Ulkomaalainen kumppani
Kysymyksiä
1. Mistä kotoisin?
2. Miten suhtauduttiin?
3. Oliko kielimuuria tai kulttuurin kanssa ongelmia?
4. Oletteko eronneet?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä ihmeellistä ettei edes maata voi sanoa vaan pelkästään pelkkä maailmanosa. Suomalaista juroutta parhaimillaan.
Myös sukupuolen voisi kertoa että saadan verrata miten maa -lista eroaa miesten ja naisten välillä.
Maata ei kysytty. No mun miesystävä on Bangladeshista. Ja olen itse nainen.
-6
Tapasitteko Suomessa? Oletko kokenut törkeitä huuteluita tms?
Vierailija kirjoitti:
1. Nigeriasta
2. perhe ottanut ok, mutta varauksella, suku ei ole suoraan sanonut mitään, mutta tuskin ilahtuivat
3. englanti ja huono suomi. mies ei suostu opettelemaan kunnolla suomea
4. erottu. liian isot kulttuurilliset erot. ei arvosta suomalaista naista. rahan käytössä erilaiset näkökannat.
Minkälaisia eroja rahankäytössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä ihmeellistä ettei edes maata voi sanoa vaan pelkästään pelkkä maailmanosa. Suomalaista juroutta parhaimillaan.
Myös sukupuolen voisi kertoa että saadan verrata miten maa -lista eroaa miesten ja naisten välillä.
-6
Ei tavattu Suomessa. Eikä olla kuultu minkäänlaista huutelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-6
Ei tavattu Suomessa. Eikä olla kuultu minkäänlaista huutelua.
Asutteko Suomessa? Asuitteko yhdessä ulkomailla vai miten miehesi sai oleskeluluvan? Etelä-Aasiasta ei kai kovin helposti pääse Suomeen muuten kuin opiskeluviisumilla.
Ohi kyselyn, kiinnostavaa olisi myös se miten sen ei-suomalaisen kumppanin perhe, suku, yhteisö on suhtautunut sinuun.
Etelä-Amerikassa parikymppisenä opiskelijana seurustelin paikallisen miehen kanssa ja hänen perheensä olisi ottanut minut heti kuin omakseen. En kokenut mitään ennakkoluuloja tai asenteita eurooppalaisia kohtaan, ehkä niitä olisi tullut ilmi jos olisin vaihtovuoden jälkeen jäänyt sinne ja suhteestamme olisi tullut arkea.
Vierailija kirjoitti:
Ohi kyselyn, kiinnostavaa olisi myös se miten sen ei-suomalaisen kumppanin perhe, suku, yhteisö on suhtautunut sinuun.
Etelä-Amerikassa parikymppisenä opiskelijana seurustelin paikallisen miehen kanssa ja hänen perheensä olisi ottanut minut heti kuin omakseen. En kokenut mitään ennakkoluuloja tai asenteita eurooppalaisia kohtaan, ehkä niitä olisi tullut ilmi jos olisin vaihtovuoden jälkeen jäänyt sinne ja suhteestamme olisi tullut arkea.
Suku ei hyväksy. Olen kristitty, blondi, käytän lyhyehköjä hameita ja juon vähän alkoholia. Varoittelevat kovasti että aion vain tehdä lapsia ja ottaa eron ja viedä rahat, eikä mies näe lapsiaan enää koskaan. :)
Kun puhutaan kielimuurista, se voi olla sukulaisten ja tämän puolison kesken. Eli jonkinlainen ongelma, vaikkei pariskunnan kesksen.
1. Venäjältä,
2. Jonkinlaista vinoon katsomista saattoi esiintyä
3. Kielimuuri syntyi siksi että mies alkoi puhua vain suomea, vaikkei osannutkaan sitä kunnolla eikä osaa vieläkään. Lakkasi siis puhumasta kanssani venäjää. Kulttuurin kanssa nyt ei suurta ongelmaa ollut paitsi se, että miehelle oma äiti näyttää olevan aina ykkönen, muut naiset tulevat kaukaa perässä.
4. Ollaanko vielä yhdessä? Vastauksen voi edellä kerrotun perusteella arvata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Romaniasta
2. Ei mitään ihmettelyä
3. Ei kielimuuria, sujuva englannin kieli molemmilla
4. Ei olla erottu
Miksi tätä on alapeukutettu niin paljon?
Romaniasta tulee ehkä mieleen kerjäläiset ja sotkuiset leirit ja olettavat että miehesi on romanikerjäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on jenkki. En minä ajatuksena mikään unelmaminiä ollut. Ei kai kukaan vanhempi ilahdu, kun poika löytää vaimon toiselta mantereelta ja jää sinne asumaan.
1.Norjasta
2.Tosi hyvin
3.Ei, englantia ja ruotsia käytetään.
4.Ei. 6v yhdessä