Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinkäyttäytymisestä, että onko tämä ihan normaalia ko. käytöstä, jos...

Vierailija
25.09.2017 |

...sinä yrität soittaa ystävällesi, ja jos ystäväsi ei vastaa puheluusi, niin hän lähettää selvitysviestin, miksi hän ei vastannut puheluusi? Minun laajassa ihmissuhdeverkostossani on vain ja ainoastaan yksi tämänkaltainen henkilö, joka lähettelee minun mielestäni aivan turhanpäiväisesti selittelyjään, jos ja kun kyseinen ystäväni ei silloin tällöin voi vastata puhelimeen. En vaan tajua moista naurettavaa ko.ystävän puhelinkäytöstään, koska en itse lähettele ikinä selvitysviestiä henkilöille, jotka ovat yrittäneet soittaa minulle, ja kun enhän minäkään voi aina olla tilanteessa, jossa voisin vastata puhelimeeni.
Sitten toinen asia, jota ihmettelen tämän samaisen henkilön puhelinkäytöksessään, että hän lähettelee sellaisia viestejä, jolloin hän lupaa soittaa esim. tyyliin näin: "Hei, soitan sinulle huomenna illalla." En voi tajuta, miksi tämä ystäväni varaa ikään kuin minut olemaan seuraavana iltana puhelimeni ääressä venttaamassa koko illan hänen soittoaan?? Joskus olen ajatellut niin, että ehdottaisinkohan ihan täsmällistä kelloaikaa, jolloin hän soittaisi minulle kuten lääkäritkin tekevät antamalla tarkan päivämäärän ja kelloajan soittaessaan potilaalle tutkimustuloksista tms.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lähetän välillä viestin tyyliin "huono hetki, soittelen myöhemmin". 

Vierailija
22/30 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kohteliastahan toi vaan on enkä ymmärrä miten teet siitä tollasen ongelman. Eikä sinun ole mikään pakko odotella sitä ystävän puhelua silloin kun hän sanoo soittavansa, voit vaikka vastata viestillä ettet ehdi puhua silloin tai jättää vastaamatta.

Mä en voi etukäteen tietää, että olenko seuraavana iltana vastaamassa ystäväni puhelinsoittoon.

Miksi ystäväni ei voi vaan yrittää soittaa, ja sitten jos en vastaa, niin soittakoon sitten joku toinen kerta? Mitä järkeä on viestillä heittää, ja varata edes soittoaikaansa minulle oman aikataulunsa mukaan?

Saattaa hieman haluta ns. pompotella sinua? Ehkä? Mulla on yksi samanlainen ystävä, ei koskaa vastaa mun soittoihin ,mutta olettaa että minä olen tavattavissa juuri silloin kun hänellä on sopiva hetki. Hän on ihminen jonka ajatukset pyörivät ainoastaan oman itsensä ympärillä, hän ei osaa yhtään ottaa huomioon muita ihmisiä. En tiedä onko sinun ystävälläsi samanlaisia tapoja. Toisaalta jos joku sanoo että "Soitan sinulle huomenna", se voi olla kohtelias heitto, jolla pääsee siitä tilanteesta eroon, mutta hän ei oikeasti tarkoita mitä sanoo. Ihmisillä on erilaisia tapoja päästä eroon tilanteesta, jossa on epämukava olla. Eli yksi veikkaus olisi että hän tietoisesti välttelee puheluitasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ajanvaraus. Tuohan on vain kohteliasta ilmoittaa, että soittelee seuraavana päivänä. Tuskin hän olettaa sinun istuvan puhelin kädessä soittoa odottelemassa. Hän soittaa seuraavana päiväna ja sinä vastaat jos vastaat, yksinkertaista. Kaikesta te loukkaannuttekin.

Mä en tykkää puhua puhelimessa enemmän kuin on välttämätöntä ja voisin laittaa tuollaisen viestin, joko siksi ettei ole aikaa jutella just silloin, tai sitten en vain jaksa puhua ja soitan seuraavana päivänä vähän henkisesti valmiimpana juorumaratoniin, jos kyseessä on puhelias tyyppi. Mutta en kyllä oleta kenenkään muunkaan vastaavan jos eivät pysty tai jaksa jutella.

Vierailija
24/30 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi ystävä joka elää elämäänsä luuri kourassa. Olettaa myös että jos ei hänen puheluunsa vastata, tekee kaveri jonkin selvityksen miksei vastannut ja milloin voisi soitella.

Toisille tämä kännykkäaikakausi on aiheuttanut tällaisen aina-saatavilla-syndrooman.Hän vastaa puhelimeen vaikka vessanpöntöltä, ja ikävä kyllä ei ymmärrä että toiset ei ole valmiita elämään näin.Toi sun ystävän käytös kuulostaa vielä kevyeltä.Voisi luokitella hyviksi käytöstavoiksi.

Minusta on ahdistava tuonkaltainen toiminta, kuten tuo etukäteen ilmoitettu puhelinvaraus edellisenä päivänä.  Jos en silloin sitten itse olisikaan sellaisessa tilanteessa, että voisin vastata, kun ystäväni soittaakin, niin sitten tulee sellainen tunne, että ystäväni luulee, etten piruuttani vastaa, vaikka hän jo edellisenä päivänä oikein viestillä on varannut puhelinaikansa ihan omien mahdollisuuksiensa mukaan, eikä kyseinen ystäväni ajattele yhtään, että onko minulla seuraavana iltana aikaa jorista hänen kanssaan puhelimessa.   Siis miksi pitää selvitellä, soittaa kun soittaa ja jos en vastaa niin sitten yrittäisi soittaa uudelleen, eikä mitään selvityksiä ja etukäteispuhelinaikaa varaillen viestillä. 

Ymmärrän mitä tarkoitat, vaikka selität asian vähän huonosti. Oma kokemukseni tuollaisista ihmisistä on se, että he ovat pilkuntarkkoja pilkunnuss...., jotka haluavat "kohteliaasti" ilmoittaa milloin soittavat, ja jotenkin he olettavat että muut toimivat heidän käskyjensä mukaisesti. Ihan kuin muiden ihmisten aikataulut menisivät heidän soittojensa mukaan. Itse olen sen verran anarkisti, että en jaksa sellaisia ihmisiä yhtään, vaan nimenomaan olen vastaamatta, koska minuakin ahdistaa jonkin verran tuollainen käytös. Mielestäni ystävyyssuhteissa ei tarvitse erikseen sopia milloin soitellaan, vaan soitot tehdään spontaanisti silloin kun tekee mieli soittaa. Jos toinen ihminen toimii kuin kone, eikä osaa yhtään olla spontaani, vaan kaikki on ennaltasuunniteltua, minulta häviää kiinnostus alta aikayksikön. Olen myös huomannut että tuollaiset ihmiset ovat ihan anaalisen pikkutarkkoja jokaisesta omastakin liikkeestään ja suunnitelmastaan, ihan ahdistavuuteen asti. Ja kaikki yhteinen toiminta perustuu tietenkin heidän haluihinsa ja kellonajat sovitaan heidän kalenterinsa mukaan. Minä olen pudottanut tuollaiset ihmiset ystäväpiiristäni. Tuntuu että he haluavat vaan hallita muita, eikä ystävyydessä ole mitään ilmavuutta tai iloisuutta.

Vierailija
25/30 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennan aloitus.

Vierailija
26/30 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemus samantapaisesta ajan "varaamisesta" on se, että ihminen haluaa pitää sinusta ja ystävyydestäsi jollain tasolla kiinni. Mutta ei kuitenkaan halua antaa itsestään mitään. Koska ei esim. koskaan vastaa puhelimeen silloin kun hänelle soitetaan. Eli ns. yksipuolista ystävyyttä. Soittavat vain silloin kun heille sopii, ja se on hyvin harvoin. Eivät siis esim osaa ajatella, että sinä soitat sellaisella hetkellä, kun todella kaipaat tukea/kuuntelijaa. Ei noi ole oikeita ystäviä.

Vierailija
27/30 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hennan aloitus.

En todellakaan ole kukaan Henna.

Vierailija
28/30 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on niin tunnollisia, että kokevat syyllisyyttä kun eivät vastaa puhelimeen. Mun mielestä puhelimeen ei pidä vastata, jos ei jaksa tai ehdi. Eikä siitä todellakaan tarvitse laittaa selittelyviestejä perään.

Vierailija
29/30 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät tykkää puhelimessa lätisemisestä. Turha tuota nyt on ylianalysoida. Miksi ylipäätään soittelet ihmiselle, jota kuvailet oudoksi ja josta et selvästikään erityisemmin pidä?

Vierailija
30/30 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi ystävä joka elää elämäänsä luuri kourassa. Olettaa myös että jos ei hänen puheluunsa vastata, tekee kaveri jonkin selvityksen miksei vastannut ja milloin voisi soitella.

Toisille tämä kännykkäaikakausi on aiheuttanut tällaisen aina-saatavilla-syndrooman.Hän vastaa puhelimeen vaikka vessanpöntöltä, ja ikävä kyllä ei ymmärrä että toiset ei ole valmiita elämään näin.Toi sun ystävän käytös kuulostaa vielä kevyeltä.Voisi luokitella hyviksi käytöstavoiksi.

Minusta on ahdistava tuonkaltainen toiminta, kuten tuo etukäteen ilmoitettu puhelinvaraus edellisenä päivänä.  Jos en silloin sitten itse olisikaan sellaisessa tilanteessa, että voisin vastata, kun ystäväni soittaakin, niin sitten tulee sellainen tunne, että ystäväni luulee, etten piruuttani vastaa, vaikka hän jo edellisenä päivänä oikein viestillä on varannut puhelinaikansa ihan omien mahdollisuuksiensa mukaan, eikä kyseinen ystäväni ajattele yhtään, että onko minulla seuraavana iltana aikaa jorista hänen kanssaan puhelimessa.   Siis miksi pitää selvitellä, soittaa kun soittaa ja jos en vastaa niin sitten yrittäisi soittaa uudelleen, eikä mitään selvityksiä ja etukäteispuhelinaikaa varaillen viestillä. 

Ymmärrän mitä tarkoitat, vaikka selität asian vähän huonosti. Oma kokemukseni tuollaisista ihmisistä on se, että he ovat pilkuntarkkoja pilkunnuss...., jotka haluavat "kohteliaasti" ilmoittaa milloin soittavat, ja jotenkin he olettavat että muut toimivat heidän käskyjensä mukaisesti. Ihan kuin muiden ihmisten aikataulut menisivät heidän soittojensa mukaan. Itse olen sen verran anarkisti, että en jaksa sellaisia ihmisiä yhtään, vaan nimenomaan olen vastaamatta, koska minuakin ahdistaa jonkin verran tuollainen käytös. Mielestäni ystävyyssuhteissa ei tarvitse erikseen sopia milloin soitellaan, vaan soitot tehdään spontaanisti silloin kun tekee mieli soittaa. Jos toinen ihminen toimii kuin kone, eikä osaa yhtään olla spontaani, vaan kaikki on ennaltasuunniteltua, minulta häviää kiinnostus alta aikayksikön. Olen myös huomannut että tuollaiset ihmiset ovat ihan anaalisen pikkutarkkoja jokaisesta omastakin liikkeestään ja suunnitelmastaan, ihan ahdistavuuteen asti. Ja kaikki yhteinen toiminta perustuu tietenkin heidän haluihinsa ja kellonajat sovitaan heidän kalenterinsa mukaan. Minä olen pudottanut tuollaiset ihmiset ystäväpiiristäni. Tuntuu että he haluavat vaan hallita muita, eikä ystävyydessä ole mitään ilmavuutta tai iloisuutta.

En mielestäni mitenkään huonosti kertonut asiaani.  Ihan kerroin sen, mitä ihmettelen tämän ystävän käytöksessään, mitä tulee puhelinkäyttäytymiseen, mutta kerroit juuri melkoisen sopivan kuvailun tästä nimenomaisesta ystävästäni.  Aivan juuri noin säälittävästä tapauksesta on kyse. Voinen kuvitella, että tällä ystävälläni on kaikki piiruntarkasti kalenterissa ylhäällä, mitä hän milloinkin aikoo tehdä, mutta ainut poikkeus ystäväni kohdalla on se seikka, että hän ei nimenomaan saa päättää itse, mitä hän saa tehdä ja milloin, vaan hänen partnerinsa on kaavoittanut ystäväni koko elämän menon.  Ainut asia, mitä ystäväni saa tehdä, on mennä töihin.  Kaiken muun ajan hän on partnerinsa orja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi