Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä kuinka paljon kokemusta ulkopuolisuudesta yhteisöissä?

Vierailija
27.09.2017 |

Oletteko monissa porukoissa kokeneet olevanne ulkopuolisia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla opiskellessa. En kuulunut mihinkään porukkaan. Oli kyllä yksinäistä aikaa.

Vierailija
2/6 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Kyse on tosin ollut tietoisesta syrjinnästä muiden osalta, mutta näin ollen olen aina jäänyt ulkopuolelle. Sattuu ja kovaa kehitysvaiheessa. Nykyään en jätä ketään muuta yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuessani olen kokenut erittäin kovia kolahduksia yksinäisyydestä enkä puhu kylmästä talvesta tai mistään ihmisistä. Puhun pahimmasta asiasta mitä yhteiskunnassa ihminen voi tehdä.

Toivon kumminkin parasta vaikka monet pelkäövät sekä olen kyllästynyt.

Vierailija
4/6 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä vietin aikaa eräässä porukassa opiskeluiden takia. Jossain vaiheessa muut siinä porukassa alkoivat keskenään viitata joihinkin yhteisiin kokemuksiin, esim. illanistujaisiin edelliseltä viikonlopulta, joista en ollut tiennyt mitään, tai mainitsivat ohimennen jotain suunnitelmastaan lähteä yhdessä jonnekin festareille kesällä tms.

Vaikka en edes ollut kiinnostunut viettämään vapaa-aikaa heidän kanssaan, se tuntui silti vähän pahalta. Jos he olisivat pyytäneet minua vaikka sinne festareille, en olisi lähtenyt! Ulkopuolisuus tuntui pahalta periaatetasolla: mietin, miksi minua ei edes pyydetty...

Aiemmin nuoruudessani en ollut kokenut ulkopuolisuutta enkä myöskään sen jälkeen. Tuo kokemus oli ainoa, ja sen vaikutus tunteisiini yllätti minua. Olin aina ajatellut olevani sellainen ihminen, joka ei tarvitse muita ihmisiä, hyväksyntää jne.

Vierailija
5/6 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Parikymppisenä vietin aikaa eräässä porukassa opiskeluiden takia. Jossain vaiheessa muut siinä porukassa alkoivat keskenään viitata joihinkin yhteisiin kokemuksiin, esim. illanistujaisiin edelliseltä viikonlopulta, joista en ollut tiennyt mitään, tai mainitsivat ohimennen jotain suunnitelmastaan lähteä yhdessä jonnekin festareille kesällä tms.

Vaikka en edes ollut kiinnostunut viettämään vapaa-aikaa heidän kanssaan, se tuntui silti vähän pahalta. Jos he olisivat pyytäneet minua vaikka sinne festareille, en olisi lähtenyt! Ulkopuolisuus tuntui pahalta periaatetasolla: mietin, miksi minua ei edes pyydetty...

Aiemmin nuoruudessani en ollut kokenut ulkopuolisuutta enkä myöskään sen jälkeen. Tuo kokemus oli ainoa, ja sen vaikutus tunteisiini yllätti minua. Olin aina ajatellut olevani sellainen ihminen, joka ei tarvitse muita ihmisiä, hyväksyntää jne.

Kaikki tarvitsevat hyväksyntää. Aivan kaikki.

Vierailija
6/6 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Kaikki tarvitsevat hyväksyntää. Aivan kaikki.

Eivät kai aivan kaikilta aivan joka hetki?