Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät ei mene keikkatöihin?

Vierailija
26.09.2017 |

Niitä on paljon tarjolla ja helppo päästä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mullekin, mistä niitä saa helpolla?

Vierailija
2/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työkkäri katsoo yrittäjäksi jos teet keikkahommia omalla laskutuksella, ihan sama kuinka vähän niitä tekee.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kerran viikossa yksi työpäivä. Ei vaikuta tukeen jos tulot pysyy siinä max 300.

Siivousta raksoilla, ruokakuljetusta, muuttokeikkaa, messujen rakentamista ym pystyttämistä, kaupan kassalla iltavuoro ymym. Vuokrausfirmojen kautta pääsee näihin hommiin. Eikä ole vaikeaa.

Vierailija
4/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin heikko, ettei minua oteta mihinkään roudaushommiin töihin.

Vierailija
5/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain soviteltua päivärahaa vaikka toimin ns. kevytyrittäjänä. Laskutan työni laskutuspalvelun kautta mutta työmääräni on niin pieni ettei vaikuta tukiin radikaalisti

Vierailija
6/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein keikkahommia tilitoimistossa ja päivärahanmaksu aina viivästy kun piti odottaa palkkakuitit ennen kuin maksovat tyött.korvausta.

Vierailija
7/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutettu ammattiin, joka oli juuri julkaistulla "huutava pula työntekijöistä listalla". Oikeassa elämässä avoimia paikkoja ei ole edes kesätyön verran. Ja kyllä haen töitä koko Suomen alueelta. Kun paikka sattuu oikeasti olemaan auki, eikä vain mainosmielessä, niin siihen otetaan paikallinen työntekijä. Niin teen omaa alaani hipovaa keikkatyötä. 

Vierailija
8/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein keikkahommia tilitoimistossa ja päivärahanmaksu aina viivästy kun piti odottaa palkkakuitit ennen kuin maksovat tyött.korvausta.

Tämä. 

Jos ei ole erikseen sopinut keikkafirman kanssa että toimittavat palkanmaksusta kuitin hetimiten, niin kaikki vaikeutuu ihan vitusti. Ensin odotat palkkalaskelmaa ja vasta sen jälkeen voit anoa soviteltua päivärahaa joka päätetään joka kerta erikseen.

Vierailija
9/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenkin. Tällä hetkellä tililläni on n.6 euroa koska odotan palkkakuitteja joka viivästyttää päivärahan maksua.

Vierailija
10/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on paljon tarjolla ja helppo päästä.

Viittaat siis Suomen HUUTAVAAN työvoimapulaan?

Vierailija
11/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on matkaa näihin keikkatöihin se 100km, jolloin työhön ajaminen tulee jo kustantamaan 25-30e.

Jos keikkatyö olisi vaikka 6h vuoro kaupassa, saisin siitä bruttona 6h x 10,67= 64,02

Heitetääs että siitä veroa sitten n. 20 pinnaa pois (64,02*0,8= 51,20)

51,20-30(bensa)= 21,20€ nettona räpylään per päivä ja tästä tietysti pois eväät ym. tai sitten ruoka työpaikalla.

Tässä ei ole huomioitu muita autoilun muuttuvia kustannuksia eli renkaita, pissapoikanesteitä, parkkimaksuja ym. saati että joku toinen joutuisi hankkimaan auton keikkatöitä varten.

Unohdin muuten ay-maksut ja varmasti muutakin tuosta, joten todellinen summa on vielä pienempi.

Vierailija
12/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain soviteltua päivärahaa vaikka toimin ns. kevytyrittäjänä. Laskutan työni laskutuspalvelun kautta mutta työmääräni on niin pieni ettei vaikuta tukiin radikaalisti

Joo, niin minäkin kunnes virkailija muuttui. Siihen loppui mun "yrittäminen".

Vierailija
13/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päiväkoti-ikäinen lapsi, joka on oikeutettu vain 20 tuntiin hoitoa viikossa. Päiväkoti päättää tuntien jakaantumisesta. En ehdi yhtenäkään päivänä mihinkään, koska matkat vie myös aikaa.

Vierailija
14/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on riippuvainen päivärahasta/asumistuesta niin ei voi keikkoja tehdä koska aina pitää odottaa palkkakuittia ja vaikka tekisi muutaman päivän kuukaudessa keikkoja lasketaan asumistuki jossain vaiheessa uusiksi jolloin jäät jopa miinukselle kelan tuulesta temmattujen laskennallisten tulojen takia.

Eli se on paska puhetta,että 300 saisi tienata ilman vaikutuksia,aina jokainen tienattu euro ainakin viivästyttää maksuja.

Vierailija
15/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä enää työt kiinnosta.nostan mielummin vaan kelan tttukea

Vierailija
16/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on matkaa näihin keikkatöihin se 100km, jolloin työhön ajaminen tulee jo kustantamaan 25-30e.

Jos keikkatyö olisi vaikka 6h vuoro kaupassa, saisin siitä bruttona 6h x 10,67= 64,02

Heitetääs että siitä veroa sitten n. 20 pinnaa pois (64,02*0,8= 51,20)

51,20-30(bensa)= 21,20€ nettona räpylään per päivä ja tästä tietysti pois eväät ym. tai sitten ruoka työpaikalla.

Tässä ei ole huomioitu muita autoilun muuttuvia kustannuksia eli renkaita, pissapoikanesteitä, parkkimaksuja ym. saati että joku toinen joutuisi hankkimaan auton keikkatöitä varten.

Unohdin muuten ay-maksut ja varmasti muutakin tuosta, joten todellinen summa on vielä pienempi.

Missä helvetin metsässä sinä asut?

Vierailija
17/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kaikkien tietämieni vuokrafirmojen rekisterissä, olen useiden firmojen edustajien kanssa jutellut ihan nokakkain ja puhelimessa. Olen aina sanonut että teen tyyliin mitä tahansa, en pelkää työtä minkäänlaista.

Vaan eipä oo herunut. Olen tehnyt työurani viimeiset 15 vuotta asiantuntijatöitä, löytyy pari tutkintoa. Mulle nää ei olis este, mutta rekrytoijille tuntuu olevan. Lisäksi ilmeisesti se, että olen 45-vuotias pieni nainen sulkee noi roudaus- ja raksahommat ilmeisesti pois, vaikka omasta mielestäni monesta suoriutuisin.

Hain just yhteen hommaan, jossa osana olus ollut tarjoilua. Mulla ei ole minkäänlaista tarjoilukokemusta, mutta muu osa siitä työstä olis ollut just kokemuksen mukaista. Tarjoilukin oli ainakin ilmoituksen mukaan sellaista avustavaa. Ajattelin että kyllä sen oppii työn ohessa. No, ekana raakattiin pois ne joilla ei ollut hygieniapassia ja anniskelupassia (tms.). Mikäpä siinä.

Olen viimeisen vuoden aikana päässyt tällaisen vuokra/rekryfirman kautta kolmeksi kuukaudeksi töihin. Tämä prosessi sisälsi hakemuksen, videohaastattelun, puhelinhaastattelun ja sitten vielä kolme henkeä haastateltiin "livenä". En mä nyt sanois että pääsee helposti ja kuka vaan.

Vierailija
18/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jo. Tänä vuonna yhden käden sormilla laskettavissa ne keikat, mitä olen saanut, eli ei ne kyllä rahallisesti lämmitä.

Vierailija
19/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päiväkoti-ikäinen lapsi, joka on oikeutettu vain 20 tuntiin hoitoa viikossa. Päiväkoti päättää tuntien jakaantumisesta. En ehdi yhtenäkään päivänä mihinkään, koska matkat vie myös aikaa.

Tällä päivähoito uudistuksella säästetään niiiin paljon rahaa...

Vierailija
20/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein minäkin pari keikkaa eli päivän työn yhden kuukauden kuluessa. Muutaman kympin edestä. Nyt ei hajua, milloin saan työmarkkinatukea seuraavan kerran. Odottelen aluksi palkanlaskijan paluuta lomalta. Sen jälkeen odotan palkanlaskijalta tietoa, milloin palkka sekä -todistus maksetaan, että voin kahden päivän keikkatyön ilmoittaa Kelalle. Palkanmaksu riippuu ihan työnantajasta. Pahimmillaan voin odottaa lokakuun loppuun, eli työmarkkituki tulisi takautuvasti syyskuun osalta ehkä marraskuun alussa. Mites on, kannattaako keikkatyöt?

Silti, kaikesta edellä mainitusta huolimatta otan vastaan kaiken mitä tarjotaan. Vaan ei akateemiselle tarjota keikkatyötä. Liian korkea koulutus, vaikka olen ihan valmis mihin tahansa työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan