Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin hurahtaa uskontoon -- ehdottakaa mulle uskontokuntaa tai lahkoa!

Vierailija
30.09.2017 |

Olen siis akateemisesti koulutettu, aika konservatiivinen, mutta myös liberaali, tosi yksinäinen, eronnut 30+ nainen. Ihailen älyllistä ajattelua, debatointia ja haluaisin olla osa kiinteää, rakastavaa yhteisöä ja ehkäpä löytää puolisonkin itselleni. Olen tosi ujo, joten on vaikeaa tutustua ihan normaaliarjessa uusiin ihmisiin. Haluaisin löytää puolison itselleni. Valitettavasti olen alkanut tuntea vetoa naisiakin kohtaan, mutta haluaisin päästä eroon sellaisista ajatuksista.

Haluaisin uskoa johonkin korkeampaan voimaan ja haluaisin joitain sääntöjä suitsimaan itseäni. Lapsuudenperheeni oli "hippihenkinen", liberaali ja erittäin vapaamielinen. Olisin jo aivan nuorena halunnut hurahtaa uskontoon, mutta koin olevani liian vajavainen ja syntinen perhetaustanikin vuoksi mihinkään lahkoon.

Mikä uskontokunta tai lahko sopisi mulle? Tämä ei ole provo ja olen aidosti halukas löytämään jonkun oman yhteisöni, jossa voisin kokea hengellisyyttä ja yhteisöllisyyttä.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmaskenaario olisi myös sellainen, että ko. yhteisössä olisi joku, joka auttaisi tapaamaan puolison. Mun on todella vaikeaa jotenkin tavata ketään, kun olen niin ujo. Olisin kuitenkin uskollinen, rakastava ja hyvä vaimo jollekin. Toki haluaisin, että mua pidettäisiin periaatteessa samanarvoisena kuin miehiäkin (tai ainakin että oma puolisoni ajattelisi siten).

Mussa taistelevat kaksi puolta ikävästi, vaikka olenkin oikeasti tosi kiltti ja kokematon ja moraaliltani tiukka. Siis tavallaan haluan olla vahva, itsenäinen, reissata yksin ja olla älyllinen ja nokkela. Toisaalta haluaisin olla puolisolleni rakastava ja palvova vaimo sekä saada ison perheen (jos nyt enää edes sellaista ehtisin). Parasta olisi löytää joku samanhenkinen, periaatteessa tasa-arvoinen kumppani, mutta se taitaa olla lähes mahdotonta (?).

Vierailija
2/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvon unohtamaan uskonnot ja lahkot.

On todellinen elävä Jumala, joka haluaa jokaisen ihmisen suhteeseen kanssaan, yhteyteensä.

Turvallisuuden ja "suitsimisen" kaipuusi on ymmärrettävää ja hieno kaipuu. Rakkaus on myös rajoja. Minullakin on tuo tarve, ja Jumala vastaa siihen.

Kristinuskossa kukaan ei ole liian vajavainen ja syntinen Jumalalle. Päinvastoin suorastaan: "Missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi", sanotaan Raamatussa (Room. 5). Se että tunnet itsesi syntiseksi ja vajavaiseksi, on hyvä merkki – me kaikki olemme sellaisia.

Vastaus on evankeliumi Jeesuksesta, Jumalan Pojasta, joka syntyi ihmiseksi, sovitti syntimme ja voitti kuoleman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu Jordan Petersonin luentoihin (YouTube). Jordan Peterson (epämääräinen suhde uskontoon), sen jälkeen ehkä Jonathan Pageau (ortodoksi) ja sen jälkeen voit pystyä tunkeutumaan sisään mihin tahansa uskonnolliseen tematiikkaan.

Vierailija
4/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään uskontoa

Jeesus yksin

Vierailija
5/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhanuskonto ehdottomasti.

Vierailija
6/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri ikäinen ja eri elämäntilanteessa (50+, parisuhteessa). En pysty mitenkään uskomaan kristinopin oppien mukaisesti, olen jonkin verran opiskellut yleistä teologiaa ja se oli se "viimeinen niitti" uskoontuloyrityksilleni. Kuitenkin haluaisin voida uskoa johonkin Korkeampaan Voimaan. Buddhalaisuuteenkin aloin perehtyä, koska siinä ei ole mitään jumalaa johon pitäisi uskoa, mutta ei tuntunut oikealta sekään.

Vierailija
7/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea käymään AA:ssa - kyllä ne sinut aivopesee.

Vierailija
8/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaiset on jees. Sitten hankit myös israelilaisen tai amerikkalaisen miehen. Ne on komeita.

Vierailija
9/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Suomalaista muinaisuskoa. Siellä vilisee haltijoita, tonttuja ja maahisia, sekan mahtuu myös jumalia ja shamaaneja, sekä lopulta pvvtepysäkkinä on Tuonela. Oikein luonnonläheinen ja kansanomainen uskonto.

Vierailija
10/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että luet kirjan ja katsot leffan Eat pray love, ja tutustut buddhalaisuuteen. :) Älä nyt ainakaan liity mihinkään tiukkaan uskonlahkoon tai skientologiyhdistykseen.

Vierailija
11/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama keskustelu käytiin ihan vasta. Etkö saanut mieleisiäsi vastauksia?

Vierailija
12/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

buddhalaisuus. Auttaisi varmaan tuossa hankalassa suhteessa mikä sinulla on itsesi kanssa. 

Vierailija
13/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupea käymään AA:ssa - kyllä ne sinut aivopesee.

Olisin vähän vääränlainen sinne, sillä käytän alkoholia todella vähän (vain lähinnä ulkomaanmatkoilla viiniä maltillisesti ruokajuomana ja ehkä työpaikan juhlissa), eikä suhteeni alkoholiin ole lainkaan ongelmallinen tai tulehtunut. Olen lähes absolutisti, mutta ilman sitä alkoholiin liittyvää ahdistusta.

Vierailija
14/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juutalaiset on jees. Sitten hankit myös israelilaisen tai amerikkalaisen miehen. Ne on komeita.

He ovatkin jees, mutta (ortodoksi)juutalaiseksi kääntyminen on hieman haastavampi rasti. Pidän siitä debatoivasta, keskustelevasta kulttuurista todella paljon. Toisaalta edelleenkin miehen "hankkiminen" on mulle todella vaikeaa. Jonkun pitäisi ideaalitilanteessa järkätä mulle treffit jonkun sopivaksi epäilemänsä kanssa. :) Niitä matchmakereita ei taida olla Suomessa (?).

Vierailija
15/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että luet kirjan ja katsot leffan Eat pray love, ja tutustut buddhalaisuuteen. :) Älä nyt ainakaan liity mihinkään tiukkaan uskonlahkoon tai skientologiyhdistykseen.

Buddhalaisuus kiinnostaa yleisellä tasolla, mutta mulla on joku sisäinen fiilis yhdestä Jmalasta tai jumaluudesta. Täytyy tutustua ko. kirjaan ja elokuvaan joka tapauksessa. :)

Vierailija
16/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajien kirjaseen tutustuin hiljattain, mutta sille en valitettavasti lämmennyt, sillä olem kuitenkin hieman lukenut Raamattua ja mielestäni siinä oli liikaa vääristelyä.

Skientologia ei myöskään kiinnosta, sillä se vaikuttaa puhtaalta hömpältä ja ihmisten rahastukselta korkeintaan.

Vierailija
17/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki haluaisin, että mua pidettäisiin periaatteessa samanarvoisena kuin miehiäkin (tai ainakin että oma puolisoni ajattelisi siten).

Parasta olisi löytää joku samanhenkinen, periaatteessa tasa-arvoinen kumppani, mutta se taitaa olla lähes mahdotonta (?).

Ei ole mitenkään vaikea löytää miestä, joka periaatteessa on kanssasi tasa-arvoinen, mutta käytännössä ei. Ja sitähän sinä haluat: käytännössä eriarvoista kumppania ja suhdetta.

Et tarvitse siihen uskontoa.

Vierailija
18/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan vain ev lut. Saa keskustella ja debatoida ihan vapaasti. Tykkään juutalaisuudesta myös, mutta olen kristitty. Ihan vinkki vain, että otan joku klassikko äläkä mene mihinkään villiin menoon. Uskon Jeesukseen ja se on kyllä ollut hyvä päätös jo yli 40 v

Bless etsintääsi!

Vierailija
19/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo sen kun miettii valtioita joissa buddhalaisuuden kannattajia pitäisi riittää tajuamaan että kyseinen uskonto ei tee hyvää ihmiskunnalle, lisää itsekkyyttä mutta ei tuota hyvää muille. Ei ihme että tänä narsistisena aikakautena nämä itsetutkiskeluun suuntautuneet uskonnot ovat suosittuja, pönkittävät ajatusta omasta itseriittoisuudesta.

Vierailija
20/59 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo sen kun miettii valtioita joissa buddhalaisuuden kannattajia pitäisi riittää tajuamaan että kyseinen uskonto ei tee hyvää ihmiskunnalle, lisää itsekkyyttä mutta ei tuota hyvää muille. Ei ihme että tänä narsistisena aikakautena nämä itsetutkiskeluun suuntautuneet uskonnot ovat suosittuja, pönkittävät ajatusta omasta itseriittoisuudesta.

Mitä ehdottaisit itse vaihtoehtona? Haluaisin sekä tutkiskella itseäni että auttaa muita ja toimia yhteisön hyväksi. Jos nyt mietitään yhteiskuntia pääuskonnon mukaan, niin valitettavasti islaminuskoiset tai kommunistiset/valtionpäämiehen palvontaan keskittyvät maat ovat kammottavimpia paikkoja elää. Islaminuskoisissa maissa on jatkuvasti sotia, levottomuuksia ja todella alhainen elintaso sekä ihmisoikeuksia poljetaan. Sama pätee lähes kaikkiin kommunistisiin maihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi