Verkkopalvelut tarjoavat Applen laitteita käyttäville korkeampia hintoja
Just Aamu-TV:n uutisissa Naton ohjelmistokehittäjä Nora jotain kertoi, että esim. matkasivustoilla Applen käyttäjille tarjotaan hotelleista yleensä 30 € kalliimpia hintoja kuin muille.
Juttu liittyy siihen, kuinka verkkopalvelut keräävät kävijätietoja ja hyödyntävät niitä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin maksan muutaman satasen enemmän Applen tuotteesta kun se säästää niin paljon aikaa ja hermoja. Joku ei Applen läppärin käynnistäminenkin vie niin paljon aikaa että "ylihinta" on kuitattu vuodessa ku ehtii tehdä enemmän töitä.
Koneen tarvitsee yleensä käynnistää päivän aikana vain kerran ja nykyajan SSD levyillä varustetut koneet käynnistyy erittäin nopeasti oli käyttis Mac OS taikka Windows, Linux. Se on mitätön aika joka on verrattavissa esimerkiksi wc käyntiin.
Kotona mäkki, käynnistyy n. 20 sekunnissa. Töissä pc, käynnistyy n. 5 minuutissa.
Ostettiin lukiolaiselle uusi Lenovon läppäri, mulla oli kokemusta juuri työpaikan windows läppäristä, joka käynnistelee itseään todellakin sen 5 minuuttia, KOSKA duunia varten mun pitää kirjautua kolmeen erilaiseen systeemiin jos käytän sitä kotona, duunipaikalla vaan kahteen.
Toi uusi Lenovo käynnistyy tasan yhtä nopsaan kuin mun kotikoneena oleva Macbook air. Muutenkaan ihan peruskäytössä ominaiduudet ei todellakaan häviä yhtään. Todella kevyt ja ohut kone.
Itse elin Apple -kuplaa n. 5 vuotta sitten, olin töissä mainostoimistossa ja piti olla iPhone, iPad ja applen kannettava, meiltä löytyy myös vanhempi Macbook Pro.
No, ajan kanssa huomannut että eipä noi sen erinomaisempia tai edes kestävämpiä ole kuin muutkaan laatuvehkeet. Kalliimpia vaan. Puhelin vaihtui jo, uusimmat padit on Samsungeja ja seuraava kannettavakin on varmaan jotain muuta, kun en mitään vaativaa grafiikkaa jne. tarvitse vaan aika peruskäyttöä.
Mut onhan niillä omenakoneilla tietty imago, opiskelijathan noita paljon ostaa että näyttää trendikkäälle kirjaston kuppilassa.
työkoneessa on mahdollisesti paljon erilaisia ohjelmia ja verkkoonkirjautumisa ja jos kone on tehottoman puoleinen, niin käynnistys voi kestää.