Väsynyt kun minun pitää muistaa kaikki
Sovittiin miehen kanssa että minä saan levätä tämän viikon koska kotona on lapsista vain yksi.
No illalla jo unohti lähettää sen yhdenkin nukkumaan. Aamulla ei muistanut herättää meitä ja lapselta puuttuu kaikk vaatteet koska mies ei valvonut mitä lapsi pakkaa mukaan tänne mökille. Ruoat jätti siivoomatta kaappiin pöydältä ja koirat oli repineet ne ympäriinsä.
Lapsella synttärit joita varten kävin eilen ostamassa kakun ja lahjan aamuksi mutta sekin meni pilalle koska herätys myöhässä.
Nyt oon täällä sitten sotkun keskellä kiukkuisena.
Niiiiiiin väsynyt vetämään kivirekeä ja aina olemaan se joka vahtii, muistuttaa ja muistaa.
Kommentit (53)
Synttärit on koko päivän, vielä ehtii. Laita itsellesi herätys, ei kai ole aikuisen tehtävä herätellä toista?
Kakku ja lahja piti sitten heittää roskiin kun lapsi ei ollut hereillä silloin kun sinä halusit? Ihmekös mies ei osaa mitään tehdö kun kptona on tuollainen pirttihirmu.
Vierailija kirjoitti:
Hassu. Pikkuasioita.
Olet niin väsynyt ettet muista pyytää lasta nukkumaan tai laittaa ITSELLESI herätystä.
Ääliö
Oli erikseen sovittu että mies hoitaa. Erikseen monta viikkoa aiemmin jo sovittu, että tällä viikolla (vajaalla) minun ei tarvitse hoitaa, vaan hän hoitaa. Että minä lepään.
Silti minä jo hain sen kakun ja lahjan, vaikka sekin piti jo miehen hoitaa.
Ap
Käyttäjä396 kirjoitti:
Kakku ja lahja piti sitten heittää roskiin kun lapsi ei ollut hereillä silloin kun sinä halusit? Ihmekös mies ei osaa mitään tehdö kun kptona on tuollainen pirttihirmu.
Eikö teillä ole lapsille syntymäpäiväherätystä syntymäpäivän aamuna?
Lahjan pakkasin lapselle eväiden mukaan autoon, mutta kakkua ei ehtinyt edes maistaa.
Ap
Nämä esimerkit eivät ole mitään hoitamista. Ei yhtään mitään.
Tottakai jokainen jaksaa laittaa itselleen herätyksen tai pyytää lasta menemään nukkumaan tai katsoa lapsen tavarat
Mihin autoon? Mihin lapsi meni eväiden ja LAHJAN kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Nämä esimerkit eivät ole mitään hoitamista. Ei yhtään mitään.
Tottakai jokainen jaksaa laittaa itselleen herätyksen tai pyytää lasta menemään nukkumaan tai katsoa lapsen tavarat
Niin eli jokainen eli se isä joka on erikseen luvannut hoitaa nuo asiat. Tämän viikon kun minä yleensä aina hoidan ne.
Ap
Niin että kun sinä olet hoitanut tähän asti kaikki, niin kuin taikaiskusta miehen pitäisi tietää mitä ja miten teet. Sitten kun mies tekee niin sinä nalkutat, kun mies ei tehnyt juuri niin kuin sinä sanelet. Usko mua, hän ei tule tekemään enää yhtään mitään viikkoa tästä lähtien. Ärsyttävä ämmä olet.
Ja joka ilta minä haluaisin mennä aiemmin nukkumaan, mutta sitten pitää taas mennä erikseen yläkertaan katsomaan että koululaiset on ottaneet iltapalan, pesseet hampaansa ja menevät ajoissa nukkumaan. Vaikka isä katsoo samassa kerroksessa telkkaria. Hän ei siis pysty hoitamaan sitä, vaan minun pitää aina erikseen tehdä se. Ja eilen taas sama kuvio, vaikka minun piti saada nukkau univelkoja pois. Isä viereisessä huoneessa, mutta ei sen vertaa voi tehdä että sanoisi lapselle, että "pese hampaat, mene nukkumaan".
Ja tää on siis ihan vaan se jäävuoren huippu. Kaikii on aina jotenkin minun varassani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin että kun sinä olet hoitanut tähän asti kaikki, niin kuin taikaiskusta miehen pitäisi tietää mitä ja miten teet. Sitten kun mies tekee niin sinä nalkutat, kun mies ei tehnyt juuri niin kuin sinä sanelet. Usko mua, hän ei tule tekemään enää yhtään mitään viikkoa tästä lähtien. Ärsyttävä ämmä olet.
Ei hänen tarvitse tehdä samalla lailla. Riittää että tekee. Yksinkertaisia simppeleitä asioita.
Ap
Mä en kanssa nyt ihan pysy mukana, kenet piti herättää ja mihin se lapsi meni sen lahjan kanssa.
Ja ei kai tavaroiden laittaminen jääkaappiin ole mitään "asioiden hoitamista"? Eikö sen tee se, joka ne tavarat on esille ottanut tai niitä viimeksi käyttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hänen tarvitse tehdä samalla lailla. Riittää että tekee. Yksinkertaisia simppeleitä asioita.
Ap
Onhan se juuri niin. SUN mielestä lapsen olisi pitänyt saada kakkua heti herättyään. Niin kuin sitä ei voisi syödä myöhemminkin...
Vierailija kirjoitti:
Mä en kanssa nyt ihan pysy mukana, kenet piti herättää ja mihin se lapsi meni sen lahjan kanssa.
Ja ei kai tavaroiden laittaminen jääkaappiin ole mitään "asioiden hoitamista"? Eikö sen tee se, joka ne tavarat on esille ottanut tai niitä viimeksi käyttänyt?
No minä en ollut se joka ne ruoat pöydälle jätti. Vaan mies. Meillä ei voi jättää ruokaa pirtinpöydälle mökillä koska koirat kiipeää syömään ne. Ainakin pitää sitten sulkea ovi.
Lapsi piti herättää kouluun. Ja jankutin koko eilisen päivän että pitää herättää hieman normia aikaisemmin että ehtii ottaa kakkua. Minä hoidin kaiken muun valmiiksi, kirjotin jopa miehen nimen korttiin. Mies ei herättänyt lasta ollenkaan, eikä minua. Mökillä ei ole herätyskelloa vaan ollaan miehen kännykän varassa.
Olin siivonnutkon täällä etukäteen että saisin levätä. Nyt koko mökki on riisimuroissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onhan se juuri niin. SUN mielestä lapsen olisi pitänyt saada kakkua heti herättyään. Niin kuin sitä ei voisi syödä myöhemminkin...
No se on MEIDÄN perheen perinne ollut jo 15 vuotta, eikä mies ole osoittanut mitään halua muuttaa sitä. Eilen lupasi herättää ja hoitaa asian.
En usko että on MINUN ainutlaatuinen keksintöni sytyttää kakkuun kynttilät ja laulaa synttärilaulu synttäriaamuna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en ollut se joka ne ruoat pöydälle jätti. Vaan mies. Meillä ei voi jättää ruokaa pirtinpöydälle mökillä koska koirat kiipeää syömään ne. Ainakin pitää sitten sulkea ovi.
Lapsi piti herättää kouluun. Ja jankutin koko eilisen päivän että pitää herättää hieman normia aikaisemmin että ehtii ottaa kakkua. Minä hoidin kaiken muun valmiiksi, kirjotin jopa miehen nimen korttiin. Mies ei herättänyt lasta ollenkaan, eikä minua. Mökillä ei ole herätyskelloa vaan ollaan miehen kännykän varassa.
Olin siivonnutkon täällä etukäteen että saisin levätä. Nyt koko mökki on riisimuroissa.
Ap
Etkö sä ymmärrä, että mies tekee asiat juuri päin vastoin, koska sinä jankutat ja jankutat. Hän uhmaa sinua, koska olit jo sitä mieltä heti, ettei mies osaa/muista.
Eli mies vei lapsen mökiltä kouluun? Ja meni itse töihin. Lapsella kouluun mukaan eväät ja lahja...
Sinä eilen kirjoittelit että olet kahden koiran kanssa yksin mökillä. Muut lapset leirikoulussa ym
Neuvo: Jos sovitte että menet nukkumaan. Mies hoitaa illat. Sinä et siihen puutu.
Sama koskee aamua. Sinä käännät kylkeä.
Tämä ei tietenkään sovi. Koska et voi luopua kontrollista.
Oletko normaalisti töissä vai onko nämä herätykset ja hammaspesut syy suureen uupumukseesi?
Moni ei tunnu ymmärtävän sua koska niillä on itsellä normaali toimiva puoliso. Ne ei käsitä yhtään mistä sä puhut. Mä elin tuota sun elämää. Tein ihan kaiken ja mies istui tietokoneella. Jos se kaivoi avaimet taskusta ja samalla tippui nenäliina lattialle niin se jäi siihen. 15 vuotta katselin ja siivosin jälkiä, sitten lähdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etkö sä ymmärrä, että mies tekee asiat juuri päin vastoin, koska sinä jankutat ja jankutat. Hän uhmaa sinua, koska olit jo sitä mieltä heti, ettei mies osaa/muista.
Ei hän mitään uhmannut, vaan unohti.
Eikä tuo tapa minun ainutlaatuinen tapani ole, vaan varmmaan 99,9 prosenttia kotitalouksista juhlii lasten synttärit noin.
Sitäpaitsi se erikseen vielä sovittiin etukäteen yhdessä koska erikseen mietittiin miten nyt juhlitaan kun toinen lapsi ei ole kotona.
Mies lupasi hoitaa, mutta oli aamulla jo unohtanut.
Ap
Lapsella oli kiva syntymäpäivän aamu.
Isän kanssa kivaa kunnes äiti heräsi raivoomaan
Hassu. Pikkuasioita.
Olet niin väsynyt ettet muista pyytää lasta nukkumaan tai laittaa ITSELLESI herätystä.
Ääliö