Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuo MIljonääri on aivan käsittämätön ohjelma kun siinä ei koulutetut ja oletetusti älykkäätkään ihmiset tiedä hevon vittua!

Vierailija
24.09.2017 |

!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks siin semmonenki kysymys? Meni ohi, taisin torkahtaa.

Vierailija
2/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kouluttautunut, hyvä looginen ratkaisukyky ja matemaattisesti lahjakas. Mutta mulla on kehno yleistieto. En lue iltapäivälehtiä, aikakauslehtiä ja aika vähän sanomalehtiäkään. Lisäksi minulla on surkea muisti. Olen tosi huono kaikissa tietokilpailuissa. Sen sijaan tuttuni, duunari, on ollut joskus takavuosina telkkareiden visoissa ja pärjännyt aika hyvin. Hän on sellainen, joka lukee paljon ja kaikkea, myös ostaa iltapäivälehden tai kaksi joka päivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vamaan siitä millaiselle alalle älykkyytensä ja muistinsa keskittää.

Vierailija
4/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokii monesti jos tuossa pääsee hiemankin hajulle logiikallaa voi sulkea vaihtoehtojan pois.

Vierailija
5/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään että se eräs mega määrän tutkintoja suorittanut lääkäri ei tiennyt vastausta Netflix sarjan hahmoon liittyvään kysymykseen.

Ja se koulutus taso ei kerro yleissivistyksestä mitään, kuten joku jo aikaisemmin kirjoitti

Vierailija
6/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossahan on aika paljon nippelitietoa ja niin monista eri aihealueista että pitäisi kyllä olla superhyvä yleistieto että kaikkiin osaisi vastata.

7/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on erittäin paljon hyötyä historian, elokuvien/sarjojen, urheilun, kirjallisuuden ja musiikin tietämyksestä.

Vierailija
8/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketuttaa kyllä kieltämättä, että perushistorian tieto on surkeaa. Aleksanteri Suuri kuuluu perushistoriaan. Samoin "Mies vailla menneisyyttä" oli aikanaan PALJON esillä.

Vierailija
9/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossahan on aika paljon nippelitietoa ja niin monista eri aihealueista että pitäisi kyllä olla superhyvä yleistieto että kaikkiin osaisi vastata.

Siksi on oljenkorret.

Vierailija
10/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietokoneeseen joka arpoo kysymykset säädetään varmaan perustietoja kilpailijasta jotta tietokone osaa valita kysymykset joihin kilpailijan olisi mahdollisimman vaikea vastata. esimerkiksi lapsi jakson kysymykset olivat sellaisia että niihin olisi kuka tahansa aikuinen tiennyt helpommin vastaukset.

Vierailija
11/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ei ole mikään yleistiedon tae. Joku huippujuristi tai -ekonomi ei välttämättä tiedä oman alansa ulkopuolelta yhtään mitään, koska nämä ihmiset ovat yleensä laittaneet kaiken tarmonsa menestykseensä ja keskittyneet kokonaan omalla alallaan etenemiseen.

Toisaalta joku duunari jonka opiskelut ja työ eivät ole sitoneet hänen henkistä panostaan oikein koskaan, on voinut elämänsä varrella miettiä ja tutkia asioita paljon laajemmin ja monessa tapauksessa omaakin paremman yleistiedon kuin useimmat uraihmiset.

Vierailija
12/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään että se eräs mega määrän tutkintoja suorittanut lääkäri ei tiennyt vastausta Netflix sarjan hahmoon liittyvään kysymykseen.

Ja se koulutus taso ei kerro yleissivistyksestä mitään, kuten joku jo aikaisemmin kirjoitti

Netflixin sarjojen pää-tai sivuhenkilöidentuntemus ei ole yleissivistä eikä myöskään joidenkin tubettajien tuntemus mm.

Vierailija
13/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paksua, että pitäisi tietää surkeiden nykyartistien surkeiden kappaleiden surkeat sanoituksetkin ja tuntea kaikenmaailman joutavat suunsoittajat eli tubettajat.

Vierailija
14/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan eri asia kun kysymys tulee tuollaisessa kilpailutilanteessa. jännitys lisää virheitä ja muistiplokkeja. Toinen asia on sitten, että esim. itse en tietäisi yhtään mitään urheilusta, näyttelijöistä tai misseistä. Tiedän kaiken biologiasta ja maantiedosta. Osa historiasta on tuttua, mutta osa ei. Jos itse on niin erinopmainen, niin kannattaa mennä kilpailemaan. Saahan siitä ihan hyvin rahaa, kun hyvin tietää.

Vierailija
15/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä siinä hiukkasen voi jännittää, kun on kameroiden edessä. Mulla ainakin menis kapula aivoissa miinuspuolelle. Mut en kyllä hakiskaan tollaseen juttuun.

Vierailija
16/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älykkyys nyt varmaan korreloi tietomäärän ja yleistiedon kanssa. Siitä on varmaan tutkimuksiakin. Nyt en viitsi hakea. Ihan logiikkapohjalta voi noin olettaa ja näin se tietty onkin. Silti nuo ei tiedä Nadia Comanecia ja tai Miestä ilman menneisyyttä. Itsellänikään ei ollut hajuakaan siitä yhdestä seepra/varaani whatever-kysymyksestä, mutta se taas ei ollut mikään klassinen kysymys. Sama kuin kysyisi Antti Tuiskun poikkiksen nimeä.

Vierailija
17/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä kysellään jotain Krista Kososia ja Jippuja, niin eihän niitä kukaan normaalia elämää elävä voikaan tietää...

Vierailija
18/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykset tulee kilpailijan profiilin mukaan. Todennäköisesti kisaan ei edes huolita laaja-alaisia ihmisiä kuten humanisteja. Olen joskus itse ajatellut pyrkiä mukaan valetittelillä, eli jos kertoisi olevansa vaikka sairaanhoitaja niin saisi varmaan juuri sellaisia kysymyksiä joihin osaisi vastata, eli tiedettä ja kulttuuria.

Vierailija
19/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota ohjelmaa kovin usein katsonut mutta siinähän näyttäisi olevan alkupään "helppoina" kysymyksinä usein jotain urheiluun liittyvää. Samoin on paljon esimerkiksi nykyään suositusta musiikista kysymyksiä. Jos ei urheilu kiinnosta pätkääkään ja on jo sen ikäinen ettei nuorison suosimaa musiikkia kuuntele niin siinähän juuttuu paikalleen jo alussa, eikä edes pääse vastaamaan niihin kysymyksiin joihin oikeasti hyvän yleissivistyksen omaava ihminen tietäisi vastaukset helpostikin.

Vierailija
20/45 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on muistaakseni leivottu kaksi miljonääriä. Millaisia kysymyksiä sitten siellä on ollut?

Meillä on aivan onnen kauppaa millaiset kysymykset tulee. Liikaa nippelitietoa joita ei kukaan yksittäinen henkilö tietää.