Vierailija

Kun tapasimme, minä olin opiskelija ja miehellä oli isommat tulot. Silti maksoin aina puolet vuokrasta, eikä mies edes viime kesänä suostunut maksamaan minuun vuokraosuuttani yhdelle kuukaudelle, vaan jouduin lainaamaan rahaa eläkkeellä olevalta äidiltäni. Koko viime kesän sinnittelin lähes nollabudjetilla, koska kaikki säästöni hupenivat vuokraan.

Nyt valmistuin ja aloitan ensi viikolla työt. Tulen saamaan hyvän palkan. Miehen mielestä minun pitäisi nyt yhtäkkiä maksaakin vuokrasta yli puolet, koska tienaan häntä enemmän.

En suostunut. Muistan vielä liian hyvin oman köyhyyteni, kun minulla ei ollut varaa edes junalippuihin, jotta pääsen yliopistolle. Mies osti kyllä aiemmin enemmän ruokaa. Sen lupasin, että minä voin nyt kerran viikossa tehdä isot ruokaostokset.

Mies on nyt mykkäkoulussa (?) eikä suostu edes kuuntelemaan minun ajatuksiani asiasta.

Sanoin lopuksi, että voimme asua vaikka kahdessa osoitteessa minun puolestani. Kiukuttelua en jaksa.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Varmasti paras asuakin eri osoitteissa! Jos et sitten halua aikuisen kokoista kiukuttelevaa 5-vuotiasta?

Onpa lapsellinen mies, vaikka ei valitettavasti mikään harvinaisuus. Miehet ei vain kestä naisen menestystä, niin se on ja niin se on aina ollut. Tiedätkö mitä se on? Heikkoutta!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että mies näin sanoisi jo Ennenkuin olet yhtään palkkaa saanut. Kuinka iso palkkaero teillä on?

Uskon täysin. Minun mieheni kiukutteli jo opiskeluaikana sitä kun minä opiskelin yliopistossa ja hän amkissa. Piti mykkäkoulua muutaman päivän jos asia tuli puheeksi esim illanistujaisissa joissa oli mukana pilvin pimein porukkaa eri kouluista.
Sitten kun valmistuimme niin on kyllä ollut tyytyväinen siihen ettå mikäkin saan hyvää palkkaa ja kertoo nykyään itse ensimmäisenä mitå minä teen työkseni kun uusia ihmisiä tapaamme.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että mies näin sanoisi jo Ennenkuin olet yhtään palkkaa saanut. Kuinka iso palkkaero teillä on?

Nyt palkkaeroksi tulee 1500€.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän tämä ollut taas yksi palstanaisen epälooginen voimaantumisfantasia. Oikeassa elämässä miehet elättävät naiset, kun tienaavat enemmän, ja molempien rahat ovat omia, kun nainen tienaa enemmän.

Vierailija

Mieheni tietää, että kun minä valmistun tulen tienaamaan paljon enemmän kuin hän. Olemme keskustelleet siitä paljon ja hän on sanonut ettei se ole ongelma hänen itsetunnolleen. On kyllä myöntänyt että monelle miehelle asia olisi ihan ylitsepääsemätön. Joten ymmärrän hyvin että miehesi reagoi noin, on kuulemma yleistä :( Jos mies ei diitä pääse yli niin ehkä sinun on parempi tavata mies, joka tietää heti missä ammatissa olet ja voi päättää onko kiinnostunut. Tsemppiä ap ja onnea valmistumisesta sekä työpaikasta :))) Itse sinnittelen vielä koulussa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehet ei vain kestä naisen menestystä, niin se on ja niin se on aina ollut.

No eikä ole ollut. Varmasti sellaisiakin on, mutta mistä tuollainen naurettava yleistys?

Vierailija

Mies mököttää yhä. Alkoi myös kaivelemaan kaikenlaisia menneitä, mitennhän maksoi bensat silloin ja tällöin jne. Juu, kun minulla oli vain opintotuki ja satunnaista osapäivätyötä...

Taidan maksaa vuokrasta nyt sitten hieman isomman osuuden, mutta laitoin heti hakemuksia omaan vuokra-asuntoon lähipaikkakunnille. Jos saisin paikan vielä lähempää työpaikkaa, niin se olisi hienoa!

Ei siis ole oikeastaan kyse edes rahasta, vaan sitä, miten mies asennoitu minuun. Sanoi myös, että jos en maksa enemmän vuokraa, hän lähtee lätkimään. Olin hiljaa, mutta ajattelin että siitä vaan sitten.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies siis uhkailee sinua erolla. Lapsellista.

Taisi kuitenkin huomata, ettei uhkailu paljoa auttanut. Sanoin ihan rauhallisesti, että alan tässä katsella kämppiä lähempää työpaikkaa. Nythän vuokraosuuteni on niin suuri, että voin samalla rahalla vuokrata työpaikan läheltä itselleni kaksion.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies siis uhkailee sinua erolla. Lapsellista.

Taisi kuitenkin huomata, ettei uhkailu paljoa auttanut. Sanoin ihan rauhallisesti, että alan tässä katsella kämppiä lähempää työpaikkaa. Nythän vuokraosuuteni on niin suuri, että voin samalla rahalla vuokrata työpaikan läheltä itselleni kaksion.

Ap

Pidä tästä ajatuksesta kiinni myös sitten, kun mies tulee järkiinsä huomattuaan, että olet tosissasi. Muuten saat kiistellä hänen kanssaan rahasta iän kaiken. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat