Kaveri, joka haluaa olla pienin&siroin
Ok, erikoinen otsikko, mutten parempaakaan keksinyt...
Ovatko muut törmänneet sellaiseen, että joku haluaa olla erityisen pikkuinen, vaikka on oikeasti keskikokoinen? Tämä siis ilmenee siten, että ko. henkilö seisoo valokuvissa tahallisesti vähän kyyryssä näyttääkseen lyhyemmältä. Myydessään vaatteitaan esim fb:n kirpputorilla, kirjoittaa kuvatekstiin "hox!hox! tämä kyseinen vaate jäänyt isoksi itselle!" Hän myös kommentoi toisten vaatteita tyyliin "mahtuuko xs muka sinulle?"
Kyläillessään minun luonani, sanoo joka kerralla käydessämme parvekkeella tupakalla, että "ota sinä nuo miehesi parvekengät, koska sinulla on isompi jalka."
Ihan naurattaa tämä aloitus, koska tämä aihe on niin hölmö, mutta pakko silti kirjoittaa! 😃
Kommentit (24)
Parvekkeella tupakalla. Hyi helvetti!
Tuttua. Mulla on yksi kaveri, joka on varmaan 10 senttiä pitempi kuin minä mutta ihan tosi laiha ja silti paljon isompi luustoltaan kuin minä. Hänellä oli uudet kengät joita kokeilin ja hän siihen sanoi että mahtuuko ne sulle? Mulla on 37 jalka ka hänellä 39. Olin vähän että what mutta enpä kommentoinut mitään. Hän haluaa olla myös pikkuinen vaikka on yli 170 cm pitkä. Onhan hän toki laiha mutta ei se nyt pieneksi yli 170 cm ihmistä tee millään.
Vierailija kirjoitti:
Parvekkeella tupakalla. Hyi helvetti!
Sisälläkö sitten?
Taas tämä, joka teki aiemminkin keskustelun siitä kuinka kaveri loukkasi, kun ei uskonut XS-kokoisen paidan mahtuvan ap:n päälle.
Älä kaveeraa sen ihmisen kanssa enää. Et sinä sen kivempi kaveri hänelle ole, kun puhut tällä tavoin hänestä keskustelupalstalla.
Hassu ilmiö. Itse olen yhden kohdalla huomannut tällaista. Hän on siis ylipainoinen mutta on kovaan ääneen joskus päivitellyt kuinka joku tuntemansa tyyppi on niin isokokoinen ja kauheaa miksei tee itselleen mitään. Kyseinen tyyppi on mustakin joskus ajatellut että olen lyhyempi kuin hän. Vaikka olen oikeasti pidempi (ja laihempi). Eli näkisin että hänen kohdalla tykkää alentaa muita ylentääkseen itseään ja juuri fyysisten mittojen avulla. Ei olla enää tekemisissä, oli häijy tyyppi mun mielestä. On vähätellyt joskus koulutustanikin ja muutenkin piikitellyt. Mutta tuo oli jännä huomata itsestä että ei näe toisen olevan pidempi, tai sitten että itse on aika isokokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua. Mulla on yksi kaveri, joka on varmaan 10 senttiä pitempi kuin minä mutta ihan tosi laiha ja silti paljon isompi luustoltaan kuin minä. Hänellä oli uudet kengät joita kokeilin ja hän siihen sanoi että mahtuuko ne sulle? Mulla on 37 jalka ka hänellä 39. Olin vähän että what mutta enpä kommentoinut mitään. Hän haluaa olla myös pikkuinen vaikka on yli 170 cm pitkä. Onhan hän toki laiha mutta ei se nyt pieneksi yli 170 cm ihmistä tee millään.
Ihan kuin voisi pituudelleen mitään. Hauku sitten kaikkia 170 isoiksi. Oikeita ryhävalaita kaikki Victorian enkelitkin.
No jaa. Olen "pieni" mutta haluan olla vielä pienempi ja sirompi. Laihuus on minusta kaunista ja tavoiteltavaa. Ja tämähän on tietysti johtanut pro-anailuun, valitettavasti. :(
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviestin lisäksi tämä kertomus lisää tyytyväisyyttäni siihen, ettei minulla ole kavereita.
Tällainen selän takana pahan puhuminen kaverista ei ole sen kivempaa ystävyyttä kuin mistä te täällä valitatte.
Jos kaverin persoona ärsyttää niin paljon, miksi vietätte tällaisen kanssa aikaa? Jos väitätte, että kaverinne on teille rakas, miksi puhutte hänestä pahaa? Puhutteko samalla tavoin äidistänne tai vaikka omasta lapsestanne (jos teillä on sellaista)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviestin lisäksi tämä kertomus lisää tyytyväisyyttäni siihen, ettei minulla ole kavereita.
Tällainen selän takana pahan puhuminen kaverista ei ole sen kivempaa ystävyyttä kuin mistä te täällä valitatte.
Jos kaverin persoona ärsyttää niin paljon, miksi vietätte tällaisen kanssa aikaa? Jos väitätte, että kaverinne on teille rakas, miksi puhutte hänestä pahaa? Puhutteko samalla tavoin äidistänne tai vaikka omasta lapsestanne (jos teillä on sellaista)?
Selän takana puhuminen? :D Nimettömänä vauva-palstalla. No joo, kaveri on oikein mukava ihmisenä muuten, ei pahaa sanottavaa. Mutta niin mukava kuin onkin, on tämä piirre hänessä hieman hassu. En nyt viutaivhöntä loukata suoraan sanomalla, että hei ryväs mikään pieni ole oikeasti vaan aika iso ja romuluinen, ja sun jalka on kaksi numeroa isompi kuin mulla. Miksikö en sano? no siksi etten halua loukata. En ole koskaan kenellekään muulle hänestä tällaist kertonut, kunhan täällä nyt aikani kuluksi avauduin :) Koska totta on että hän on aika isokokoinen mutta kuvittelee olevansa pieni koska on laiha.
Minullakin on tuollainen kaveri. Enpä ajatellutkaan että kyseessä on joku ilmiö. Aina ihmettelen sitä tarvetta miten pitää ihan julkisesti fb:ssa kertoa miten ei jaksa syödä kuin sen ja sen verran ja taas piti vaatteita katsella lastenosastolta yms. Hassua korostamista. Kai se on hänelle itselleen jotenkin erityisen merkityksellinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selän takana puhuminen? :D Nimettömänä vauva-palstalla. No joo, kaveri on oikein mukava ihmisenä muuten, ei pahaa sanottavaa. Mutta niin mukava kuin onkin, on tämä piirre hänessä hieman hassu. En nyt viutaivhöntä loukata suoraan sanomalla, että hei ryväs mikään pieni ole oikeasti vaan aika iso ja romuluinen, ja sun jalka on kaksi numeroa isompi kuin mulla. Miksikö en sano? no siksi etten halua loukata. En ole koskaan kenellekään muulle hänestä tällaist kertonut, kunhan täällä nyt aikani kuluksi avauduin :) Koska totta on että hän on aika isokokoinen mutta kuvittelee olevansa pieni koska on laiha.
No jos tällainen keskustelupalstalla kaverista pahan puhuminen on ok, niin sulle olisi varmaan täysin ok, jos kaverisi puhuisi sinusta pahaa keskustelupalstalla?
Jälleen kerran hyviä todisteita siitä kuinka kaksinaamaisia naiset ovat. Kun yksi kaveri poistuu paikalta alkaa supatus. Näitsä mitä se teki, kuulitsä mitä se sano, onks se vähän tyhmä, haluu olla niin pieni ja siro, vaikka ei oo pientä ja siroo nähnykkää!
No tuon tapainen, että ajattelen jotakin lyhyemmäksi kuin on johtuu siitä, että elän keskimittaisena pitkien kanssa ja kun joku on lyhyempi tai saman mittainen, kuin itse niin tosiaan huomaan, että tämä on lyhyempi, kuin ne joiden kanssa olen päivittäin. Saattaa siis hämätä vaikka itseni mittaisesta kyse, niin voin luulla lyhyemmäksi. Tämä kai pätee toisinkin päin.
Kerran ihmettelin, kun reippaasti ylipainoinen kehui olevansa hoikka toisin, kuin muu perheensä, no selvisikin, että perhe on vaikeasti ylipainoinen, eli hän todellakin tunsi olevansa hoikka, koska peilaa siihen mihin on tottunut. Ja tämäkin pätee kai toisinpäin. Voimme täällä av.llakin todeta, että moni normaalipainoinen teilataan läskiksi. Todennäköisesti sen tekevät ihmiset jotka elävät alipainoisten ympäröimänä.
Ap on varmaan aika ruma naamasta ja navan alla roikkuu nahkainen vyölaukku
Olen oikeasti pieni ja siro, niin tuntuu kummalliselta että joku alkaa esittelemään miten hän on nyt niin ja niin pieni. Minulle tämä on neutraali ominaisuus muiden joukossa. Ja joo, vaikka olen lyhyt niin on silti vielä minuakin lyhyempiä tai naisia joilla on vieläkin pienempi jalka (minulla 36). En pahoita siitä mieltäni, se on neutraali asia niinkuin vaikkapa värien punainen ja keltainen olemassaolo.
Kuulostaa sille ettei AP:n ystävä voi oikeasti hyväksyä omaa kokoansa.
Mikä syndrooma sulla on, ap? Varaa aika rasvaimuun, ehkä se itsetunto siitä kohoaa. Veikö kaveris sun miehen? En ihmettele, sehän on nätti ku mikä.
Siskoni oli yhdessä vaiheessa tuollainen. Onneksi ei ole enää, on meinaan tosi rasittavaa. Hän oli olevinaan ihan kauheasti minua lyhyempi ja kokoajan kommentoi tyyliin "hitsit kun olen niin lyhyt" ja "minä nyt olen tällainen pätkä" jne. Hän on minua kokonaista 3cm lyhyempi, minä 168cm ja hän 165cm. Ruuminrakenteemme ovat samanlaiset. Hän toi tuota kuviteltua pikkuruisuuttaan niin usein esille ettei sitä voinut olla noteeraamatta, en kuitenkaan hänelle siitä koskaan suoraan kommentoinut, mutta huvitti.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on tuollainen kaveri. Enpä ajatellutkaan että kyseessä on joku ilmiö. Aina ihmettelen sitä tarvetta miten pitää ihan julkisesti fb:ssa kertoa miten ei jaksa syödä kuin sen ja sen verran ja taas piti vaatteita katsella lastenosastolta yms. Hassua korostamista. Kai se on hänelle itselleen jotenkin erityisen merkityksellinen asia.
Eikä, tunnetaankohan me sama tyyppi. Nimenomaan kokoajan korostaa tuota lastenvaateosastoa, ihan kaikessa. Ja ottaa kuvia pikkuruisista leipäkäntyistä ym. olemattomista ruoka-annoksista ja kommentoi "huhhuh, kylläpäs tästä jättiannoksesta tuli niin täyteen että napa paukkuu".
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmaan aika ruma naamasta ja navan alla roikkuu nahkainen vyölaukku
No kylläpä nyt osui ja upposi😊 Tsidat olla wanna be- pikkuinen itse, oikeasti 175 cm.
Saara Aalto.