Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu pitämään sormustaan

Vierailija
28.09.2017 |

Mies ei suostu pitämään sormusta.
Mitä ihmeen peliä tämä on? Ensimmäinen sormus jäi pienehköksi kun painonsa nousi hieman mutta kun olen nyt jo pitkään ehdottanut, että menisimme valitsemaan hälle uuden tai suurennuttamaan vanhaa niin tämä menee ylitsepääsemättömäksi.
Olen kertonut hälle, että minulle se on erittäin tärkeää ja merkityksellistä, että pidämme sormuksiamme.
Kyllä hänen tuttavat, työkaverit kaikki tietävät, että tämä on naimisissa eikä tuo missään käy, että pitäisi "huolestua" mitenkään niin mikä siinä voi olla niin vaikeaa?
Itse naisen näkökulmasta ajattelisin, että miehellä jonka tietäisin olevan naimisissa mutta ei enään pitäisi sormustaan on suhteessaan jokin, noh, kriisi/ ongelmia tai jotakin sinnepäin meneillään minkä takia on jättänyt sormuksen pois.
Tai, ettei syystä tai toisesta halua näyttää olevansa naimisissa jollekkin tai häpeääkö kenties puolisoansa vai mitä ..
Minultakin on jotkut ihmeissään kyselleet, että miksi ei miehelläni ole sormusta.
Muttakun meillä menee mukavasti, mennyt kaikki nämä vuodet enkä pelkää, että tuo hairahtuisi kenenkään muunkaan perään.
Mikä siinä sormuksessa voi olla näin ylitsepääsemättömän kamalaa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se sille kaulaan niin pysyy matkassa. Ei toiset tykkää vaan että on tiellä joku sormus ja se saattaa vaikka hukkua. 

Vierailija
2/35 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aiheuttaa kutinaa ja kerää likaa. Se siinä on ylitse pääsemätöntä

En pidä sormusta kuin juhlissa. Olen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta oltu naimisissa, enkä sormusta ole viimeiseen 15 vuoteen pitänyt. Jos ei akka muista kenen kanssa se on naimisissa, niin tuskin se sormus siihen auttaa.

Vierailija
4/35 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolla ennen ollut mitään ongelmaa asian suhteen moneen vuoteen. Miksi yhtäkkiä sitten on..

Itse teen paljon fyysisiä töitä kotona ja likaan käteni tuon tuosta "miesten hommissa" ja aina on laastit,mullat, öljyt sunmuut peseytynyt normaalin käsienpesun yhteydessä vaikken sormusta laiskana otakaan sormesta hommien ajaksi.

Minulle sormuksen pitäminen on osoitus siitä, että on sitoutunut johonkin ja, että haluaa ylpeänä sen myös muille avoimesti ilmaista.

Minkävaan sormuksen voi laittaa kaulaan killumaan, tuntuu jotenkin teennäiseltä, että "juu kyllähän minä tätä sormusta pidän, mutta en tuossa vasemmassa nimettömässä vaan kaulalla.."

AP

Vierailija
5/35 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se sille kaulaan niin pysyy matkassa. Ei toiset tykkää vaan että on tiellä joku sormus ja se saattaa vaikka hukkua. 

Jos hukkuisi niin sitten hankittaisiin uusi, ei se mikään katastrofi olisi eikä talous sitä estäisi.

AP

Vierailija
6/35 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halunnut sormusta mitä pitäisin joka päivä. En tykkää pitää sormuksia ollenkaan. Siksi mies osti mulle sormuksen missä on kunnolla koholla oleva timantti, tätä käytän juhlissa. Tai oikeastaan mulla on 2 juhlasormusta (kihla+vihki), hyvin samanlaiset mutta toinen on kultainen ja toinen valkokultainen.

Muistan kyllä ilman sormustakin kenen kanssa olen naimisissa. Kaikki tuttuni tietävät kenen kanssa olen ja en häpeile miestäni mitenkään.

Vierailija
7/35 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelet että naimisissa oleva joka ei sormustaan käytä olisi jonkunlaisessa kriisissä niin ehkä sille sinun ajattelulle pitäisi tehdä jotain? 

Se on jokaisen ihan oma valinta käyttääkö sormustaan missä ja miten paljon. Jännästyi saman viestin sisällä kirjoitat siitä että kaikki tietää että olette naimisissa ja tuossa ei ole mitään kummallista eikä pitäisi huolestua, silti tahdot miehen pitävän sormusta ja äkkiä porukka kyselee oikein miksei se käytä sormusta. Kuin se nyt onkin joku yleismaailmallinen pakko pitää aina sitä sormusta? 

Itse en pidä sormusta. Olin ajatellut ennen naimisiinmenoa että varmaan melko harvoin otan pois, mutta käytännössä en vaan pidä siitä että sormessa on sormus. Jos kumppani alkaisi vihjailla käyttämättömyydestä niin pyytäisin lopettamaan ja menemään terapiaan puhumaan mikä siinä on hänelle niin tärkeää miten mina toimin. 

Vierailija
8/35 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta oltu naimisissa, enkä sormusta ole viimeiseen 15 vuoteen pitänyt. Jos ei akka muista kenen kanssa se on naimisissa, niin tuskin se sormus siihen auttaa.

Puhutpa vaimostasi lempein sanankääntein. Niinkuin varmasti ymmärrätkin niin ei kyse ole siitä, etteikö se akka sitä muistaisi vaan muistaneekohan sitten ukko?

Ja muistaneekohan kaikki muut ympärillä olijat ja sinne joskus eksyvät?

Hyvänä esimerkkikohteena voisit valaista asiaa, miksi sinä et pidä sormusta?

Vierailija
9/35 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi hyvinkin mies, joka ei käytä sormusta, kunhan pysyisi mun kaa. Jos teillä menee muuten hyvin, niin hellitä vähän. Sormukset hiertääkin, että mitä semmoisilla.

Vierailija
10/35 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutpa vaimostasi lempein sanankääntein. Niinkuin varmasti ymmärrätkin niin ei kyse ole siitä, etteikö se akka sitä muistaisi vaan muistaneekohan sitten ukko?

Ja muistaneekohan kaikki muut ympärillä olijat ja sinne joskus eksyvät?

Hyvänä esimerkkikohteena voisit valaista asiaa, miksi sinä et pidä sormusta?

Puhun vaimostani juuri niin kuin haluan, en kaipaa kenenkään hyväksyntää tai peukutuksia. Ja vaimo tietää että minulla on akka ja kakarat. Jos ei kelpaa, on aivan vapaa lähtemään.

Aluksi luovuin sormuksesta, koska se jäi hieman pieneksi. Rouva se sitten suurennutti, ja taas sitä jonkun aikaa käytin. Seuraavaksi huomasin sen olevan löysä, ja oli usein tippumassa sormesta. Jotenkin nuo nakit ajoittain kasvaa ja taas jonkun kuukauden kuluttua taas pienenee ympärysmitaltaan. Kyllästyin touhuun, ja jätin sormuksen kokonaan pois.

Ei minulla ole muitakaan koruja, joten en ala pelkän totutun tavan takia itseäni piinaamaan metalli rinkulalla, joka ajoittain puristaa ja ajoittain on tippumassa hukkaan.

Vierailija
11/35 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin se pois kun laskin että edellisen kerran oli ollut seksiä vaimon kanssa yli vuosi sitten. Sormus palaa heti sormeen jos asia korjaantuu (tuskin).

Vierailija
12/35 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei pidä. Paksuttöppösormet ja platinaa sormus, niin parempikin vaan ettei hukkaa...

Itselle ihan sama.

Paremmin se hääpäivänkin muistaa kuin minä...

Ja kukaan narttu ei ui liiveihin...

Vierailija
13/35 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla kumpikaan pidetty ku juhlatilaisuuksissa. Eikä ole mikään ongelma kummallekkaan.

Vierailija
14/35 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halunnut sormusta mitä pitäisin joka päivä. En tykkää pitää sormuksia ollenkaan. Siksi mies osti mulle sormuksen missä on kunnolla koholla oleva timantti, tätä käytän juhlissa. Tai oikeastaan mulla on 2 juhlasormusta (kihla+vihki), hyvin samanlaiset mutta toinen on kultainen ja toinen valkokultainen.

Muistan kyllä ilman sormustakin kenen kanssa olen naimisissa. Kaikki tuttuni tietävät kenen kanssa olen ja en häpeile miestäni mitenkään.

Sama mun vaimolla. En tajunnut sormusta ostaessani millainen riesa kohollaan oleva timantti on. Ei ole pitänyt pitkään aikaan enkä itsekään pidä omaa sormustani mm. Punttisalilla (tiellä), uimassa (pelottaa että putoaa) tai likaisissa hommissa.

Vierailija
15/35 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan hyvä juttu, miehellä flaksi jostain syystä käy paremmin jos on sormus sormessa.

Jokin siinä vaan tekee miehestä kiinnostavamman.

Vierailija
16/35 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mun mielestä hieno kohollaan oleva timantti. Arjessa se olisi tosi epäkäytännöllinen, joten pidän sitä lähinnä illanistujaisissa ja juhlissa jne. En halunnut mitään tyhjää rinkulaa, kun eivät mun mielestä ole nättejä, sellainen tuntuisi vain turhalta. Eikä tämä sormuspolitiikka liity mitenkään liittooni. Eli jokainen tavallaan. :)

Vierailija
17/35 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoit sormus ei enää mahdu. Onko kenties sen verran tullut liikakiloja? Ehkä sormuksen suurentaminen tarkoittaisi, että kilot ovat tulleet jäädäkseen. Eikä sitä kuitenkaan halua.

Vierailija
18/35 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani eivät kumpikaan pitäneet sormuksia kuin juhlissa. Itse en pidä sormusta kuin silloin kun tiedän ettei se ole tiellä tai aiheuta mahdollista vaaraa takertumalla johonkin. Riippuu tietysti mitä työkseen tai harrastuksekseen tekee, mutta itselläni on sormus kerran jäänyt ikävästi kiinni työkaluun kotihommissa, jonka jälkeen totesin että se sormus rupeaa pysymään pöydällä. Mieheni esimies jäi sormuksestaan kiinni tikapuihin ja lopputuloksena oli se, että enää ei ole sormea missä sitä sormusta pitää. Isälle taas tuli aikanaan paniikki kun hevosta kengittäessä kultasormus jäi kiinni naulaan kun hevonen riuhtaisi, meinasi tulla entinen sormi siitäkin.

Tämä sormusasia ei ole meillä kyllä mikään erityinen keskustelunaihe, molemmat tiedetään että se voi olla pahasti tiellä joissain hommissa ja joskus jopa suorastaan vaarallinen.

Vierailija
19/35 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormukset on ällöttävän näkösiä. Ihana mies sulla kun ei pidä.

Vierailija
20/35 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Me emme edes hankkineet sormuksia mutta olemme yhtä naimisissa kuin muutkin avioituneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä