Hyvät neuvot kalliit!!
Minulla on edessä muutaman viikon päästä työhöni liittyvä koulutusreissu Lappiin. Pitkät päivät neukkarissa ja sitten illalla vapaa-ajan ohjelmaa. Ongelma on se, että kärsin hirviömäisistä kuukautisista, jotka osuvat juuri reissun ajalle. Vuoto on todella runsasta, yösitein mennään päivälläkin, ja yleensä töissä joudun seisomaan pari ensimmäistä päivää koska istuessa vuoto jostain aina puristuu siteen ohi ennenkuin ehdin tehdä mitään.
Eli jo se neukkariosuus tulee aiheuttamaan ongelmia. Mutta mikä pahinta, ohjelmaan kuuluu myös vaellusta, jossain maakuoppasaunassa saunomista sekä yö laavussa...
Pomoni on mies, jolle en todellakaan ala menkkojani selittelemään.
Mitä ihmettä voin tehdä? Mitä sinä tekisit?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et AP käytä tamponia tai kuukuppia?
Koska ne eivät auta mitään, vuotaa hetkessä ohi. Ap
No eikä vuoda :D Kukaan ei vuoda niin paljon, että hetkessä vetäisisi imukykyisen tampoonin ohi. Ja alle side, jos on runsasvuotoisuuteen taipuvainen. Taidatkin olla trolli, koska mikään ratkaisuista ei käy.
Kyllä vaan vuotaa ja lotinalla tampoonin ohi. Käytän sidettä tampoonin lisäksi ja joskus valuu siteenkin reunalta yli. Megatulvan aikana tampoonia pitää vaihtaa vartin välein.
En nyt kuitenkaan lähtis, vaellus, ei voi pakottaa, nukkua laavussa tai kuopassa, ei käy .Hankkisin jonkun lääkäri todistuksen. Esim. olen surusta sairas, kun "joku" läheinen on kuollut, ja muutenkin jo paniikkihäiriö. Kerran vältin yhden kaamean veteraanikylpylän pakollisen reissun sanomalla, että kärsin kauheasta unettomuudesta jos en ole omassa sängyssä kultani vieressä. Olen aamulla sitten täysin zombi eikä minusta olisi hyötyä. Oikea syy on etten voi jättää lapsiani ja en suostu matkustamaan. Mieheni matkustaa paljon. Minulla on muutama työtoveri, joita en suostu tapaamaan ilman palkkaa. En ole lupautunut vaellukselle.
Jos sinne on tosiaan tulossa ihmisiä muualta päin maailmaa, niin voit olla varma, että et ole todellakaan ainoa, joka ei halua saunoa alasti muitten seurassa. Mistään sekasaunasta puhumattakaan!
Kyllä se huomiota ja kysymyksiä herättäisi laajemminkin minun jäädessä kökkimään hotelliin kun muuta lähtevät vaeltamaan ja yöpymään maastoon. Ehkä olen outo kun en vuotamiselleni halua 30 pääosin ventovieraan ihmisen huomiota.
Ja ihan tosissani olen kokeillut iso tamponi + side -yhdistelmää, vuotaa ohi. Kuukuppia en ole kokeillut, mutta lukenut ettei se sopisi kovin runsaille vuodoille. Ja miten sellaista reissun päällä keitellään?
En ole trolli. Ap