Mitä ajattelet ihmisestä, joka sanoo inhoavansa koiria?
Kommentit (30)
Ajattelen että hänellä on kaikki kotona. Koiraihmiset on usein todella outoja, hieman väkivaltaisia ja agressiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että hänellä on kaikki kotona. Koiraihmiset on usein todella outoja, hieman väkivaltaisia ja agressiivisia.
Tutkimuksen mukaan kissoista pitävät ihmiset on älykkäämpiä kuin koirista pitävät.
Itse pidän koiria saastaisina ja niiden omistajia epäsiisteinä ihmisinä. Jotkut antavat koirien nuolla astiansa...hyi hyi...
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka käyttävät koirastaan persoonapronomia "hän"?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka syövät esim. samaa jäätelöä yhtäaikaa?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka antavat koiran nuolla naamaansa (muka suukotella)?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka pitävät useampaa koiraa?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka kusettavat ja paskottavat koiransa naapurin portin pieleen (ei omansa)?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka nukkuvat koiransa kanssa samassa sängyssä?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka eivät "kouluta" koiraansa? (esim. koira ulkoiluttaa ihmistä ei ihminen koiraa).
Mitä mieltä olen ihmisistä, joille koira on ihmisen paras ja uskollisin ystävä?
Sanonko? kirjoitti:
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka käyttävät koirastaan persoonapronomia "hän"?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka syövät esim. samaa jäätelöä yhtäaikaa?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka antavat koiran nuolla naamaansa (muka suukotella)?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka pitävät useampaa koiraa?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka kusettavat ja paskottavat koiransa naapurin portin pieleen (ei omansa)?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka nukkuvat koiransa kanssa samassa sängyssä?
Mitä mieltä olen ihmisistä, jotka eivät "kouluta" koiraansa? (esim. koira ulkoiluttaa ihmistä ei ihminen koiraa).
Mitä mieltä olen ihmisistä, joille koira on ihmisen paras ja uskollisin ystävä?
Säälin ihmistä joka sanoo että koira on ihmisen paras ystävä.
Ajattelisin, että aika äärimmäinen ihminen jos pitää inhota koiria. Jäisi epämiellyttävä kuva koko ihmisestä, jotain vialla tunnetasolla.
Inhoaminen on aktiivista toimintaa. Pelkkä "en-pidä" on passiivista.
Tulee vähän sama fiilis, kuin ihmisestä joka sanoo inhoavansa lapsia, tummaihoisia, vanhuksia, naisia tai vaikkapa lintuja.
Kova yleistämään eli toisin sanoen rajallinen käsitys maailmasta.
Jos joku sanoisi, ettei pidä vanhuksista sen takia, että ne kuolaa, huutaa, valittaa ja vaan makaa paikoillaan, niin muut ihmettelisi, että kaikkiko vanhukset on samanlaisia. Mutta kyllähän tuota stereotypiaa voitaisiin käyttää samalla tavoin kuin koiristakin, jätetään ne vaille persoonaa ja mieltymyksiä ja keskitytään niihin piirteisiin, jotka etoo.
Kaikesta mahdollisesta voidaan tehdä lista, johon saadaan ikäviä asioita.
Jos joku sanoisi inhoavansa lintuja, sen vuoksi että ne hyökkäilee ja vie jäätelöpallot, niin ihmettelisin, että kun maailma on täynnä kauniita lintuja, niin miksi kaikkia pitää inhota sen vuoksi, että kauppatorin lokit ärsyttävät? Jo saariston puolella lokit eivät uskalla tulla ihmisen lähellekään. Mutta ei, tuo ihminen on päättänyt, että myös punatulkut, kolibrit, kotkat, papukaijat, pääskyt, riikinkukot, pingviinit, lunnit ja muut kivat tyypit ovat auttamattomasti inhottujen listalla. Ihminen ei edes tunne kaikkia maailman lintulajeja, mutta silti on kovasti inhoamassa.
Ehkä näissä ihmisissä se inhoaminen ei edes ärsytä, vaan nimenomaan typeryys.
Vierailija kirjoitti:
Inhoaminen on aktiivista toimintaa. Pelkkä "en-pidä" on passiivista.
Tulee vähän sama fiilis, kuin ihmisestä joka sanoo inhoavansa lapsia, tummaihoisia, vanhuksia, naisia tai vaikkapa lintuja.
Kova yleistämään eli toisin sanoen rajallinen käsitys maailmasta.
Jos joku sanoisi, ettei pidä vanhuksista sen takia, että ne kuolaa, huutaa, valittaa ja vaan makaa paikoillaan, niin muut ihmettelisi, että kaikkiko vanhukset on samanlaisia. Mutta kyllähän tuota stereotypiaa voitaisiin käyttää samalla tavoin kuin koiristakin, jätetään ne vaille persoonaa ja mieltymyksiä ja keskitytään niihin piirteisiin, jotka etoo.
Kaikesta mahdollisesta voidaan tehdä lista, johon saadaan ikäviä asioita.
Jos joku sanoisi inhoavansa lintuja, sen vuoksi että ne hyökkäilee ja vie jäätelöpallot, niin ihmettelisin, että kun maailma on täynnä kauniita lintuja, niin miksi kaikkia pitää inhota sen vuoksi, että kauppatorin lokit ärsyttävät? Jo saariston puolella lokit eivät uskalla tulla ihmisen lähellekään. Mutta ei, tuo ihminen on päättänyt, että myös punatulkut, kolibrit, kotkat, papukaijat, pääskyt, riikinkukot, pingviinit, lunnit ja muut kivat tyypit ovat auttamattomasti inhottujen listalla. Ihminen ei edes tunne kaikkia maailman lintulajeja, mutta silti on kovasti inhoamassa.
Ehkä näissä ihmisissä se inhoaminen ei edes ärsytä, vaan nimenomaan typeryys.
Ei. Sille ei voi mitään että jo koiran haju saa minut voimaan pahoin. Koira on vastenmielinen eläin. En usko että sun rekku on sen kummempi.
On ok, että joku ei erityisemmin ole koiraihminen tai vaikkapa lapsi-ihminen, mutta suoranainen _inhoaminen_ ja sen erikseen ääneen korostaminen kertoo heikosti kehittyneestä empatiakyvystä ja epämiellyttävästä elämänasenteesta. Tuollaista korostava ihminen olisi silmissäni välittömästi henkilönä täysin epäkiinnostava.
Inho on niin voimakas sana, että tuntisin epämukavuutta mikäli joku noin asian ilmaisisi. En pidä mitään "eläininhoa" normaalina asiana, jos joku sellaisia alkaa edes puhumaan.