Kuka oikeasti haluaa ostaa asunnon Töölöstä?! Järkyttävät hinnat
Töölössä on kivoja paikkoja, mutta jopa isojen teiden vierestä voi joutua pulittamaan kolmosella ja nelosella alkavia lukemia. Lisäksi aika iso osa Töölöstä on melkoista kiviseinähelvettiä.
Ovathan keskustan lähistöllä esim. Ullanlinna ja Punavuorikin huikean hintaisia, mutta ne ovat sentään vähän syrjemmässä isoimmista liikenneväylistä, ja lisäksi meren läheisyys ja tunnelmalliset vanhat talot ja kadut...
Saa olla eri mieltä, mutta itse ihmettelen: pakostikin isoin osa menee sijoittajille? Vai kuka ostaa _itselleen_ Manskun varrelta remppaa huutavan yksiön 300 000 tonnilla, oikeasti? Tuolla summalla saisi vaikka mitä parempaakin.
Kommentit (17)
Mä haluaisin asua Töölössä/Kampissa/Ullanlinnassa/Punavuoressa. Jos voitan lotossa, muutan sinne heti!
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista.
Totta tuokin, mutta tarkoitin lähinnä kallista suhteessa asuntojen kokoon, kuntoon ja sijaintiin...
En tajua kuka siellä haluaa asua, mutta ei mun tarvikaan. Jos olisi rahaa ostaisin asunnon jostain Eiran holleilta, siellä ei ulise kuin naapurit ja meri.
No en ainakaan ostaisi. Niin suurelle rahasummalle voisi löytyä parempiakin sijoituskohteita. 👂👂
Mietin vain kirjoitti:
Töölössä on kivoja paikkoja, mutta jopa isojen teiden vierestä voi joutua pulittamaan kolmosella ja nelosella alkavia lukemia. Lisäksi aika iso osa Töölöstä on melkoista kiviseinähelvettiä.
Ovathan keskustan lähistöllä esim. Ullanlinna ja Punavuorikin huikean hintaisia, mutta ne ovat sentään vähän syrjemmässä isoimmista liikenneväylistä, ja lisäksi meren läheisyys ja tunnelmalliset vanhat talot ja kadut...
Saa olla eri mieltä, mutta itse ihmettelen: pakostikin isoin osa menee sijoittajille? Vai kuka ostaa _itselleen_ Manskun varrelta remppaa huutavan yksiön 300 000 tonnilla, oikeasti? Tuolla summalla saisi vaikka mitä parempaakin.
Hupsista. 300 000 tonnia olisikin melkoinen hinta... sillä pääsee jo Eiraankin
pidän taka-töölöstä mutta etu-töölö liian meluisaa
Jos rahaa on niin mikä ettei. Kummasti on vaan niin tiheään asuttua ja maaseutu autioituu. Minun 30 000 euron vuosituloilla ei siellä asuttaisi.
Minä olen ostanut jo kaksi. Hinnat ovat nousseet niin paljon, että molemmat ovat olleet loisto-ostoksia. Kiitos vaan kysymästä.
Piensijoittaja kirjoitti:
Minä olen ostanut jo kaksi. Hinnat ovat nousseet niin paljon, että molemmat ovat olleet loisto-ostoksia. Kiitos vaan kysymästä.
No sitä meinasinkin, että sijoittajille loistokohde. Mutta varmaan itsekin asut tilavammin muualla?
Kolmessa asunnossa olen Töölössä (Taka-) asunut ja kaksi niistä omistanut. Töölö on erinomainen paikka asua, joskaan Mannerheimintiellä en haluaisi kotia pitää. Muuten kyllä erinomaisia ominaisuuksia on paljon: loistavat julkiset liikenneyhteydet, kaupat lähellä (mm. 24h Alepa), kulttuuria (ooppera, Korjaamo jne) ja ulkoilumaastoja kävelyetäisyydellä (Keskuspuisto, Stadikan maastot, Sibeliuspuiston ja Seurasaaren rannat). Kauniita vanhoja taloja löytyy myös, joissa korkeat huoneistot. Monilla taloilla katutasossa liiketiloja, joiden vuokrat halventavat vastiketta, joten tuurilla saattaa löytyä talo, jossa pieni hoitovastike.
Vierailija kirjoitti:
No en ainakaan ostaisi. Niin suurelle rahasummalle voisi löytyä parempiakin sijoituskohteita. 👂👂
No nimenomaa sijoituskohteita ei paljoa parempia löydykään. Eri asia taas on että ehkä "parempia" paikkoja asua löytyy, koska se on mielipide.
Varmaan joku lapseton. Vai päästäisitkö itse parivuotiaan harjoittelemaan pyöräilyä Töölössä? Ei lapsiperheen paikka, lapsettomalle baareilijalle ok.
Mun suosikki jossain vaiheessa oli se oopperataloa vastapäätä oleva vihreä talo. Se sijainti on jotenkin niin täydellinen isossa risteyksessä ja silti vastapäätä on vehreää (ooppera ja puistoa). Ja se talo on niin kaunis ja taloyhtiöllä tosi viihtyisä saunaosasto. Oi oi. Kyllä hyvin ymmärrän että ihmiset haluavat asua sellaisessa paikassa, keskellä kaikkea ja kuitenkin hienot ulkoilureitit lähellä.
Noilla vanhoilla rakennuksilla on oma fanikuntansa. Itsellä se innostus tyssää kuitenkin huonoihin ja sokkeloisiin pohjiin (joita fanit rakastavat) ja parvekkeen puutteeseen. Runeberginkadullahan tosin yksi talo saneerattiin aivan perusteellisesti nykyaikaiseksi ja ne asuntojen hinnatkin nostavat hiukset pystyyn.
Kiva sijainti, Töölökin on lähellä merta (riippuu vähän missä päin asuu), kivoja ravintoloita, puistoja. Isot tiet on sekä plussa, että miinus. Helppo liikkua autolla, mutta liikenteen melu ei ole kiva. Saa nähdä korjaako tulevaisuus ja sähköautot joskus asiaa.
Voisin kyllä asua Etelä-Helsingissäkin, mutta asunnot on siellä vielä ainakin 1000e/m2 kalliimpia, monesti enemmänkin.
Köyhälle kaikki on kallista.