Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takin rispaantuneiden hihansuiden korjaus

Vierailija
29.09.2017 |

Minulla on trenssitakki, jonka hihansuut ovat rispaantuneet. Voisinkohan korjata ne jotenkin? Olen köyhä opiskelija eikä minulla olisi juuri nyt varaa ostaa uutta. :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit käytänössä ommella niihin uudet kalvosimet (eli sen ranteesta käännetyn osan) uudesta kankaasta. Muuten se ei oikein onnistu.

Koska uusi kangas todennäköisesti on joka tapauksessa vähän eri väristä, voi olla tyylikkäämpää ottaa sitten kunnolla eri väristä, ja tehdä samasta kankaasta myös esim uusi vyö tai taskunkäänteen tai jotain, niin ne näyttää suunnitellummalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin keino, varsinkin jos takin hihat ovat alun alkaen olleet hiukan liian pitkät, on kääntää hihoja hiukan. Siis taitat rispaantuneen kohdan nurjalle piiloon ja ompelet käsin niin etteivät pistot näy kankaan oikealle puolelle.

Muuntyyppisissä takeissa voi harkita myös hihansuun reunustamista nauhalla, mutta trenssiin se ei taida oikein sopia.

Kierrätyskeskuksista ja kirppareilta muuten saa kivoja takkeja muutamalla eurolla. Käy vilkaisemassa vaikka Uffilla, siellä on nyt tasarahapäivät.

Vierailija
4/6 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinonauhojen pätkiä saa halvalla, näistä lähinnä sopiva väri, käsin ommellen saa siistiä.

Vierailija
5/6 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tziisustapella käännät rispaantuneet sisävuoriin.

Vierailija
6/6 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuitenkaan reilusti eriväristä kangasta hihansuihin niin kuin joku ehdotti, mieluummin sama väri ja vähän eri materiaali, esim. sametti, niin sävyeroa ei huomaa.

Tutut ovat ommelleet menestyksekkäästi myös resoreita takkeihin, joissa niitä ei ole aiemmin ollut, mutta ehkä ennemmin bomberiin kuin trenssiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme