Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi100 - Psykiatrinen poli ei suostu ottamaan hoitoon

Vierailija
29.09.2017 |

Lääkäri laittanut lähetteen psy polille, jonka asiakkaana olen aikaisemmin ollut useamman vuoden. Nyt tuli kirje kotiin, että eipä tartte tulla, keskustele lääkärin kanssa mieluummin jatkosta.
Työterveyden kautta mahdollista saada korkeintaan kolme käyntiä psykologilla, sen vuoksi päädyttiin poliklinikkaan. Jono toki sinne neljä viikkoa.

Kiva, kiitosta vaan. Ehkä tässä taas säästetään sitten, harmi että töissä pitää itkeä ja lääkäri kirjoittelee sitten mulle sairaslomia. Lisäksi vielä rankka lääkitys päällä, jossa yhtenä haittavaikutuksena kevyesti itsemurha.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman sama juttu mulla. Eivät ottaneet polille ja tk lopetti hoitosuhteen. Hieno meininki

Vierailija
2/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään lääkityksen suora vaikutus ei ole itsemurha. Kyllä sinä ihan itse päätät omista teoistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ei toivoa. Olen ihan hyvässä kunnossa ja ok näköinen 35v mies. Ulkotöissä niin olen aika ruskettunutkin. Mutta masennus vaivannut noin 5-6 vuotta. Mistään ei oikein saa iloa, lapsiakin on. Käyn töissä ihan normaalisti eikä työteho ole laskenut. Työterveyden mielestä en ole sellaisessa kunnossa että edes ansaitsisin mitään hoitoa! Ei mitään keskusteluterapiaa EI MITÄÄN. Siis olen ollut lähes tunteeton tämän 5 vuotta. Kaikki menee vaan rutiinilla.

Vierailija
4/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta eikö sinun tapauksessasi voisi hakea Kelan tukemaa psykoterapiaa?

Pääsisit alkuun niillä kolmella työpaikan kustantamalla kerralla, itsesi täytyy maksaa toki sitten reilu pari kk terapiaa, ja hakea sitten Kelan korvausta.

Diagnoosihan sinulla jo on, koska on lääkityskin?

https://www.nettitukinainen.fi/materiaalipankki/seksuaalirikoksen-uhril…

Vierailija
5/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep ei toivoa. Olen ihan hyvässä kunnossa ja ok näköinen 35v mies. Ulkotöissä niin olen aika ruskettunutkin. Mutta masennus vaivannut noin 5-6 vuotta. Mistään ei oikein saa iloa, lapsiakin on. Käyn töissä ihan normaalisti eikä työteho ole laskenut. Työterveyden mielestä en ole sellaisessa kunnossa että edes ansaitsisin mitään hoitoa! Ei mitään keskusteluterapiaa EI MITÄÄN. Siis olen ollut lähes tunteeton tämän 5 vuotta. Kaikki menee vaan rutiinilla.

Sinullekin: hae yksityistä terapiaa ja siihen Kelan korvausta.

Sori, linkki menee sinun kannaltasi oudolle sivustolle, mutta siellä väännetään hyvin rautalangasta se, miten ko. hakuprosessi menee.

Ps. Onko sinulla ikinä mitatti testosteroniarvoja? Ennenaikainen andropaussi aiheuttaa täysin masennuksen kaltaisia oireita, joten kannattaa kerran sekin kortti katsoa. Minun miehelläni hoidettiin nelikymppisenä pari vuotta olematonta masennusta, ennen kuin todettiin andropaussi. Hormonilääkitys muutti nopeasti tilannetta. En nyt sano, että sinulla on tuosta kyse, mutta aina se kannattaa tarkistaa.

Vierailija
6/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta noi kaikki paskojen syöminen hyvä ihminen ja rukoile Jumalalta Jeesukselta armoa.

Mikä lääkitys sulla on? Mikäli ei ole, se selittää jo paljon...

Vierailija
7/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta noi kaikki paskojen syöminen hyvä ihminen ja rukoile Jumalalta Jeesukselta armoa.

Totuus on mun lääke, se sattuu aluksi, mutta tekee lopulta vahvaksi.

Vierailija
8/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullekin: hae yksityistä terapiaa ja siihen Kelan korvausta.

Sori, linkki menee sinun kannaltasi oudolle sivustolle, mutta siellä väännetään hyvin rautalangasta se, miten ko. hakuprosessi menee.

Ps. Onko sinulla ikinä mitatti testosteroniarvoja? Ennenaikainen andropaussi aiheuttaa täysin masennuksen kaltaisia oireita, joten kannattaa kerran sekin kortti katsoa. Minun miehelläni hoidettiin nelikymppisenä pari vuotta olematonta masennusta, ennen kuin todettiin andropaussi. Hormonilääkitys muutti nopeasti tilannetta. En nyt sano, että sinulla on tuosta kyse, mutta aina se kannattaa tarkistaa.

Mulla on jopa koholla testotasot, varmaan terveellisten elämäntapojen takia ja ulkoilun ja fyysisentyön takia. Pitää varmaan yksityiseltä hakea apua, mutta olin siinä uskossa että työterveysohjaisi minut muualle jos ei siellä kerta hoideta. Todella turhauttavaa  ja jotenkin vaan ei jaksa tai ei välitä. Pystyn siis toimimaan mutta tyhjää on sisältä.

Vierailija
9/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

O-ou. Minullekin laitettiin juuri tk-lääkäriltä lähete psyk. polille jonka asiakkaana olen ollut noin 5v ajan on-off (kirjaavat ulos välillä kun käynnit täyttyy, lähetteellä takaisin etc). Saa nähdä miten nyt käy. Vaikean masennuksen lisäksi pakko-oireet jotka vievät sen viimeisenkin järjen rippeen kun yölläkin valvottaa.

On tämä Suomen mt-hoito hyvällä tolalla. :/ Voimia kohtalotovereille.

Vierailija
10/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito hullujen ketju.

Vierailija
11/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on kevyt itsemurha? Eikö kaikissa mielenterveyslääkkeissä paitsi bentsoissa ole aluksi kohonnut itsemurhariski, varsinkin nuorilla?

Vierailija
12/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain varttihullut pitävät harhaoppeja totuutena. Olet loistava malliesimerkki. Hae itsellesi ammattiapua... jo tänään!

Vierailija
13/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mun mielestä HULLUA ettei Suomessa saa kunnon hoitoa, tai ei välttämättä mitään, ellei ole itsemurhan partaalla. Pakko hirveän ruljanssin jälkeen käydä yksityisellä.

Vierailija
14/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain varttihullut pitävät harhaoppeja totuutena. Olet loistava malliesimerkki. Hae itsellesi ammattiapua... jo tänään!

Lue sun omat viestit, ne huokuu vihaa. Monta reseptiä menossa?

Vierailija
15/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapas sitä, että siellä on paikat varattu niille, joilla on asiat vielä huonommin kuin teillä.

Vierailija
16/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue sun omat viestit, ne huokuu vihaa. Monta reseptiä menossa?

Olet ymmärrtänyt vihan ja kriittisen ajattelun eron aiva väärin. Tähän ei tarvita nappireseptiä, vain hyvä itsensä ilmaisemisen taito.  Vaikka provosoidaan, ei silti pidä provooitua. Täällä riitelee asiat!

Vierailija
17/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mun mielestä HULLUA ettei Suomessa saa kunnon hoitoa, tai ei välttämättä mitään, ellei ole itsemurhan partaalla. Pakko hirveän ruljanssin jälkeen käydä yksityisellä.

Ei välttämättä saa hoitoa itsemurhan partaallakaan, jos ei ole psykoottinen

Vierailija
18/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan melankolisesti masentunut? Voi toimia muttei mikään kiinnosta eikä saa mitään iloa. En siis saa minkäänlaista hoitoa. Koitan olla aktiivinen ja kokeilla kaikkea mutta kaikki on vaan tyhjää. Pakko käydä yksityisellä?

Vierailija
19/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin juttelemassa tk-lääkärille omasta tilanteestani. Kului tasan 3 päivää kun tuli kutsu psykiatrianpolille 2 päivän päästä. Menin sinne juttelin tunnin ajan psykiatrin sekä sairaanhoitajan kanssa. Siitä sitten alkoi aluksi viikottaiset juttelut psykologin kanssa 3 kuukauden ajan. Sitten tilalle tuli psykiatrinen sairaanhoitaja ja väli harveni kahteen viikkoon, lääkärin tapasin kerran kuukaudessa. Päädyttiin hakemaan työkyvyttömyyseläkettä jolle jouduin 32 vuotiaana. Eläkkeellä ollessa tapasin psykiatrista sairaanhoitajaa kolmen viikon välein ja sitten loppui. Uloskirjaamisen jälkeen olen ollut kaksi kertaa uudestaan psykiatriankeskuksen asiakkaana. koko rumban aikana olen ollut kaksi kertaa pöpilässä...

Ja tämä kaikki julkisella puolella! Diagnoosit: masennus, pakko-oireinen häiriö.

Vierailija
20/45 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapas sitä, että siellä on paikat varattu niille, joilla on asiat vielä huonommin kuin teillä.

Minä en enää tiedä itsekään ketä siellä oikein hoidetaan. Itse olen ollut joten kuten toimintakykyinen ja silloin minut ohjattiin muualle ja sen jälkeen kun menetin toimintakykyni täysin niin polista ei ollut enää mitään hyötyä. Pitää olla samaan aikaan kykenevä johonkin, mutta ei kuitenkaan liikaa. En ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi