Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähän kerrallaan kaikki meidän terveystiedot vuotavat internettiin kaikkien katsottavaksi.

Vierailija
26.09.2017 |

Taas tietovuoto THL:n osalta ja tiedot ovat nyt netissä ikuisesti. Ei näitä voi välttää ja kaikki mitä Kanta.Fi palvelussa on tulee lopulta vuotamaan nettiin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Olen itse valtiolla tiedonhallinnan kanssa töissä ja onhan se vain ajan kysymys. Osaamisen taso on niin surkea ja leväperäisyys niin suurta.

Vierailija
2/19 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä jännitystä pitkittämään. Antaa mennä vaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus! Näkeekö jostain, onko omat tiedot näihin vuotaneisiin kuuluvia?

Vierailija
4/19 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuoksi lääkärille ei voi kertoa mitään mitä ei halua julkiseksi. Ennen kun tiedot olivat papereissa, piti päästä tietoihin fyysisesti käsiksi. Nyt miljoonan ihmisen tiedot saattaa vuotaa sekunnissa mudien luettavaksi.

Vierailija
5/19 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Mitä lie ongelmia tästäkin seuraa vuodetuille.

Vierailija
6/19 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kurjuus! Näkeekö jostain, onko omat tiedot näihin vuotaneisiin kuuluvia?

Mä voin tarkistaa asian sun puolesta, tarviin vaan vähän tietoja sulta.

Vierailija
7/19 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin on kanta.fi:ssä häiriö.

Vierailija
8/19 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vuoto? Linkki?

Vierailija
9/19 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 6000 ihmisen yhden laboratoriakokeen tiedot tyyliin fS-Kol 6,2 mml/l. Hui kauhistus onpa arkaluontoista ja minä paljastin nyt saman tiedon itsestäni! Sitä paitsi nuo tiedot oli katsottu kaiken kaikkiaan vain viisi kertaa. Melkoisella todennäköisyydellä kaikki katsojat olivat esitysmateriaalin parissa työskenteleviä jotka pääsisivät muutenkin niihin käsiksi.

Vierailija
10/19 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilötiedoilla pääsee vaikka mihin myös tileihin ja tekemään hallaa. Ei riitä anteeksipyynnöt tässä ollenkaan tulee tulemaan harmia ihmisille. Eikun joukkokanteella hakemaan täyden korvuset asiassa.

Vierailija
11/19 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilähän (thl yms, kautta)aikoi myydä suomalaisten terveystiedot lääketehtaiden tutkimuksiin. Seuraavaksi varmaan  pitää lahjoittaa toinen munuainen "talvisotahengessä"

Vierailija
12/19 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 6000 ihmisen yhden laboratoriakokeen tiedot tyyliin fS-Kol 6,2 mml/l. Hui kauhistus onpa arkaluontoista ja minä paljastin nyt saman tiedon itsestäni! Sitä paitsi nuo tiedot oli katsottu kaiken kaikkiaan vain viisi kertaa. Melkoisella todennäköisyydellä kaikki katsojat olivat esitysmateriaalin parissa työskenteleviä jotka pääsisivät muutenkin niihin käsiksi.

Jos lukisit tarkemmin aihetta käsittelevät uutiset, tietäisit, että internetiin on levinnyt huomattavasti arkaluontoisempaa laboratoriotietoa kuin "fS-Kol 6,2 mml/l". 

Vierailija
13/19 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien terveystiedot pitäisi tulla julkisiksi. Rahaa säästyisi valtavia määriä ja ihmiset oppisivat suvaitseisemmiksi kun näkisivät sairaidenkin olevan tavallisia ihmisiä.

Vierailija
14/19 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa siinä joukossa on parin rekisterikyylän omatkin tai perheenjäsenen tulokset mukana? Kyllä mahtais rauhoittaville tulla tarvetta, mutta ei kehtaisi ostaa.

Vierailija
15/19 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi terveystietojen pitäisi olla salaisia? Ei minun terveydessäni tai sairauksissani ole mitään salattavaa.

Vierailija
16/19 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-7752662

Ihmisestä saa Suomessa erittäin helposti erittäin paljon tietoja. Se on mielestäni väärin.

Niillä tiedoilla voi joko tehdä rahaa tai tehdä hyvin paljon kiusaa ihmiselle.

Vierailija
17/19 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näissä tietovuodoissa ja -murroissa ei ole kysymys siitä, että jos jotain tapahtuu vaan siitä kun jotain tapahtuu.

Vierailija
18/19 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, en ole käynyt julkisella puolella lääkärissä sitten 80-luvun. Raskausaikoina kävin kyllä neuvolassa ja siellä lääkärissä, mutta eipä nekään näy omakannassa. Yksityisellä olen käynyt tänä aikana vissiin yhden kerran, muuten olen selvinnyt vaihtoehtohoidoilla ja luontaistuotteilla. Minusta ei tainnut olla omakannassa mitään merkintää kun kävin katsomassa yhden kerran. Tässäkin syy pysyä loitolla lääkebisneksen asiakkuudesta. 

Vierailija
19/19 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, näissä tietovuodoissa ja -murroissa ei ole kysymys siitä, että jos jotain tapahtuu vaan siitä kun jotain tapahtuu.

Näinpä.

Trafi ja väestörekisteri pitää hyvänä bisneksenä ihmisten tietojen myymistä. Minusta se on niin järjetön ajatusmaailma että en vaan tajua sitä vaikka miten yrittäisin.

Saankohan minäkin myydä naapurini tietoja eniten maksavalle?