Millaisia kokemuksia teillä on Terveystalosta työterveyshuoltona?
Itsellä toisaalta todella hyviä, toisaalta ristiriitaisia.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Työnantajana joudun toteamaan, että on oltava aika lailla tiukkana, että saa juuri sellaisen palvelun kuin sopimus edellyttää. En maksa muuta kuin työperäiset sairaudet ja niiden hoidon, flunssat ja allergiat pitää hoidattaa terveyskeskuksessa tms. Silti aluksi Terveystalon lääkärit olivat ohjaamassa vapaa-aikana sattuneiden tapaturmien jälkeen työnantajan laskuun röntgeniin. Ilmoitin, että jos ei ole minun lähetettäni siitä, että kyseessä on työtapaturma, niin asiakasta ei laskuuni hoideta, maksakoot itse.
Miksi tätä alapeukutetaan... En ole tekstin kirjoittaja, mutta se on ihan normaali käytäntö, että työterv.sopimukseen kuuluu tietyt asiat ja tietyt ei kuulu. En minä ainakaan firman omistajana halaisi maksaa työntekijän lääkärikäyntejä, jotka ei mitenkään kuulu työterveyshuoltoon kriteerien mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olis vaan hyvä, kun sais käydä lähimmässä pisteessä sairastuttuaan, eikä välttämättä siellä pääasemalla keskustassa, jos sinne on kipeänä vaikea mennä. Saako teillä tehdä niin? Meillä vaan siinä tapauksessa, että pääpisteeseen ei ole enää aikoja.
En ole Terveystalossa töissä vaan kilpailijalla, mutta ainakin meillä se on työnantaja joka määrää mihin pisteeseen työntekijä saa mennä, tai vaikka että kenelle lääkärille. Ei siis lääkärikeskus.
Minä myös eräällä lääkäriasemalla töissä. Työterv.huollon sopimus määrää, mitä toimipisteitä saa käyttää ja minä ajankohtina yms. Firma nyt antaa ajan vaikka kuuhun, jos työnantaja sen maksaa. Samaten aika kyllä annettaisi ihan miten vaan, mutta niissä on tarkat kriteerit minne, kenelle yms aikoja voi antaa ja mistä syistä. Ei kukaan firma halua maksaa siitä, että menet lääkärille otattamaan infl. rokotteen, kun sen pistää hoitaja yms. Niin kauan kuin työnantaja maksaa, niin se myös määrittää ehdot mitä palveluita antaa käyttää. Sitten kun itse maksaa käyntinsä, niin saa mennä vaikka Kiinan keisarille kierukan laittoon, jos haluaa..
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan sopimuksesta, kenellä kattaa mitäkin. Jotkut firmat ei halua maksaa mitään muuta kuin pakolliset, joissakin firmoissa saa itse varata aikaa minne huvittaa. Kyllähän työterv.huollon palveluita saa vaikka mitä, vaikka 100 psykiatriakäyntiä vuodessa jos joku haluaa " juttelemaan". Työnantaja määrittää mitä ne haluaa maksaa. Tätä eivät ihmiset useinkaan tajua. Suurimmalla osalla kuuluu ne perustarkastukset, jos haluaa mennä ja vain työterv.hoitajan luona. Otetaan peruslabrat ( kolesteroli, hb, maksa-arvot yms) ja rutiinilässytykset miten syöt ja miten nukut. Harva firma maksaa lääkärien rutiinikäyntejä tai muita kuin työhön liittyviä asioita.... Toisaalta ymmärrän sen hyvin. 80% käynneistä käyttää se tietty pieni porukka, jotka ramppaavat jatkuvasti työterv.huollossa milloin minkäkin vaivan takia. Ja varsinkin silloin kun korvien välissä alkaa takellella. Työterv.huolto on todella kallista työnantajille
Eikö silloin juuri kuulu käydä lääkärissä kun alkaa korvien välissä takellella?
Käykääpä Terveystalon työteveysasiakkaat Kanta.fi sivuilla katsomassa omakantaanne. Sinne jää lokiin kaikki käynnit, mutta ei sitä, kuka on käynyt katsomassa tietojasi.
Meinasin lentää pe*siilleen, kun näin Terveystalon vierailevan kannassani useita kertoja kuukaudessa. Olen viime vuonna käynyt lääkärin vastaanotolla 3 kertaa, joista näkyy ao lääkärin kirjaukset. Mutta tämän lisäksi useita kymmeniä käyntejä ilman merkintöjä.
Ja huom: minulla on kiellot päällä, jotka pystyy omakantaan laittamaan. Mitä hel*ettiä Terveystalo urkkii kanta-arkistoa, kun mitään muita hoitokontaktejakaan ei noiden kolmen käynnin lisäksi ole?
Laitan huomenna kirjallisen pyynnön lokitiedoista Terveystalolle, jotta saan selville tämän urkkijan ja urkinnan syyn. Kiva alkaa käymään tällaista prosessia mokoman pa*kan kanssa!
Varmaan kaikkia kiinnostaa sun tietos...Ihmiset on hirveen narsistisia senkin suhteen, että luulevat aina, että olisi kauhean yleistä, että ihmisiä kiinnostaisi juuri heidän terveystietonsa. Voin sanoa ettei kiinnosta paskankaan vertaa, kun kaiket päivät niitä käsittelee muutenkin. Toisten käynneissä ei ole mitään kiinnostavaa. Monestihan niissä käydään sen takia, että työterv.hoitaja esim. laittaa kaikille firman jäsenille niitä rutiinikutsuja tai sitten katsoo, koska on käynyt ja kelle pitää lähettää. Varmaan ketään kiinnostaa sun polvisärkysi tai burn-out oireesi. Helvetisti menee aikaa noihin, kun nykyään ihmiset tekee noita pyyntöjä jatkuvasti.
T. sh, ei Terveystalossa
Asiakkaalle varmaan vaihtelee jonkin verran. Huonosti johdettua ja epäeettistä, vaikka joskus joku yksittäinen työntekijä saattaakin hymyillä peitellessään pelolla johdettua peltoamme. Olen itse siellä töissä, mua ahdistaa toisinaan ettei unta saa kuin lääkkeillä ja olen kateellisena katsellut heitä jotka lähtevät muualle parempiin yrityksiin. Toivon vain nyt löytäväni tänä vuonna jonkin toisen...
Vaikka on työterveys siellä, en aio enää koskaan käyttää! En ole koskaan päässyt niin huonoon kuntoon, kuin Terveystalon palveluita käyttäessä. Eivät ota mitään tosissaan. Viimeksi kävin 4 kertaa, lopulta angiini, silmätulehdus, korvatulehdus, 40 asteen kuume. Tällä kertaa käynyt 2 kertaa jo. Olen raskaana ja epäilen influenssaa, viime kerralla itse kysyessäni selvisi, ettei työnantaja korvaa influenssa testiä. Jos olisi lääkäri tästä maininnut jo ekalla kerralla olisin tehnyt sen omakustanteisesti. Ensi kerralla kunnalliseen tai toiselle yksityiselle. Eivätkä ole nuokaan ainoita kertoja, kun heidän hoidot päin v..... Täysin epäammattimaista porukkaa,vain kerran olen päässyt hyvän lääkärin vastaanotolle, enkä ole sen jälkeen hänen nimeä löytänyt Terveystalon sivuilta. En yhtään ihmettele jos on vaihtanut maisemaa.
Terveystalo siellä tehtiin vääriä diagnooseja useampia ja ei kuuneltu asiakasta. Kun hain sairaslomaa niin väitettiin terveeksi mutta kunnallisella ja yksityisellä olin täysin sairas ja jäin sairaslomalle. Työnantaja oli Lassila ja Tikanoja he kielsi minun vieressä antamatta sairaslomaa minulle, aina kun hain sairaslomaa lääkäri totesi terveeksi mutta meilahdensairaala totesi että minä en saa tehdä työtä koskaan ja lääkäri sanoi minun pitäisi olla sairaseläkkeellä. Siitä alkoi 4-8 vuoden käden vääntö sain kuntoutustue ja työterveyslääkäri totesi vielä että olen terve, seuraavaksi hain työkyvyttömyyseläkettä ja sen sain kunnalliselta puolelta ja yksityiseltä. Teveystaloon on mennyt täysin luottamus koska ne on kusettajia.
Minulla ei ollut mitään työperäistä ongelmaa vaikkakin oireet alkoivat töissä ollessa. Tarkistin esimieheltä saanko varata ajan työterveyteen, hän sanoi että varaa suoraan noilla oireilla lääkärille, kyse on työkunnostani ja sen ylläpitämisestä joten menee heidän piikkiin.
Sain ajan seuraavalle päivälle, oli jopa mistä valita. Ilmoittautuminen viestillä oli nopeaa ja lääkäri ajallaan.
Ainoa ongelma oli, mistä lääkärikin suivaantui, sopimus työnantajan kanssa. Lääkäri ei saanut tehdä kaikkia tutkimuksia pystyäkseen kunnolla toteamaan mikä minulla on vaan hänen piti lähettää minut kunnalliselle päivystykseen.
Labrakokeet mitkä pystyi kyllä otti, suoraan lääkärin huoneesta näytteenottajalle ja siitä pari minuuttia olin jo ovesta ulos.
Alle puoli tuntia ja lääkäri soitti jo tulokset ja mitä minun pitää seuraavaksi tehdä.
Kaikin puolin miellyttävä käynti. Aivan eri luokkaa kun Pikkujätissä lapsen kanssa jossa lääkäriä ei kiinnostanut kuunnella, kukaan ei vaikuttanut siltä että edes osaisi olla lasten seurassa (lastenklinikalla taas ollut aivan ihania hoitajia) ja tulosten jälkeen edes päätettäessä kukaan ei selittänyt niitä koodirivejä vaan piti itse googlettaa mitä kaikkea lapsellani on.
Muuten ihan asiallinen työterveyspaikka, mutta on kokemusta siitä, että kovin mielellään työntävät asioita erikoislääkäreille, vaikka se ei kuuluisikaan sopimukseen. Huonossa tapauksessa niin, että selviää vasta käynnin jälkeen että joutuu maksamaan itse, hyvässä tapauksessa niin, että kehotetaan menemään erikoislääkärille mutta sanotaan että se ei kuulu sopimukseen. Ne erikoislääkärikäynnit eivät välttämättä ole mitenkään erityisen tarpeellisia myöskään, mutta firma saa niistä rahaa... Julkinen sektori pihistelee joskus liikaakin, mutta eivät ainakaan juoksuta turhilla käynneillä pelkän liikevaihdon takia.
Terveystalossa ilmeisesti liikaa työntekiöitä tai liianvähän töitä kun pitää pompottaa asiakasta.
Soitin terveystalon ajanvaraukseen jossa kyseltiin tiedot ja asia(ortopedille olin varaamassa aikaa) ajanvaraus totes lähetteen ja kuvien tulleen mutta ei aikaa vaan siirsi asian sairaanhoitajalle joka soittaa 3h myhemmin ettei ortopedi ole vielä katsonut papereita eikä vieläkään aikaa ortopedille vaan lupas soittaa myöhemmin............ ei kuulu soittoa ei ,aikaa on taas vierähtänyt 2h....... ANNA SE SOIDA....voi v....
Vaikea sanoa oliko oman työterveyden syy vai Tt:n mutta käytännössä puoli vuotta turhia käyntejä ja monia eri kuvauksia (tuskin kävi firmallekaan halvaksi)..Viimein sain lähetteen Husille niin homma hoitui (oikein heti) .
Huonoja kokemuksia verrattuna aikaisempiin lääkäriasemiin.
Lääkärissäkäynnille on varattuna aikaa 15 minuuttia, mikä on aivan liian lyhyt aika ja lääkäreinä venäläisiä naisia joiden kielitaito ja ammatillinen osaaminen on heikkoa. Edeltävässä työterveydenhoidossa, Diacorilla, saattoi esimerkiksi aina halutessaan varata terveydenhoitajalle soittamalla verikokeita ym. jos oli tarvetta tarkastaa esimerkiksi kolesteroliarvoja. Terveystalolla pyyntö menee lääkärin kautta, joka ensin arvioi onko sille tarvetta vaikka olisi nimenomaan sovittu että asiaa tarkkailaan tai tilanne tarkistetaan x viikon / kuukauden kuluttua.
Terveystalo spämmää mainospostilla ja tarjoaa suoraan työntekijöille kaikenlaisia maksullisia lisäpalveluita.
Mieluummin tuolla käyn kuin tk:ssa.
Tuo mainosposti spämmäys kyllä ärsyttää minuakin.
Tuo on yleistä, että yksityiset työterveyslääkärit innolla lähettää lisätutkimuksiin ja määrää vaikka mitä reseptejä, ja tietysti ne kaikki pitää itse maksaa. Käyn niin harvoin työterveyslääkärillä kuin mahdollista. Ja nyt en puhu vain terveystalosta.
No niin nyt sitten on kulunut yli vuorokausi sitä kun soitin ajanvaraukseen eikä sitten tän enempää kerrottavaa......ANNA SEN SOIDA....voi v.... mitä toimintaa
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikkia kiinnostaa sun tietos...Ihmiset on hirveen narsistisia senkin suhteen, että luulevat aina, että olisi kauhean yleistä, että ihmisiä kiinnostaisi juuri heidän terveystietonsa. Voin sanoa ettei kiinnosta paskankaan vertaa, kun kaiket päivät niitä käsittelee muutenkin. Toisten käynneissä ei ole mitään kiinnostavaa. Monestihan niissä käydään sen takia, että työterv.hoitaja esim. laittaa kaikille firman jäsenille niitä rutiinikutsuja tai sitten katsoo, koska on käynyt ja kelle pitää lähettää. Varmaan ketään kiinnostaa sun polvisärkysi tai burn-out oireesi. Helvetisti menee aikaa noihin, kun nykyään ihmiset tekee noita pyyntöjä jatkuvasti."
Mutta tuohon ei riitäkään aikaa kenelläkään? Ne mummot/papat eivät saa enää minkäänlaista apua:-(
Sairaalassa muuten makaa valtavasti niitä, joilla on Bayerin Xarelto. Olisko joku väärennös vai kenties aldikarbjäämää siinä, kun se Bayer käyttää puuvillasellua tuotteissaan. Ja puuvillaahan ei ole koskaan SYÖTÄVÄKSI kasvatettu, sen viljelyssä on käytetty aineita, jolla ei voi edes asua myöhemmin.T. sh, ei Terveystalossa
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin juuri myrkytettiin rottia. En tiennytkään tuosta muutoksesta ja nyt kiinnostaa että mikä taho oli pätevöitynyt myrkkysyötit ostamaan. :D
-hkiKuka tahansa joka suorittaa kasvinsuojelututkinnon. Muutama tunti luentojen kuuntelua, helpohko tentti, maksaa reilun satasen.
Mitä yhteistä rotanmyrkyillä on kasviensuojeluun? Älä kysy minulta, tämä on TUKESin suurta viisautta.
Marevan tietysti. Se on evätty vanhuksilta ihan siksi vaan kun oli ruuhkaa tuolla laboratorioissa, kun eivät voineet palkata lisäväkeä sinne.
600- grammasia rottia on löytynyt, joten mahtavat olla vastustuskykyisiä sille jo?
https://yle.fi/uutiset/3-9982260
Todellinen syy on tietysti se patenttisuoja-aika, mistä varsinainen tuotto tulee. Vanhoista ei tule paljoa:-(
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikkia kiinnostaa sun tietos...Ihmiset on hirveen narsistisia senkin suhteen, että luulevat aina, että olisi kauhean yleistä, että ihmisiä kiinnostaisi juuri heidän terveystietonsa. Voin sanoa ettei kiinnosta paskankaan vertaa, kun kaiket päivät niitä käsittelee muutenkin. Toisten käynneissä ei ole mitään kiinnostavaa. Monestihan niissä käydään sen takia, että työterv.hoitaja esim. laittaa kaikille firman jäsenille niitä rutiinikutsuja tai sitten katsoo, koska on käynyt ja kelle pitää lähettää. Varmaan ketään kiinnostaa sun polvisärkysi tai burn-out oireesi. Helvetisti menee aikaa noihin, kun nykyään ihmiset tekee noita pyyntöjä jatkuvasti."
Mutta tuohon ei riitäkään aikaa kenelläkään? Ne mummot/papat eivät saa enää minkäänlaista apua:-(
Sairaalassa muuten makaa valtavasti niitä, joilla on Bayerin Xarelto. Olisko joku väärennös vai kenties aldikarbjäämää siinä, kun se Bayer käyttää puuvillasellua tuotteissaan. Ja puuvillaahan ei ole koskaan SYÖTÄVÄKSI kasvatettu, sen viljelyssä on käytetty aineita, jolla ei voi edes asua myöhemmin.T. sh, ei Terveystalossa
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin juuri myrkytettiin rottia. En tiennytkään tuosta muutoksesta ja nyt kiinnostaa että mikä taho oli pätevöitynyt myrkkysyötit ostamaan. :D
-hkiKuka tahansa joka suorittaa kasvinsuojelututkinnon. Muutama tunti luentojen kuuntelua, helpohko tentti, maksaa reilun satasen.
Mitä yhteistä rotanmyrkyillä on kasviensuojeluun? Älä kysy minulta, tämä on TUKESin suurta viisautta.
Marevan tietysti. Se on evätty vanhuksilta ihan siksi vaan kun oli ruuhkaa tuolla laboratorioissa, kun eivät voineet palkata lisäväkeä sinne.
600- grammasia rottia on löytynyt, joten mahtavat olla vastustuskykyisiä sille jo?
Todellinen syy on tietysti se patenttisuoja-aika, mistä varsinainen tuotto tulee. Vanhoista ei tule paljoa:-(
Kuka tahansa joka suorittaa kasvinsuojelututkinnon. Muutama tunti luentojen kuuntelua, helpohko tentti, maksaa reilun satasen.
Sehän riippuu ihan sopimuksesta, kenellä kattaa mitäkin. Jotkut firmat ei halua maksaa mitään muuta kuin pakolliset, joissakin firmoissa saa itse varata aikaa minne huvittaa. Kyllähän työterv.huollon palveluita saa vaikka mitä, vaikka 100 psykiatriakäyntiä vuodessa jos joku haluaa " juttelemaan". Työnantaja määrittää mitä ne haluaa maksaa. Tätä eivät ihmiset useinkaan tajua. Suurimmalla osalla kuuluu ne perustarkastukset, jos haluaa mennä ja vain työterv.hoitajan luona. Otetaan peruslabrat ( kolesteroli, hb, maksa-arvot yms) ja rutiinilässytykset miten syöt ja miten nukut. Harva firma maksaa lääkärien rutiinikäyntejä tai muita kuin työhön liittyviä asioita.... Toisaalta ymmärrän sen hyvin. 80% käynneistä käyttää se tietty pieni porukka, jotka ramppaavat jatkuvasti työterv.huollossa milloin minkäkin vaivan takia. Ja varsinkin silloin kun korvien välissä alkaa takellella. Työterv.huolto on todella kallista työnantajille