Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan käsittämätön tilanne meillä..

Vierailija
30.09.2017 |

Meillä oli miehen kanssa n. puoli vuotta sitten vaikeaa ja koin, että ero olisi paras vaihtoehto. Mies suositteli minut kuitenkin vielä yrittämään ja minä kilttinä ja hyväuskoisena suostuin. Meillä alkoi mielestäni mennä jopa paremmin. Nyt kuitenkin n. viikko sitten putosi pommi, kun sain selville, että mies on pettänyt minua. Pyysin häntä häipymään kotoamme, mutta mies vaatii, että mun pitää odottaa, että hän saa järkättyä itselleen asunnon? Olenko aivan idiootti, kun koen tuon koko ajatuksen ihan käsittämättömänä? Itse ensin haluaa jatkaa parisuhdetta ja sitten syöksyy pettämään. Kun näytän ovea vaatii, että odotettava, että löytää asunnon? Mitä tekisitte? Mulla lyö tyhjää ja v*tuttaa ihan helkatisti! Lapset 15v ja 17v.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen asumismuoto teillä on?  

Vierailija
2/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen asumismuoto teillä on?  

Tavallinen rivarin pätkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pihtaamaan lisää ja älä anna enää koskaan kellekään. Vaihtoehtoisesti jaa kaikille, jopa miehen isälle.

Vierailija
4/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikaa löytää asunto esim 2 vk. Sen jälkeen pihalle.

Vierailija
5/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää edes hoitaa eronne mahdollisimman asiallisesti, yhteisten lapsienne tähden.

Ei lasten tarvitse kärsiä siitä että vanhemmat riitelee. Kotirauha lapsille.

Vierailija
6/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Pihalle vaan pikaisesti ja menkööt vaikka hotelliin yöksi. Paras ratkaisu, koska itsepähän on tuon aiheuttanut. Järjestelyt on tehty nopeasti... kamat vaan kantoon ja nokka kohti ulko-ovea ;)

Vierailija
7/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on teidän yhteinen, tai vuokrasopimuksessa on molempien nimet, sinulla ei ole mitään keinoa heittää miestä ulos omasta kodistaan! Sinä et voi mitään aikoja asettaa, milloin hänen täytyy lähteä! Jos haluat heti eroon, muuta sinä jonnekin muualle, se lienee nopein keino, edellyttäen tietysti että löydät asunnon jostain!

Vierailija
8/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nukkukoot sohvalla tai jossain, mutta vähän kohtuuttomalta tuntuu että samantien ovesta vaan ulos, vaikka ymmärränkin ap:n tunteita.

Vierailija
9/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitää muuttaa, jos asunto on yhteinen?

Vierailija
10/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse lähde?

Vierailija
11/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä sä annat sen etsiä asunnon. Jo ihan lakikin niin sanoo. Ketään ei saa heittää kodistaan pihalle noin vaan. Jokaiselle on annettava kohtuullinen aika etsiä uusia asunto. Ja jos mies vielä omistaa asuntonne puoliksi, niin millä oikeudella sä silloin päätät että se on nimenomaan mies joka lähtee. Pettäminen on paskamaista, kyllä, mutta ei se silti anna sulle oikeutta tehdä mitä mieleesi juolahtaa. Miehellä on edelleen ihmisoikeudet ja omistusoikeus omaisuuteensa. Ja oikeus asua kotonaan ja rauhassa etsiä uusi koti itselleen.

Vierailija
12/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittolain mukaan voi tehdä hakemuksen käräjäoikeudelle yhteiselämän lopettamisesta ja siitä, että asunto jää sen puolison käyttöön, joka tarvitsee sitä enemmän.

Vierailija
13/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kirjoilla samassa asunnossa, et voi lain mukaan vaan pistää miestä pihalle.

Vierailija
14/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliittolain mukaan voi tehdä hakemuksen käräjäoikeudelle yhteiselämän lopettamisesta ja siitä, että asunto jää sen puolison käyttöön, joka tarvitsee sitä enemmän.

Tosin kannattaa muistaa, että käräjäoikeuskaan ei häädä miestä samoin tein. Se antaa miehelle aikaa etsiä uuden asunnon. Siis jos ratkasu on että ap tarvii asuntoa enemmän. Niin ja ap:n pitää tuolloin myös maksaa mies asunnosta ulos jos asunto on omistusasunto ja yhteinen.

Vierailija
15/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erosin miehestäni, minä itse muutin pois. Jos olisin jäänyt odottamaan, että hän muuttaa, odottaisin vieläkin (erosta yli 3 vuotta).

Vierailija
16/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on avioliiton sisäisestä periaatteesta. Jos ei osaa käyttäytyä seuraa sanktioita. Eihän voi olla niin että toinen saa tehdä mitä huvittaa. Lakihan ei kaiketi määrää, kumpi lähtee, se neuvotellaan parisuhteessa. Onhan vihkivalassa jotain asian tiimoilta ja ihan laillinen sakramentti.

Vierailija
17/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa sit palaa vaan! Kuka härskimminin kehtaa.

Vierailija
18/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan on odotettava.

Vierailija
19/19 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papin aamenta ei tarvitse ottaa vastaan jos ei pysty. Ja toiseksi pettäjä on altavastaajana, vaikka kuinka on rahat tasan ja laki mukana! Joku moraalihan on oltava ihan ihmisellä itsellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi