Naiset: Kuinka toivotte miehen suhtautuvan deittivastauksiin
Sanotaan että mies laittaa deitti-ilmoituksen, ja saa vastauksen viideltä naiselta. Naisiin tutustumatta mies ei tiedä, kenen kanssa haluaisi viedä juttua pidemmälle. Jos olisit yksi vastanneista, toivotko että mies...
a) tutustuu kaikkiin naisiin yhtä aikaa (eli "pyörittää montaa naista kerralla") ja lopettaa yhteydenpidon muihin löydettyään sopivimman, vai
b) tutustuu yhteen naiseen kerrallaan (eli "ei vastaa" naisille 2-5 ennen kuin pitkän ajan kuluttua)?
Vai jotain muuta?
Entä jos mies päättää ensin tutustua paremmin johonkin muista naisista, mutta huomaa ettei tämän naisen kanssa olekaan tulevaisuutta; oletko edelleen valmis tutustumaan mieheen, vai onko peli menetetty koska hän ei valinnut tutustua sinuun ensimmäisenä?
Kommentit (18)
Et tule saamaan muuta vastausta kuin "Hänen tulee ottaa yhteys MINUUN ja jättää muut syrjään."
Jostakin syystä naiset eivät kykene ajattelemaan tätä asiaa yleisestä näkökulmasta.
Jos joku toinen on parempi menkööt, se tapahtuisi joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Lisäksi en kilpaile muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku toinen on parempi menkööt, se tapahtuisi joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Lisäksi en kilpaile muiden kanssa.
Ensimmäinen nainen, joka ei kykene vastaamaan kysymykseen.
Voit olla aika varma, että jokainen niistä naisestakin juttelee samaan aikaan useamman miehen kanssa. Minulle ainakin se oli ihan selvää, että näin on molemmilla osapuolilla. Kyllä sen sitten aika nopeasti huomaa, kenen kanssa juttu alkaa luistaa paremminkin ja siinä vaiheessa voi sitten miettiä muiden kohtaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen nainen, joka ei kykene vastaamaan kysymykseen.
Oliko väärä vastaus kun ei kelpaa?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Entä jos mies toteaakin sinut parhaaksi, mutta huomaa tämän vasta tutustuttuaan neljään muuhun ennen sinua? Annatko miehelle silti mahdollisuuden?
Ap
Oletan, että mies ymmärtää olla kertomatta minulle niistä neljästä muusta, vaikka tutustuisi useampaan. Haluaisin ekan yhteydenoton pian, en halua odottaa kuukautta jonossa. Tulee muuten juuri "olen vain vaihtoehto D" -olo.
Tulkitaanko viive vastaamisessa siis aina niin että se tapaa nyt muita? Itse loggaan sisään korkeintaan kerran viikossa ja joskus saattaa mennä kuukausi. Alan panostaa vasta tapailuvaiheessa.
Pidin Tinder-aikoinani itsestäänselvyytenä, että jokainen deittini tapailee samaan aikaan muitakin, kuten itsekin tein. Itse en harrastanut seksiä ennen kuin alkoi tuntua siltä että haluan lopettaa muut tapailut, mutta olin henkisesti varautunut siihenkin että osalla deittikumppaneistani tämäkin raja voi mennä eri kohdassa.
Siis vastaan, että vaihtoehto a on minulle enemmän mieleinen, mutta jos mies olisi kuitenkin halunnut mennä b-tyylillä, olisin suostunut tapaamaan hänet myöhemmin jos hän olisi ennen minua keskittynyt tapailemaan jotakuta toista. Edellyttäen toki, että olisin itse ollut vielä vapaana siinä vaiheessa.
Minulle tuli myös välillä taukoa tapailuihin ihan töiden vuoksi. Joskus oli niin tiukkoja pätkiä, että en olisi jaksanut lähteä treffeille illalla, vaan ainoa ajatus oli yksin sänkyyn kaatuminen kun vihdoin pääsin raahautumaan kotiin asti. Tällaista menoa saattoi jatkua useampi viikkokin putkeen. Kaikki miehet eivät halunneet odottaa tapaamista niin pitkään - ehkäpä he kuvittelivat työtilanteen olevan vain tekosyy, jonka varjolla yritin saada aikaa tapailla toista miestä ensin? Ihan todellinen syy se kuitenkin oli.
t. 10
Erään yksinkertaisen miehen sivusta heittämä kommentti, että onko se muka useamman naisen pyörittämistä yhtä aikaa, jos ja kun vastaa heille kaikille suunnilleen yhtä -aikaa? - Ei minusta. Minusta se on enemmän hyvää käytöstä, että vastaa saamaansa yhteydenottoihin mahdollismman pian. Hyviin tapoihin kuuluu toki, että jättää kertomatta kuinka monelta muulta sai yhteydenoton. - En minä ainakaan itsestäni kuvittele, että olevani niin suuri saalis, että uskosin kelpaavani "heti" ensimmäisen viestini perusteella ja nainen olisi siten valmis sivuuttamaan kaikki muut potenttiaaliset. - Vastaavasti en usko, että kukaan nainen onnistuu hurmaamaan minua niin hyvin, että hän yhdellä ainoalla viestillä saisi minut sivuuttamaan kaikki muut yhteydenotot. (- Jos ne siis olivat yhtään ns. potenttiaalisia).
Siis, mielestäni viestejä voi lähetellä monen kanssa. Sitten jos tapaa oikeasti jonkun ja päättää tavata vielä sen ekan kerran jälkeen uudestaan, niin mielestäni ei pitäisi tapailla muita samaan aikaan. Ja jos asia etenee seurusteluksi niin viestejä ei tule vaihdella sellaisten henkilöiden kanssa jotka haluaa susta muuta kun kaveruutta.
Mitä iloa tästäkin kyselystä on? Joitakin ärsyttää ensimmäinen tapa, joitakin toinen. Joitakin molemmat. Lakkaa olemasta epävarma ja tee, miten sinusta tuntuu oikealta. Sopiva kumppanikin löytyy vasta, kun et enää yritä miellyttää kaikkia. Se ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa tästäkin kyselystä on? Joitakin ärsyttää ensimmäinen tapa, joitakin toinen. Joitakin molemmat. Lakkaa olemasta epävarma ja tee, miten sinusta tuntuu oikealta. Sopiva kumppanikin löytyy vasta, kun et enää yritä miellyttää kaikkia. Se ei toimi.
En ole se jolle kommentoit, vaan edellä kirjoittanut vähän yksinkertainen mies. En omaa nettitreffailusta saati Tinderista kokemusta. - Mutta jos niissä laittaisin itseni likoon, niin ehkä saattaisin täälläkin kysellä (tai ainakin lukea) kiinnostuneena typerempiin niitä koskeviin kyselyihin tulleita vastauksia; ikäänkuin kai rohkaisuksi. Vaikka itse osaan suhtautua edellä mainittuihin tapoihin hakea seuraa yhtenä miljoonista muista tavoista, niin olen ollut huomaavinai, että osan mielestä ne ovat jotain mitä pitäisi jos ei nyt hävetä niin ainakin hivenen kainostella. - Ikäänkuin olisi jokin häpeä hakea itselleen seuraa tai sitä "yhtä oikeaa" ja erityistä niiden kautta. Kun oikea tapa olisi että se prinsessa tulisi noutamaan jos nyt ei valkoisella ratsulla niin punaisella ferrarilla kotiovelta. Ja vastaavasti prinssi nyt vain ilmestyisi....
Vierailija kirjoitti:
Asia on ristiriitainen, koska, kuten sanoit, joitain häiritsee ensimmäinen tapa ja joitain jälkimmäinen tapa. Ymmärrän molemmat näkökulmat. Tiedän myös oman mielipiteeni sekä sen, kuinka tulen toimimaan jos joskus laitan ilmoituksen, mutta olen kiinnostunut kuulemaan tarkemmin, millaisia ajatuksia ja perusteluja eri tavoilla ajattelevien taustalla on.
On avartavaa kuulla muiden näkemyksiä asiasta, ja yleensä (kuten tälläkin kertaa) saa omaan lähestymistapaansa jotain uutta, mitä ei aiemmin tullut ajatelleeksi.
Vastauksista saa lisäksi jotain käsitystä siitä, minkätyyppiset ihmiset ajattelevat milläkin tavalla, joten ilmoitusta ja omaa toimintaa osaa kohdistaa niin että se tavoittaa parhaiten sentyyppisiä ihmisiä mitä etsii.
Olen siitä samaa mieltä, että tärkeintä on kuitenkin olla oma itsensä.
Ap
Ei minua ainakaan haittaa vaikka muiden kanssa viestittelee.
Mutta ainakin Tinderistä kannattaa laittaa ne ilmoitukset pois kun käy treffeillä... olin yhden veikkosen kanssa deiteillä, istuttiin vierekkäin ja hän selasi puhelintaan näyttääkseen jonkun kuvan minulle. Ruudulle tuli banneri jossa oli ilmoitus tinder-viestistä/mätchistä. Ne olivat neljännet treffimme. Kundi oli nolona, minä en.
Missä universumissa mies saa deitti-ilmoonsa vastauksen viideltä naiselta?