Onko muita jotka ovat töissä muutosvastarintaisia?
Tuttu ja turvallinen on paljon mukavampaa. Miten oppia joustavammaksi?
Kommentit (7)
Usein olisi niin paljon parempi haudutella ideoita monen ihmisen voimin, jotta selkeät virheet saisi jo etukäteen karsittua pois. Suorittajatasolta kannattaisi kysellä tarkemmin ja kuunnella selkeitä viestejä siitä, mikä ei tule toimimaan ja mikä menee joustavasti läpi. Näillä ajatuksilla olen sitten varmaan muutosvastarintainen.
En tiedä muutosvastarintaisuudesta mutta johto on menettänyt kunnioitukseni huonon johtamisen vuoksi ja entinen ylitunnollinen minä on muuttunut alisuorittajaksi. Passiivis-aggressiivinen tapa osoittaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muutosvastarintaisuudesta mutta johto on menettänyt kunnioitukseni huonon johtamisen vuoksi ja entinen ylitunnollinen minä on muuttunut alisuorittajaksi. Passiivis-aggressiivinen tapa osoittaa mieltä.
Kukahan tästä lopulta kärsii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan tästä lopulta kärsii?
Työnantaja ensin ja lopulta saan potkut yt neuvotteluissa mitä toivonkin 🙂
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuttaa jo ennestään hyvin toimivaa?
Jonkun työtehtäviin ehkä kuuluu työtapojen kehittäminen, joten hänen on suunniteltava muutoksia vain osoittaakseen oman tehokkuutensa ja tarpeellisuutensa. Voi myös olla, että turhat muutokset ovat konsulttien tapa rahastaa.
Vierailija kirjoitti:
En koe olevani muutosvastainen silloin kun muutoksissa on järkeä. En vain ymmärrä tätä nykyistä kulttuuria kun muutoksia tehdään ihan vain että saadaan muutosta, vaikka muutettava asia toimisi jo ennestään. Miksi muuttaa jo ennestään hyvin toimivaa?
Työkavereissani on yksi tällainen, jonka mielestä muutokset ovat hyviä silloin kun niissä on järkeä. Ikävä kyllä kyseinen henkilö on yleensä sitä mieltä, että vain hänen keksimissään muutoksissa on järkeä ja muut ovat vain muutoksen vuoksi tehtyjä muutoksia. Se on esimerkiksi ihan hirvittävän paha, jos siirrän työkalulaatikon oman työni kannalta järkevään paikkaan, ja sitten kun kyseinen henkilö ehkä kerran kuussa tarvitsee sieltä laatikosta jotain, hän kiikuttaa sen saman tien entiseen paikkaansa. Rasittavaa ja ärsyttävää.
En koe olevani muutosvastainen silloin kun muutoksissa on järkeä. En vain ymmärrä tätä nykyistä kulttuuria kun muutoksia tehdään ihan vain että saadaan muutosta, vaikka muutettava asia toimisi jo ennestään. Miksi muuttaa jo ennestään hyvin toimivaa?