Eroaisitko tällaisessa tilanteessa, jossa muutaman kerran on käynyt niin että riidan aikana mies käy käsiksi
Olemme tosi erilaisia, ristiriidoilta ei olla vältytty. Meillä on taapero-ikäinen lapsi. Mies on erittäin omapäinen, samoin minä. Riitojen aikana saan usein haukut vaikka minkälaisilla sanoilla. Olen paljon kotona( hoitovapaalla) ja olen huomannut että kaipaan sillointällöin tuulettumista eli ts.illan istujaisia kavereiden kanssa. Kesän aikana olen ollut pari kertaa live-musiikkia kuuntelemassa. Oikeastaan 1kk välein olen käynyt jossain viihteen puolella. Mieheni on enemmän koti-ihmisiä. Meillä ei juuri kaksistaan iltoja vietetä, mies puuhailee kotona paljon ok-taloomme liittyviä hommia. Kotona on paljon erilaista hommaa, itse en hirveästi ehdi tekemäön kuin pakolliset (ruuat,siivous,marjojen poimiminen ja niiden pakastus ym). Lähdin miehen vastustelusta huolimatta eräs lauantai-ilta äitini luo saunomaan jonne rakas siskonikin oli tulossa, naisten iltaa viettämään. Tästä tuli iso riita vaikka sanoin miehelle että voin hoitaa lastamme koko päivän ja vasta illalla lähden äidin luo klo 18 ja jään yöksi ja palaan päivällä. Tämän jälkeen oltu riidoissa monta päivää. Mies haukkuu itsekkääksi kun lähdin ja "varastin"häneltä vapaan viikonlopun jota oli niin odottanut. Tai ongelma ei ole se että lähsin vaan se että saimme tämän sauna-ilta idean vasta la-päivällä ja ilmoitin miehelleni että haittaisiko jos tänä iltana lähden. Joudun jäämään yöksi kun asuu nii kaukana ja muutaman oluen siellä otan. Mies ei tykkää ex tempore-reissuista. Ymmärrän tämän mutta kaipaan välillä muutakin kuin kotona oloa.
Riideltiin jälleen asiasta melko kovaäänisesti ja mies töni minua ja otti kiinni ja vei ulko oven luo ja pukkasi voimakkaasti ulos. Vastaavanlaista ollut pari kertaa ennenkin. Ehkä kerran vuodessa, harvoin. En viitsi puhua ystävilleni tästä. He kyllä tietävät että mies on tiukkis.. koin morkkista silloin lauantaina kun lähdin ja tunnen olevani itsekäs kun lähdin rnkä jäänytkää kotiin viettämään yhteistä iltaa vaikka alkuun mies koitti suostutella.
Ajatuksia? Olen usein ollut tyytymätön suhteeeseemme, on paljon syitä. Tuo käsiksi käyminen tuntuu viimeiselyä niitiltä.
Nyt juttelee normaalisti-asioista ei puhuta eikä ole pyytänyt anteeksi.
Kommentit (28)
Ero tai terapiaan. Sairasta käydä käsiksi.
Pukkasi lapsensa äitiä ovesta ulos?
Nuorempana vaimona katselin tuollaista, se tietysti paheni. Ennin mustia silmiä, jotka oli mun oma syy, sitten potkittiin jo maassa, kerran pidettiin tukasta kiinni ja potkittiin oikein kunnolla. Lopuksi menin terveyskeskukseen mustelmien kanssa. Oli vaikea lähteä kodista, vaikka kävin töissä ja löytää uusi asunto, muuttoapua, rahaa kaikkeen, kun elettiin käytännössä mun tuloilla. Viimein pääsin pois ystävien avulla.
Myöhemmin yhdessä parisuhteessa mies riepotteli mua niin että takki repesi. Lähdin heti, vaikka mies itki armoa.
Kyllä ne osaa, syyllistää ja itkeä ja kenellekään ei saa kertoa, sellaiseen ei kannata alistua ikinä.
Bilehile vapauteen ja miehelle vaimoksi kunnon koti-ihminen. Kaikki ovat tyytyväisiä
Oman kokemuksen perusteella ja elämää seuranneena sanoisin ettei kannata jäädä.
Minuun ei kukaan ole käynyt käsiksi muutamaa kertaa. Eikä tule käymään, vaan yhteen ensimmäiseen ja ainoaan kertaan on se suhde loppunut. Enkä ole koskaan katunut kun lähdin ajoissa!
Tietenkin eroat, erityisesti lapsen on tärkeää kasvaa väkivallattomassa ja riidattomassa ympäristössä. Mieluummin tasapainoinen yh-koti. Hän tönii sinua, SINUA! Arvosta itseäsi äläkä anna kenenkään töniä, älä alistu moiseen kohteluun.
Käsiksi käyminen on pahoinpitelyn joka on RIKOS. Haluatko lapsesi kasvaa tuollaisessa perheessä ja ympäristössä?
Voin luvata että ensi kerralla käy pahemmin ja kerrat pahenevat järjestään.
Lähde, ala suunnittelemaan ja järjestelmään asioita. Mies joka voi pahoinpidellä puolisoaan ja ei koe asiasta kamalaa syyllisyyttä, pahaaoloa ja katumusta on mieleltään sairas.
Olisin lähtenyt jo ensimmäisestä kerrasta. En voisi kuvitellakaan olevani parisuhteessa ihmisen kanssa, joka käy minuun käsiksi.
Aivan varmasti eroaisin. Tuo ei tule tuosta kummemmaksi koskaan muuttumaan, korkeintaan vaan pahenemaan. Lähde, kun vielä voit. Myöhemmin et välttämättä enää ymmärrä lähteä.
Minä olisin eronnut jo siinä vaiheessa, kun olisin saanut "haukut vaikka minkälaisilla sanoilla". Minua ei nimitellä eikä varsinkaan käydä käsiksi.
Öö, eroaisin. Sinulla on vastuu lapsestasi ja itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Riideltiin jälleen asiasta melko kovaäänisesti ja mies töni minua ja otti kiinni ja vei ulko oven luo ja pukkasi voimakkaasti ulos.
Koko tarinasi oli hirveä, mutta tähän jotenkin kiinnitin eniten huomiota. Mies siis ei pidä siitä, että joutuu huolehtimaan lapsesta, kun olet poissa, mutta sitten kuitenkin tönii sinua ulos kodista.
Miksi et ottanut lastasi mukaan saunomaan, jos menit äidillesi ja siskokin siellä? Juotte kaljaa kolmistaan? Ja ei siis tietenkään oikeuta miestä käymään käsiksi, ihmettelen vain.
Noin ne aina aloittavat. Katsovat, missä kulkee kulloinenkin raja. Lopulta sinua hakataan lastesi edessä veitsi tai ase kädessä. Ihan normikehityskaava. Siinä vaiheessa tahtosi on todennäköisesti sen verran murrettu, että naisten turvatalostakin tullaan hakemaan ja oveen hakkaamaan, mikäli sinne ehdit tai kykenet menemään. Omistushaluinen kontrollifriikki, joka haluaa sulkea sinut sinne okt-taloon.
Ensimmäinen kunnon lyönti suunnataan yleensä torsoon tai paikkoihin, mitkä voi peittää. Ei kasvoihin mustelmineen. Dokumentoit heti, mikäli jäät katselemaan. Kuvat ja lääkäriin. Todennäköisesti syyttää sinua omasta kömpelyydestäsi, väärästä asenteesta tai ihan mistä vaan. Sen jälkeen ei ikinä enää koskaan, anna anteeksi, kun kerrot lähteväsi. Seuraava isku sattuu sitten taas vähän lujempaa, kunnes et tajua enää, miten elinpiirisi on kavennettu ja väkivallasta tuli normi. Mitä nopeammin tuon kuvion tajuaa, sitä helpommalla itse selviää.
Onpa teillä oksettavaa elämää. En olisi hetkeäkään sinun tai miehesi kanssa. Kai te kuulutte yhteen, kukapa mukaan teitä haluaisi.
Onko miehellä entisiä kumppaneita? Mistä vetoa, että kysymällä heistä olisi ollut samaa kohtelua ja pahempaakin ennen eroa.
No tuohan ei tuosta ainakaan paremmaksi mene, joten ehkä on parasta häipyä nyt.