Suomi100 - Psykiatrinen poli ei suostu ottamaan hoitoon
Lääkäri laittanut lähetteen psy polille, jonka asiakkaana olen aikaisemmin ollut useamman vuoden. Nyt tuli kirje kotiin, että eipä tartte tulla, keskustele lääkärin kanssa mieluummin jatkosta.
Työterveyden kautta mahdollista saada korkeintaan kolme käyntiä psykologilla, sen vuoksi päädyttiin poliklinikkaan. Jono toki sinne neljä viikkoa.
Kiva, kiitosta vaan. Ehkä tässä taas säästetään sitten, harmi että töissä pitää itkeä ja lääkäri kirjoittelee sitten mulle sairaslomia. Lisäksi vielä rankka lääkitys päällä, jossa yhtenä haittavaikutuksena kevyesti itsemurha.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä on tullut vässyköitä. Mille polille olisit 30-luvulla päässyt itkemään? Isoäitisi sai kestää vaan, ja kestikin itkeskelemättä. Sinä olet tuollainen turha volisija.
30-luvulla mentiin metsään kiväärin tai köyden kanssa. Nykyään on mahdollisuus hakea apua ennen tuota ratkaisua vaikka se sinua kuinka harmittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Minkään lääkityksen suora vaikutus ei ole itsemurha. Kyllä sinä ihan itse päätät omista teoistasi.
Joidenkin lääkkeiden on todettu altistavan itsemurhalle, joten pidä suusi soukemmalla. Ja sitäpaitsi, jos on sairas, pitää saada apua.
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi siltä, että diagnoosin pitäisi olla bipolaari tai skitsofrenia tai jotakin siihen suuntaan, että ne huolii sinne psyk.poliin.
Ei noillakaan pääse jos ei ole ääritapaus.
Ei käy kateeksi ihmisiä, jotka elivät tuohon aikaan. Kaikki oli niin alkeellista ja moni asia paljon huonommin kuin nykyään.