Hyviä kasvisruokia
Haluaisin vähentää lihan (myös kalan ja kanan) ja maitotuotteiden syöntiä ja kaipaisin jotain reseptivinkkejä. Olisi kiinnostavaa käyttää esim linssejä. En myöskään haluaisi korvata lihaa välttämättä millään soijasuikaleilla ja muulla vaan tehdä ihan puhtaasti kasvisruokaa.
Meillä ollaan ihan kaikkiruokaisia, pääasia että reseptit olisi suht yksinkertaisia. Ainoat kasvisruuat mitä yhtäkkiä keksin on kasvissosekeitto, kaalikeitto ja pinaattilätyt, mutta ne on aika tylsiä!
Kertokaa omat suosikkinne/bravuurinne!
Kommentit (26)
Nopea ja helppo: Oriental kaupasta instant falafel jauhoja paketti, hyviä ovat, lisäksi babyporkkanoita ja riisiä
Ap tässä. Tosi ihanan kuuloisia vinkkejä, kiitos tosi paljon ja meinaan laittaa listalle ja kokeilla läpi! Tein sellaista linssi-bataatti-kookos pataa ja se oli taivaallista ja riitti moneks päiväksi.
Ja ihanaa kun ei yhtään vittuilukommentteja täällä!
Tomaattinen munakoiso-pastavuoka. Tässä hyvä perusohje:
http://kanelibasilika.blogspot.fi/2011/04/uunissa-paahdettu-tomaatti.ht…
Itse olen käyttänyt ihan tomaattimurskaa ja sillä tulee hyvää. Parmesaanijuuston olen usein korvannut fetamuruilla, kun sitä löytyy useimmiten kaapista.
Moikka,
vegaanihaasteen sivuilta löytyy mielestäni kivoja ja helppoja reseptejä. Kannattaa myös kurkata kirjastoon, siltä saattaa löytyä hyviä perusteoksia. Opettele käyttämään monipuolisesti papuja, linssejä, siemeniä, pähkinöitä ja soijatuotteita. Kaupoissa on nykyään niin hyvät valikoimat, että nälkäiseksi ei tarvitse jäädä. Suosittelen myös Minimalist Baker-blogia, helppoa, hyvää ja kekseliästä vegaaniruokaa! Ja maustaminen on tärkeää, kasvisproteiinit itsessään ovat melko mauttomia, mutta imevät mausteita helposti.
Tuo https://www.vihrealanka.fi/node/1352 on ihan hyvä (vaikka en vihreitä kannatakaan).
Vihreistä linsseistä teen keittoa niin että pistän kypsymään reiluun litraan vettä ehkä 150 - 200 linssejä, sillä välin kun kypsyvät niin viipaloin/suikaloin pari porkkanaa ja sellerinvartta tai juurisellerinpalasen sekä pätkän purjoa. Kuullotan öljyssä ja heitän linssien sekään kun ovat melkein kypsiä, maustan reippaasti valkosipulilla ja yrteillä (esim. timjami, persilja, kynteli, lipstikka...) ja parilla liemikuutiolla jollei tuota lipstikkaa ole. Lisään maun mukaan suolaa. Tomaattimurskaa voi kanssa olla hieman mutta ei koko purkillista; tässä ei ole pääidea maistua tomaatilta.