40-60v. mieskollegat ärsyttävät
Olen alle 40v. nainen ja moni mieskollega kohtelee minua jatkuvasti kuin he osaisivat kaiken paremmin kuin minä. He "osaavat" olla asiakkaille napakoita ja tiukkoja ja halveksivat minun keskustelevaa ja syvemmälle luotautuvaa asiakaspalvelutyyliäni.
Teknisistä laitteista he luulevat tietävänsä kaiken, vaikka esim. yksinkertainen Google docs saa monet heistä hämilleen. Kaikki oli muutenkin aiemmin paremmin ja nykyisessä työssä ei ole mitään hyvää. Itse he eivät voi sitä hyvää kuitenkaan kehittää sinne töihin.
Asiakkaat ovat lähtökohtaisesti heidän mielestään aina ikäviä, eivätkä he vaivaudu rauhassa kuuntelemaan asiakkaan ongelmia, koska silloin täytyisi alkaa yhdessä etsimään keinoja tilanteen ratkaisemiseksi. Miehet kun haluavat itse, yksin, tietää aina parhaan keinon.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ärsytykseen auttaa hydrokortisoni.
Tai mekkoon aseteltava mela.
No, luultavasti sinulla on parempi myyntitulos kuin niillä "autokauppiailla".
Älä anna niiden ainakaan varastaa asiakaskuntaasi, vaan kehuskele äijille paljonko paremmin sinä myyt ja pyydä pomolta lisää liksaa.
Opettele kommunikointitaitoja ja yritä sietää erilaisia ihmisiä ympärilläsi. Nuorempana työntekijänä sinulla ei ole vielä veto-oikeutta vaikka luulisit tietäväsi asiat paremmin. Vain nousemalla työyhteisössä johtajan tai päällikön paikalle, voit vaikuttaa näiden ärsyttävien ihmisten työkäyttäytymiseen. Niin kauan kun olet hierarkiassa samalla tasolla kuin nämä ärsyttävät ihmiset, pidä mielipiteesi ominasi ja yritä sopeutua joukkoon. Työpaikka paranee yleensä vaihtamalla jos nykyinen on huono. Muista se!
Kannattaa opsikella ja hakeutua esimiesasemaan jos tuntuu siltä, että osaat asiat paremmin kuin muut. Osaavia ihmisiä tarvitaan aina.
Just näin! Meillä on duunissa niin tyhmä viiskymppinen äijä että oksat pois. Iästä sen tyhmyys ei kyllä ole kiinni, tyhmä on varmasti ollut aina. Ei osaa mitään tehdä itse, odottaa palvelua vaikka meillä kaikki vastaavat omasta tontistaan. Mutta tää junttura ei kykene itsenäiseen työskentelyyn.
Vierailija kirjoitti:
No, luultavasti sinulla on parempi myyntitulos kuin niillä "autokauppiailla".
Älä anna niiden ainakaan varastaa asiakaskuntaasi, vaan kehuskele äijille paljonko paremmin sinä myyt ja pyydä pomolta lisää liksaa.
Kyllä minulle onkin jo varovasti tarjottu asemaa, jossa olisin sitten esimies (ironisesti) näille äijäilijöille. Sain jo palkankorotuksen, tuloksiin perustuen. Mikään ei vain tunnu muuttavan näiden miesten mielipiteitä minusta tai naisista ylipäänsä. Vai onko sittenkin kysymyksessä heidän asenne omaan itseensä: äijäilemällä he saavat vihdoin hyvän mielen.
Ap
Ärsytykseen auttaa hydrokortisoni.