Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko kieltää opiskelijoita olemasta mukana synnytyksessä?

Vierailija
30.09.2017 |

Tuttavalla oli kuulemma vaan synnytyssaliin pamahtanut opiskelijoita ilman mitään kysymistä tulevalta äidiltä... Itse en tosiaan halua ylimääräisiä silmäpareja tuijottelemaan enkä halua, että kukaan harjoittelija tekee toimenpiteitä. Saako ne kieltää?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä harjoittelija ei saisi tehdä mitään? Miten ne muuten oppisi kun itse tekemällä nuo kaikki toimenpiteet?

Vierailija
2/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit.

Voit kieltää heidät ihan missä vaan. Meillä oli neuvolassa joku harjoittelija. Käskin ulos.

Vierailija
4/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kieltää. Kannattaa tehdä kielto ja synnytystoiveissa

Vierailija
5/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä harjoittelija ei saisi tehdä mitään? Miten ne muuten oppisi kun itse tekemällä nuo kaikki toimenpiteet?

No saavat harjoitella jollakin toisella synnyttäjällä. Haluan että on osaava kätilö tekemässä kaiken, koska kyseessä on ensimmäinen synnytykseni ja pelkään ja jännitän jo muutenkin koko tilannetta. Ahdistaa vielä enemmän jos pitäisi olla harjoittelijan käsiteltävänä. -Ap

Vierailija
6/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No saavat harjoitella jollakin toisella synnyttäjällä. Haluan että on osaava kätilö tekemässä kaiken, koska kyseessä on ensimmäinen synnytykseni ja pelkään ja jännitän jo muutenkin koko tilannetta. Ahdistaa vielä enemmän jos pitäisi olla harjoittelijan käsiteltävänä. -Ap

On ne ihan kätilöiden valvonnassa. Ei siellä pääse tapahtumaan mitään jos pelkäät sitä.

Vierailija
7/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei halua suurta määrää ronkkimaan itseään tai toljottamaan niinkin arassa ja herkässä tilanteessa kun synnytys. Lisäksi moni ei luota siihen että heillä on tarpeesi ammattitaitoa. Hankkikoon sen toisen synnyttävän kustannuksella.

-toinen ei opiskelijoita synnyttäjä

Vierailija
8/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen synnyttänyt 9 kertaa. Usein on ollut opiskelija mukana. Ei siellä ole mukana kuin yksi kätilöopiskelija kerrallaan, ja hänkin on jo opintojensa loppusuoralla.

Kerran on ollut lääkäriopiskelija, mutta hän ei tehnyt mitään toimenpiteitä vaan seurasi sivusta. Mulla on ollut nopeat synnytykset, ja sen vuoksi tuli mukaan mun synnytykseen. Ehti nähdä alusta loppuun.

Vierailija
9/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, Ap! Minä myös odotan ensimmäistä lastamme, enkä todellakaan tahdo neuvolaan, synnytykseen tai mihinkään muuhunkaan toimenpiteeseen ylimääräisiä ihmisiä tuijottamaan. Aion kirjoittaa synnytystoiveisiin, että kiellän ehdottomasti opiskelijoiden läsnäolon kaikissa synnytyksen vaiheissa ja sen jälkeisissä tarkastuksissa. On olemassa niitäkin synnyttäjiä, joita ylimääräiset silmäparit eivät haittaa. Opiskelkoon heidän kanssaan. Minä en tahdo maata römpsä levällään 20 ihmisen toljottaessa.

Vierailija
10/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa käskeä opiskelijat ulos. Minulla oli opiskelija seuraamassa synnytystä, ei häirinnyt, mutta kun synnytys pitkittyi ja sattui liikaa, tuli tunne että paikalla on liikaa väkeä. Pyysin poistumaan, ja niin teki. Sinäkin voit pyytää poistumaan.

Vierailija
11/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan aina luvan katsella ollessani potilaana, jos sattuu olemaan opiskelijoita paikalla. Erilaisiin hoidollisiin tilanteisiin mukaan pääseminen on heille tärkeää oppia. Kukaan ei halua, että opiskelijat läpäisevät koulutuksensa ja tulevat töihin olemaan vastuussa esim. synnytyksistä, vaikka eivät ole saaneet harjoitella tarpeeksi. Eivät kaikki voi vain ajatella, että ei minun kanssani.

Vierailija
12/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin saako kätilöopiskelija olla mukana synnytyksessä. Sai olla, koska kyseessä oli vain yksi henkilö. Jos siihen olisi yrittänyt tulla suurempi ryhmä, niin olisin kieltänyt.

Vierailija
13/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse annan aina luvan katsella ollessani potilaana, jos sattuu olemaan opiskelijoita paikalla. Erilaisiin hoidollisiin tilanteisiin mukaan pääseminen on heille tärkeää oppia. Kukaan ei halua, että opiskelijat läpäisevät koulutuksensa ja tulevat töihin olemaan vastuussa esim. synnytyksistä, vaikka eivät ole saaneet harjoitella tarpeeksi. Eivät kaikki voi vain ajatella, että ei minun kanssani.

Eivät ne tule töihin jos eivät ole saaneet harjoitella tarpeeksi saatika valmistu.

Vierailija
14/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nähnyt sen arvokkaana, että opiskelijat saavat kunnolla ammattitaitoa. Viime synnytyksessä oli ensihoitajaopiskelija ja yksi ylimääräinen lääkäri katsomassa, miten menee kaksossynnytys, jossa b-vauva oli täydellisessä perätilassa. Itsestäni tuntuu turvalliselta, että opiskelijat saavat valvotusti oppia, koska he tekevät tulevaisuudessa itse samat työt. On minut opiskelija tikannutkin ja epiduraalinkin sain kerran opiskelijan laittamana. Kaikki tarkassa valvonnassa.

Vierailija
15/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne tule töihin jos eivät ole saaneet harjoitella tarpeeksi saatika valmistu.

Niinhän sitä voisi kuvitella mutta kyllä muuallakin aletaan hyväksyä vaikka mitä harjoittelua kun paikoista alkaa olla pula.

Vierailija
16/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätilöt ilmeisesti joutuvat olemaan tietyssä määrässä synnytyksiä mukana ennen valmistumista, mutta hoitsuilla on vähän tuurista kiinni mitä pääsee harjoittelujaksoilla tekemään. Kannattaisi kyllä antaa opiskelijoiden harjoitella aina kun tulee tilaisuus.

Vierailija
17/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajattelin aluks ettei ketään ylimääräisiä paikalle. Lopulta synnytystilanteessa oli miehen lisäks 2 kätilöä, yks opiskelija ja lääkäri mut siinä vaiheessa sattui niin järkyttävästi ettei ollu mitään väliä xD

Vierailija
18/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 synnytystä:) Jeesus sentään, kai nyt ne viimeset vähintään on vaan plumpsahtanu ulos!

Vierailija
19/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa synnytyksessäni oli kätilöopiskelija ja hän oli aivan ihana ja mahtava!

Vierailija
20/56 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätilöt ilmeisesti joutuvat olemaan tietyssä määrässä synnytyksiä mukana ennen valmistumista, mutta hoitsuilla on vähän tuurista kiinni mitä pääsee harjoittelujaksoilla tekemään. Kannattaisi kyllä antaa opiskelijoiden harjoitella aina kun tulee tilaisuus.

No kätilöt on myös sairaanhoitajia!