Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä alkuraskaudessa normaalia? + Pelko

Raskaana
24.09.2017 |

-pieni lämpö (ei kuume!)
-maha sekaisin, löysällä
-nenän tukkoisuus
-palelu

Ensimmäinen raskaus kyseessä ja tuntuu että osaan kaikesta stressata. Pelottaa keskenmenot yms vaikka koskaan sellaista en ole kokenut. Uskallanko jo iloita raskaudesta? Viikkoja omien laskujen mukaan noin 5.

Voisko joku myös lohduttaa, että osaisin ottaa rennommin? Jotenkin en edes usko että raskaustestissä todellakin on ollut ne kaksi viivaa. Anteeksi sekava selitys. Olen todella innoissani mutta en uskalla iloita kun kaikkea varjostaa pelko

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämä äitinä! Huolehtiminen ja murehtiminen alkaa kun plussa tulee testitikkuun."

Kyllä. Nimenomaan näin. Itsellä nyt rv13. Plussatestin kun tein niin samana päivänä alkoi ruskea vuoto. Useimmiten pärjäsi ihan phs:lla, joinain päivinä piti olla ihan side. Tätä jatkui rv11 asti. Kolmena päivänä tuli kirkasta verta, enemmän kuin normi menkkojen aikana yhteensä (tai ainakin tuntui siltä). Ultrassa kävin rv8 ja se rauhoitti hetkeksi.

Oireita: palelu, nälkä, hiki, alavatsajomotukset, nälkä, hiki, nälkä, totaaliväsymys, palelu.

Ja kyllä, huolesta soikeana tänäänkin.

Vierailija
22/25 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oppikirjan mukaiselta. Liikkellä flunssaa ja raskaana sairastaa sitäkin, ikävä kyllä.

Onnea odotukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin pönttö, et vaikka viides raskaus menossa, huolehdin tällä kertaa sitä kuinka hyväkuntoinen olen.. Flunssa on ollut pari kertaa ja nyt vähän selkää särkee ( rv35) mut muutoin ihan mainio olo. Viimeksi olin niin kipeä ja murehdin sitä.

9 kk se on murehtimista enemmän tai vähemmän. Nyt oli eka raskaus kun olen uskaltanut jumpata kunnolla joka ilta, aiemmissa olen pelännyt sitäkin. Nyt jotenkin uskoin että raskautta ei voi ravistella pois. ;)

Vierailija
24/25 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilta kuulostaa. Itse olin enemmän kärsimätön alkuraskauksissa, joten kävin yksityisellä ultrassa viikoilla 5-6. Sydänäänet kun löytyy, niin riskit pienenee.. ja varmistui joka kerralla vain yhden vauvan olevan tulossa.

Vierailija
25/25 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi huolehtiminen heti kun tulin raskaaksi, eikä se helpottanut, kun vauva syntyi vaan päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän