekä tutkiskella itseäni että auttaa muita ja toimia yhteisön hyväksi. Jos nyt mietitään yhteiskuntia pääuskonnon mukaan, niin valitettavasti islaminuskoiset tai kommunistiset/valtionpäämiehen palvontaan keskittyvät maat ovat kammottavimpia paikkoja elää. Islaminuskoisissa maissa on jatkuvasti sotia, levottomuuksia ja todella alhainen elintaso sekä ihmisoikeuksia poljetaan. Sama pätee lähes kaikkiin kommunistisiin maihin.

Mites ois ihan meidän ev.lut. kirkkomme ja sen seurakunnat. Ei hörhöilyä vaikka moni pappi etääntynyt kyllä Raamatun opetuksista, meno kuitenkin tervettä koska suuri osa kirkkoonkuuluvista tavallisia pulliaisia jotka eivät hae jonkinlaista orgastista kokemusta mikä tuntuu olevan joskus meininki noissa muiden seurakuntien tilaisuuksissa.

Vierailija
45/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon käynyt vapiksella =vapaasrk ja tuntenut oloni kotoisaksi ja tervetulleeksi. Ja tykännyt siitä, että sieltä löytyy niiiiin kaikenlaisia ihmisiä, syvällisiä keskustelijoita ja pohtijoita, musiikista ja tanssista innostuneita, käytännönläheisestä ihmisten auttamisesta innostuneita, innokkaita tapahtumien ja illanviettojen järjestäjiä, valokuvaus-, videointi-, eräjormailu- ja mediaintoilijoita jne. Ihana iso perhe siis <3

Vierailija
46/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon käynyt vapiksella =vapaasrk ja tuntenut oloni kotoisaksi ja tervetulleeksi. Ja tykännyt siitä, että sieltä löytyy niiiiin kaikenlaisia ihmisiä, syvällisiä keskustelijoita ja pohtijoita, musiikista ja tanssista innostuneita, käytännönläheisestä ihmisten auttamisesta innostuneita, innokkaita tapahtumien ja illanviettojen järjestäjiä, valokuvaus-, videointi-, eräjormailu- ja mediaintoilijoita jne. Ihana iso perhe siis <3

Tuo kuulostaa kyllä todella mukavalta ja idylliseltä. Missä päin Suomea oma seurakuntasi on? Itse oon Helsingistä.

Vierailija
47/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo sen kun miettii valtioita joissa buddhalaisuuden kannattajia pitäisi riittää tajuamaan että kyseinen uskonto ei tee hyvää ihmiskunnalle, lisää itsekkyyttä mutta ei tuota hyvää muille. Ei ihme että tänä narsistisena aikakautena nämä itsetutkiskeluun suuntautuneet uskonnot ovat suosittuja, pönkittävät ajatusta omasta itseriittoisuudesta.

Mitä ehdottaisit itse vaihtoehtona? Haluaisin sekä tutkiskella itseäni että auttaa muita ja toimia yhteisön hyväksi. Jos nyt mietitään yhteiskuntia pääuskonnon mukaan, niin valitettavasti islaminuskoiset tai kommunistiset/valtionpäämiehen palvontaan keskittyvät maat ovat kammottavimpia paikkoja elää. Islaminuskoisissa maissa on jatkuvasti sotia, levottomuuksia ja todella alhainen elintaso sekä ihmisoikeuksia poljetaan. Sama pätee lähes kaikkiin kommunistisiin maihin.

Mites ois ihan meidän ev.lut. kirkkomme ja sen seurakunnat. Ei hörhöilyä vaikka moni pappi etääntynyt kyllä Raamatun opetuksista, meno kuitenkin tervettä koska suuri osa kirkkoonkuuluvista tavallisia pulliaisia jotka eivät hae jonkinlaista orgastista kokemusta mikä tuntuu olevan joskus meininki noissa muiden seurakuntien tilaisuuksissa.

Tuossa on sinänsä hyviä pointteja, mutta olen siis yksinäinen (olem sinänsä paljon parjattu yh traumaattisella avioerotaustalla), joten haluaisin löytää yhteisön, joka voisi olla kuten perhe minulle ja jonka kautta voisi tutustua uusiin ihmisiin.

Avioliiton myötä eristyin (exä kielsi pitämästä yhteyttä) kavereistani ja sukulaisistani todella pahasti ja olen toki yrittänyt kohentaa niitä aiempia suhteitani heihin, mutta elämäni on todella rakkaudetonta ja yksinäistä silti.

Vaikka minulle ei enää koskaan omaa puolisoa siunaantuisikaan, haluaisin saada lämpöä ja rakkautta elämääni uskon, uskonnon ja seurakunnan kautta.

Lisähuomautuksena siis sellainenkin kiinnostaa, mihin lahkoihin/seurakuntiin kaltaiseni "langennut" tapaus (avioero taustalla) on? En toki halua ängetä sellaiseen porukkaan, jossa minua halveksittaisiin.

Vierailija
48/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei pysty noin analyyttiseen ajatteluun.

Vierailija
49/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaseurakunta on aika vapaa. Esimieheni on vapaaseurakunnan aktiivi ja ei tyrkytä uskoaan muille. Sitten ihan tavallisessa ev.lut seurakunnassa voi löytää sen oman paikkansa menemällä vain tapahtumiin mukaan. Siinäkään ei tuputeta, mutta on jonkin verran sisäpiirejä ja ajottain ahdasmielisyyttä. Tunnustele, käy kerran ja voit jättää sen kertaan, jos ei tunnu omalta. 

Vierailija
50/59 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä rupeisin adventistiksi, sillä ei tarvitsisi aina selittää kasvisten syöntiä  muulla kuin uskonnolla. eivät syö lihaa.

Tunnen jonkun ja ovat mukavia ihmisiä.

Vierailija
51/59 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa itseäsi kasaan muuten kuin uskonnon avulla, käänny buddhismin tai suomenuskon puoleen. Kierrä ainakin Lähi-Idän uskonnot kaukaa.

Kehottaisin kuutenkin hakemaan niitä transkendentaalisia kokemuksia taiteen parista. Ehkä voisit myös löytää järkevän, ei-uskovan miehen taidetapahtumasta?

Vierailija
52/59 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntaiseurakunta on hauska.

Missä itse oon käynyt, nuoret miehet pitävät puheita joissa filosofoivat elämää ja miettivät syntyjä syviä.

Välillä saatetaan katsoa joku video, joku tulee haitarin kanssa eteen, vierailevia tähtiä käy.

Pastori kättelee kaikki ja lopuksi istutaan seurakunnan kanssa pullakahveille tutustumaan.

Viikolla on erilaisia aktiviteetteja joihin voi osallistua kuten leipäjonon hoito.

Jos ehtisin niin kävisin useammin, mainiota huumorintajuista väkeä ja mielellään ottavat uusia jäseniä.

Vierailija
53/59 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vain summanmutikassa menen johonkin käymään ja tutkailen hieman ilmapiiriä sekä sitä mitä puhutaan ja mistä. Ja kuinka helposti siihen yhteisöön voi päästä mukaan. En tietenkään halua ängetä johonkin, jonne en missään nimessä ole tervetullut.

Tämä on hassua, mutta haluan oson jonkun yhteisön siksikin, että voisin löytää elämänkumppanin. Kun siis haluaisin puolison ja rakkaan itselleni sekä lisää hengellisyyttä elämääni. En käytä alkoholia juuri lainkaan ja olen kiltti hissukka, niin mun on mahdotonta tavata ketään missään. Nettideittailuun ja Tinderiin olen aivan liian ujo. Sellaiset aktiiviset ihmiset yleensä löytävät puolison, joten munkin on pakotettava itseni aktiiviseksi.

Kokeile Helsingin nuorten hellarien ryhmiä, muistaakseni Kalliossa kokoontuu. Sitä Hakaniemen, muistaakseni Salem-tms taloa en suosittele. Yritän löytää linkin. Vapikset on myös hyvä ryhmittymä. Nämä eivät saa kirkollisverorahoja vaan kaikki kustannetaan kolehtirahoilla. Siksi itämaisilla uskonnoillakaan ei oikein ole varaa rakentaa kirkkoja. Evlut messut on kauheen kalseita ja syyllistäviä...

Vierailija
54/59 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis akateemisesti koulutettu, aika konservatiivinen, mutta myös liberaali, tosi yksinäinen, eronnut 30+ nainen. Ihailen älyllistä ajattelua, debatointia ja haluaisin olla osa kiinteää, rakastavaa yhteisöä ja ehkäpä löytää puolisonkin itselleni. Olen tosi ujo, joten on vaikeaa tutustua ihan normaaliarjessa uusiin ihmisiin. Haluaisin löytää puolison itselleni. Valitettavasti olen alkanut tuntea vetoa naisiakin kohtaan, mutta haluaisin päästä eroon sellaisista ajatuksista.

Haluaisin uskoa johonkin korkeampaan voimaan ja haluaisin joitain sääntöjä suitsimaan itseäni. Lapsuudenperheeni oli "hippihenkinen", liberaali ja erittäin vapaamielinen. Olisin jo aivan nuorena halunnut hurahtaa uskontoon, mutta koin olevani liian vajavainen ja syntinen perhetaustanikin vuoksi mihinkään lahkoon.

Mikä uskontokunta tai lahko sopisi mulle? Tämä ei ole provo ja olen aidosti halukas löytämään jonkun oman yhteisöni, jossa voisin kokea hengellisyyttä ja yhteisöllisyyttä.

Ajatuksesi  ei ole millään lailla järjellinen. En pidä sinua kovinkaan älykkäänä tai sitten sulla on tunnepuolella paljon käsittelemättömiä ongelmia. Miehen saamisen takia johonkin lahkoon liittyminen on täysin idioottimainen ajatus.

Vierailija
55/59 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
56/59 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksesi  ei ole millään lailla järjellinen. En pidä sinua kovinkaan älykkäänä tai sitten sulla on tunnepuolella paljon käsittelemättömiä ongelmia. Miehen saamisen takia johonkin lahkoon liittyminen on täysin idioottimainen ajatus.

Päinvastoin, minun mielestä hyvä ajatus. Tietysti on sairaita ja terveitä lahkoja, mutta tuntemani uskonnolliset perheet ovat menestyneitä, varakkaita ja onnellisia. Itse en jaksa olla uskovainen, mutta kuka tuntee sinne vetoa, niin ilman muuta kokeilemaan!

Vierailija
57/59 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellareista sanoisin vielä, että siellä on niitä kielillä puhujia jne hörhöjä joista ei kannata välittää. Joidenkin mielestä se kuuluu asiaan ja saa vähän enemmän uskonnosta irti.

Seurustelin vähän aikaa hellarimiehen kanssa, aika vauhdikas tapaus eikä suinkaan mua kirkkoon raahannut, mutta olin utelias ja sain pari kertaa käydä.

Vierailija
58/59 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää ironiaa? 

Sulla on tainnut mennä buddhalaisuus jonkun muun uskonnon kanssa sekaisin. Buddhalaisuudessa nimenomaan pyritään eroon egosta ja siitä harhasta, että on olemassa jokin erillinen minä ja sitten muut ihmiset ja olennot. 

Toivottavasti AP löydät mitä etsit. 

Vierailija
59/59 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, oletko aloittaja ekstrovertti? Onko sinulla tarve nimenomaan sosiaaliseen toimintaan ja kontaktiin muiden ihmisten kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan