Miten päästä toivottomuudesta eroon?
Neuvoja kaipaan: miten päästä tästä toivottomuudesta eroon?
Näen tulevaisuuteni toivottomana ja menetettynä.
Olen menettänyt toivoni - ja siksi tuhoudun. Keskitysleireiltä selvisivät ne, jotka jaksoivat olla toiveikkaita.
Minä en enää jaksa. En enää itke, vaikka aikaisemmin itkin. Ahdistus hävisi. Lakkasin murehtimasta enää. Miksi murehtia, kun tulevaisuutta ei ole?
Silti lievä kiinnostus on siihen, miten toivottomuudesta ehkä pääsee eroon. Miten olla ja elää niin, että tulevaisuus muka on?
Kommentit (5)
Pitkäaikaistyöttömyys. Lamaannus? Masennus?
En tiedä. Kamppailen itse samojen ongelmien kanssa. Toivon, että löytäisin miehen joka "pelastaisi" mut näiltä ajatuksilta ja rakastaisi mut paremmaksi. N28
Itse avauduin tästä aiheesta tänne. Kuulemma olen masentunut (daa!), eivätkä ongelmani olekaan oikeita ongelmia. Normaali ihminen ei kokisi moisia toivottomuuden tunteita, eikä antaisi niiden painaa itseään alas.
Vain nälkää näkevä lapsi Afrikasta saa kokea toivottomuutta. Muut ovat heikkoja. Siksi kärsin yksin omassa heikkoudessani. Kuihdun pois häiritsemästä muiden elämää.
Voiko toivottomuus mennä jo beyond...siis niin, että ihmiseltä häviää kaikki toimintatarmo. Että jää ikäänkuin makaamaan, kun pitäisi toimia.
Kun lakkaa välittämästä enää mistään. Onko se masennusta?
Sisäinen paha olo voimistuu. Ei ulospääsyä. Ei apua. Hiljainen kuihtuminen.
Mikä sinut ajaa tähän toivottomuuteen? Suhde? Raha,mikä?