Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua persoonallisuushäiriöistä

Vierailija
27.09.2017 |

Onko teillä tai tutullasi diagnosoitu persoonallisuushäiriö? Miten häiriöt vaikuttavat omaasi tai muiden elämään? Kuinka osasit epäillä häiriötä, ja kuinka diagnosointi tapahtui? Mitä sinulle kuuluu nyt? :)

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietoha…

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko persoonallisuushäiriödiagnoosin luotettavuuteen enkä muutenkaan pidä niitä oikeina "sairauksina". Ne antavat toivottomia kuvia ihmisille itsestään, ja leimaavat jotkut ihmiset persoonaltaan viallisiksi, mikä voi olla raskas taakka kantaa. Hyödyllisiä ne voi olla siinä suhteessa jos ihmisellä on haitallisia toistuvia käyttäytymismalleja, minkä takia jatkuvasti on ongelmissa, ja niitä kannattaisi muuttaa, mutta en ymmärrä miksi siihen tarvii lyödä leima - persoona on viallinen - siinä on häiriö. Mallit voi tiedostaa ilman tulemista leimatuksi persoonallisuushäiriöiseksi, miettiä mistä ne on peräisin ja pyrkiä rakentamaan itselle suotuisampia valintoja elämässä.

Vierailija
2/5 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa löytyi SCID-testeissä vaativa, estynyt ja depressiivinen persoonallisuushäiriö, oon siis varmaan joka terapeutin painajainen :D

Vierailija
4/5 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut vahingossa diagnoosiksi epävakaan persoonallisuushäiriön.

Myöhemmin tein testit janiiden niiden perusteella nousi esille epäluuloinen persoonallisuus.

En mielestäni "sairasta" sitäkään. Olivat aika hassuja kysymyksiä. Jos oot epäillyt joskus tulleesi petetyksi, niin kyllä vastaaminen ei ilmeisesti hyvä... sairaalloinen mustasukkaisuus asia erikseen

Vierailija
5/5 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ihmisen persoona muotoutuu läpi elämän. Diagnoosit tuppaavat jäämään roikkumaan aika pitkäksi aikaa, joissain tapauksissa koko elämäksi.

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005115503.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan