Millaisia kokemuksia teillä on Terveystalosta työterveyshuoltona?
Itsellä toisaalta todella hyviä, toisaalta ristiriitaisia.
Kommentit (70)
Samanlaisia kuin Mehiläisestäkin. Kyse on enemmän lääkäristä kuin hänen työnantajastaan.
Mulla on todella positiivisia kokemuksia. Kaikki järjestyy ja nopeasti.
Minulle, työntekijälle aivan loistava..
Varaan ajan netistä puhelimella haluamalleno terveydenhoitajalle/lääkärille ja
yksikköön (lähin on 1km päässä kodista).
Menet paikan päälle, ilmottaudut tekstiviestillä tai ei se mitään vaikka unohtaisit senkin, tulevat kyselemään silti.
Omasta kokemuksesta sulavammaksi ei voi juurikaan tehdä.
Työnantajapuolenkin hyvä tietää ihan turhia erikoislääkärilähetteitä laittavat.
Kävin kipeytyneen ranteen takia omalääkärillä ja asia tuli kuntoon.
Toinen lääkäri jostain syystä laittoi sen ranteen erikoislääkärille isommalle paikkakunnalle, joka kaks sekuntia käänteli rannetta ja tokas, ei tässä mitään oo.
Aivan hanurista koko homma Terveystalo Kampissa!
Tampereella ainakin ihanan ymmärtäväiset lääkärit ja homma toimii kaikinpuolin. Tosin omalle kohdalle sattunut vain muutamia käyntejä vasta.
Erittäin hyvät kokemukset. Aina saa ajan samalle päivälle, pääsee hyvin asiantuntijalle.
Saako Terveystalon työterveysasiakkaat Specsaversilta ilmaiset rillit?
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta näöntarkastuksen kyllä.
Se olis vaan hyvä, kun sais käydä lähimmässä pisteessä sairastuttuaan, eikä välttämättä siellä pääasemalla keskustassa, jos sinne on kipeänä vaikea mennä. Saako teillä tehdä niin? Meillä vaan siinä tapauksessa, että pääpisteeseen ei ole enää aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta näöntarkastuksen kyllä.
Ainakin joskus saivat myös 19 euron alennuksen silmälaseista ja sillähän saa jo halvimmat laait kokonaan maksettua.
Mitenkäs potilasturvallisuus siinä mielessä kun terveystalo on kuitenkin ylikansallinen pörssiyhtiö.
Mene siinä valituksen tielle työterveysasiakkaana, yksin.
Korpororaatio tulee koko voimalla yksittäisen matalapalkka-alalla työskentelevän kimppu un.
Tälläistä myös tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs potilasturvallisuus siinä mielessä kun terveystalo on kuitenkin ylikansallinen pörssiyhtiö.
Korpororaatio tulee koko voimalla yksittäisen matalapalkka-alalla työskentelevän kimppu un.
Tälläistä myös tapahtuu.
Mikään ei estä sinua menemästä kunnalliseen terveyskeskukseen, vaikka työnanjajasi järjestäisikin työterveyshuollon yksityisellä. Niin kaikki ylikansallista korporaatiota pelkäävät kommunistit ja salaliittoteoreetikot tekevät.
Olen nyk. eläkkeellä. Vuodesta 2013. Työterveyshuolto toimi loistavasti. Siellä minua kuunneltiin ja kunnioitettiin potilaana, eikä alettu ns." vääntämään". Selkäsairauden, joka vei työkykyni, yllättäessä lääkärini(sama, ei vaihtunut) hoiti kokonaisvaltaisesti tapaukseni. Todettuaan minut työkyvyttömäksi, hoiti eläkehakemukseni ammattitaidolla. Oli aidosti kiinnostunut potilaasta! Iso kiitos koko Mehiläisen henkilökunnalle!
Foliohattu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläistä myös tapahtuu.Mikään ei estä sinua menemästä kunnalliseen terveyskeskukseen, vaikka työnanjajasi järjestäisikin työterveyshuollon yksityisellä. Niin kaikki ylikansallista korporaatiota pelkäävät kommunistit ja salaliittoteoreetikot tekevät.
Työnantaja voi määrätä että sairauslomatodistuksen pitää olla oman työterveyslääkärin määräämä. Eli ai na onnistu ihan näinkään.
Työnantajana joudun toteamaan, että on oltava aika lailla tiukkana, että saa juuri sellaisen palvelun kuin sopimus edellyttää. En maksa muuta kuin työperäiset sairaudet ja niiden hoidon, flunssat ja allergiat pitää hoidattaa terveyskeskuksessa tms. Silti aluksi Terveystalon lääkärit olivat ohjaamassa vapaa-aikana sattuneiden tapaturmien jälkeen työnantajan laskuun röntgeniin. Ilmoitin, että jos ei ole minun lähetettäni siitä, että kyseessä on työtapaturma, niin asiakasta ei laskuuni hoideta, maksakoot itse.
Vierailija kirjoitti:
Se olis vaan hyvä, kun sais käydä lähimmässä pisteessä sairastuttuaan, eikä välttämättä siellä pääasemalla keskustassa, jos sinne on kipeänä vaikea mennä. Saako teillä tehdä niin? Meillä vaan siinä tapauksessa, että pääpisteeseen ei ole enää aikoja.
En ole Terveystalossa töissä vaan kilpailijalla, mutta ainakin meillä se on työnantaja joka määrää mihin pisteeseen työntekijä saa mennä, tai vaikka että kenelle lääkärille. Ei siis lääkärikeskus.
Ei minua ainakaan huolittu terveyskeskukseen. Riippuu onko työnantajan kanssa sopimus ennaltaehkäisevään, vai koko sairaanhoitoon.
Ja variaatioita.
Itelle kävi niin ku pidin vuorotteluvapaata, tuli tapaus, että päivittäin täyty käydä hoidattaan.
Olin vastaanotossa maininnut, että olen vuorotteluvapaalla.
Ohjaa lääkärille.
Pari viikkoa joka päivä hoitajalla huuhtelutta korva.
Mitähän siitä ois aikaa menny. Korva parantunut.
Terveystalosta soitetaan joulun alla. "Hei, tää ei kuulukaan sun sopimukseen. Sä joudut maksaa ite tän!"
Terveystalo osaa rahastuksen, poliklinikkamaksu yli 20 euroa ja netissä selitys siitä, että maksu peritään, jotta potilas saa ajan ja on valmis lääkärin vastaanotolle! Kyllä on typerää tekstiä. Nyt ovat ottaneet myös kantajärjestelmän maksun käyttöön. Ilmankons terveystalolla menee taloudellisesti loistavasti. Nyt sunnuntaina oli tosi tympeä labratäti, joka ei osannut vastata mihinkään yksinkertaisiinkaan kysymyksiin (esim. milloin tulokset valmistuu) ja lääkärikin alkoi googlettaa vastausta kysymykseeni. Olin jo itse googlettanut, mutta halusin asiantuntijan vastauksen, mutta lääkäri ei siis ollut wikipediaa tietävämpi.
Huh , koko paikka!
Aivan paskaa. Ostivat paikallisen lääkärifirman ja sen jälkeen kaikesta on tullut vaikeampaa ja mä edustan kuitenkin työnantajaa. On vaikeaa saada ketään suoraan kiinni, suoraan paikalliseen firmaan ei enää saa soitettua jos et tiedä jo etukäteen kuka on henkilö joka päättää tai tietää ko. asiasta.