Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko ystäväsi olleet kiinnostuneita raskaudestasi?

Vierailija
24.09.2017 |

Lähes kaikki ystäväni ovat äitejä.Odotan nyt kolmatta lasta. Kertaakaan ei kukaan ole lähettänyt viestiä tai soittanut kysyäkseen mitä minulle kuuluu ja miten raskaus on sujunut. Kun nähdään kasvokkain niin silloin vointeja ja kuulumisia kysellään. Jotenkin olen tuntenut yksinäisyyttä raskauteni aikana, ei ole ollut ketään kenen kanssa jakaa tätä ihanaa aikaa. En itse viitsi enää laitella ystäville vauvan ultraäänikuvia tms. Toki ystävillä on oma elämänsä ja teini- ikäiset lapset, ehkä raskaus on heille jo niin etäinen asia. Olen jo miettinyt miten ystävyyssuhteiden käy kun vauva syntyy. Jäänkö sitten aivan yksin? Pitänee yrittää jaksaa olla sitten aktiivinen ja kutsua ystäviä kylään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki ystäväni ovat äitejä.Odotan nyt kolmatta lasta. Kertaakaan ei kukaan ole lähettänyt viestiä tai soittanut kysyäkseen mitä minulle kuuluu ja miten raskaus on sujunut. Kun nähdään kasvokkain niin silloin vointeja ja kuulumisia kysellään. Jotenkin olen tuntenut yksinäisyyttä raskauteni aikana, ei ole ollut ketään kenen kanssa jakaa tätä ihanaa aikaa. En itse viitsi enää laitella ystäville vauvan ultraäänikuvia tms. Toki ystävillä on oma elämänsä ja teini- ikäiset lapset, ehkä raskaus on heille jo niin etäinen asia. Olen jo miettinyt miten ystävyyssuhteiden käy kun vauva syntyy. Jäänkö sitten aivan yksin? Pitänee yrittää jaksaa olla sitten aktiivinen ja kutsua ystäviä kylään.

Eikö ystävät ole juuri sitä varten, että heidän kanssaan jaetaan elämän ilot ja surut?

Vierailija
2/11 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät, enkä olettanut heidän olevan. Sain lapseni liki 10 vuotta aiemmin kuin ystäväni (ne, jotka saivat lapsia). Ei minuakaan enää teinin vanhempana erityisemmin kiinnosta muiden raskaudet, en edes muista siitä ajasta juuri mitään. Kohteliaisuudesta voin jotain ohimennen keskustella, jos tulee puheeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse jaoin nuo asiat sisareni äitini ja yhden ystävän kanssa. Mutta päivittäin iloitsimme puolison kanssa.

Vierailija
4/11 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta. Varsinkaan, jos on omia lapsia.

Vierailija
5/11 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin kiinnostaa ystävieni raskaudet, mutten viitsi kokoajan olla kyselemässä. Eikö se tunnu oudolta kokoajan udella toiselta? Luonnollisempaa, että raskaanaoleva itse kertoo sen mitä haluaa, harva viitsii kysellä ja udella. Kuuluu hyviin tapoihin. Toki heitäkin on, joita ei yksinkertaisesti kiinnosta. Suurinta osaa kyllä läheisen raskaus jollain tasolla kiinnostaa.

Vierailija
6/11 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole hyvin. Toinen puoli valittaa kun kaikki utelee raskaudesta ja toinen kun ei utelle. Nopeallako pitää arpoa kumpaa mieltä henkilö on?

Vierailija
7/11 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös tuo ole nyt normaalia että kun nähdään niin kysellään vointia. Mutta sitä nyt päivittäin viestejä tuollaisesta lähetellä. Ota nyt myös huomioon, että vaikka ne ystäväsi ovat varmasti iloisia puolestasi, niin heillä on miljoona muutakin asiaa mietittävänä. Lasten koulu, harrastukset yms. Vaikka tämä raskaus on tottakai sinulle se suurin asia elämässäsi. Niin ei se sitä ole ystävillesi, eikä kuulukkaan. Jos haluat päivittäin jonkun kanssa jauhaa miten nyt tänään on mennyt on oikea osoite puoliso.

Vierailija
8/11 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muiden kuin lapsen isän (ja ehkä isovanhempien/sisarusten) tulisi olla kiinnostuneita uä-kuvista? Normaalia elämää ja aika vieläpä lyhyt muutaman kuukauden vaihe.

Vierailija
9/11 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät. Lähinnä olisin pitänyt outona jos joku olisi pyydellyt puhelimitse ultraäänikuvia tms. Ihan oikeasti; ei ketään kiinnosta. Raskaus ei edelleenkään ole sairaus.

En itsekään ole sen kummemmin huomioinut ystävieni raskauksia, muuten kuin kysymällä tarvitsevatko vauvan vaatteita tai tarvikkeita ja antanut kiertoon. Toki vauvaa olen sitten käynyt katsomassa kun on maailmassa.

Vierailija
10/11 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta edes miestä :/

Aika yksin tässä saanut olla mahoineni :(

Vierailija
11/11 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne 4 kpl jotka ovat myös raskaana..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan