Ihme uupumus, joka tuntuu olevan suolistosta lähtöisin?
En tiedä osaanko selittää tätä mitenkään viisaasti, mutta oon vuosia kärsinyt rankasta fyysisestä, ja usein myös henkisestä uupumuksesta, suoleni toimii kyllä yleensä ihan normisti kerran päivässä, mutta on jatkuvasti täynnä ilmaa ja tuntuu turvonneelta ja kuplivalta, monesti sitten käy niin että kun saan suolen tyhjennettyä, tuo järjetön väsymyksen tunne häviää ja voin sekä henkisesti että fyysisesti paljon paremmin, pää ikään kuin kirkastuu ja sellainen raskas olo katoaa, ainakin hetkeksi.
Onko kellään hajua mistä vois olla kyse?
Mulla todettiin viime vuonna kilpirauhasen vajaatoiminta ja mittaamattoman matala B12-vitamiiniarvo (nyt on lääkitys molempiin), lisäksi olen viime vuosina tullut yliherkäksi tosi monelle ruoka-aineelle ja tuntuu että vähän kaikki aiheuttaa jotain, vähintäänkin sitä turvotusta.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä osaanko selittää tätä mitenkään viisaasti, mutta oon vuosia kärsinyt rankasta fyysisestä, ja usein myös henkisestä uupumuksesta, suoleni toimii kyllä yleensä ihan normisti kerran päivässä, mutta on jatkuvasti täynnä ilmaa ja tuntuu turvonneelta ja kuplivalta, monesti sitten käy niin että kun saan suolen tyhjennettyä, tuo järjetön väsymyksen tunne häviää ja voin sekä henkisesti että fyysisesti paljon paremmin, pää ikään kuin kirkastuu ja sellainen raskas olo katoaa, ainakin hetkeksi.
Onko kellään hajua mistä vois olla kyse?
Mulla todettiin viime vuonna kilpirauhasen vajaatoiminta ja mittaamattoman matala B12-vitamiiniarvo (nyt on lääkitys molempiin), lisäksi olen viime vuosina tullut yliherkäksi tosi monelle ruoka-aineelle ja tuntuu että vähän kaikki aiheuttaa jotain, vähintäänkin sitä turvotusta.
Njooh tuttuja tuntemuksia AP:n kanssa. En ole käynyt lääkärissä, joten en tiedä onko jotain kilppariongelmaa tai muutakaan, mutta jatkuva väsymys ollut jo 2-vuoden ajan. Kun ruokailen niin syömisen jälkeen ei oikeastaan tule minkäänlaista energiapiikkiä vaan samanlainen väsymyksen olo vain jatkuu ja jatkuu. Vatsa on usein turvoksissa. Vähensin maitotuotteita n. 90% ja se auttoi vatsan turvotukseen pari kuukautta, mutta sen jälkeen joku toinen ruoka-aine rupesi turvottamaan myös vatsaa.
Aina välillä saan jotain energiapuuskia jolloin oikein haluan lähteä lenkkeilemään tai kuntoilemaan tarmoa täynnä, mutta niitä tulee nykyisin ehkä sen kerran viikossa ja kestävät pari tuntia. Alkaahan tässä olla vähän voimaton olo, kun kokee uupumusta vaikka fyysisissä voimissa ei olekkaan mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmää erittäin hyvin hiivasyndroomaan ja siinä juuri on keskeinen idea tappaa huono bakteerikanta ja korvata terveillä suolistobakteereilla.
Joo googlettelin tätä, ja kuulostaa kyllä vahvasti siltä että sitä se vois olla.
Tuolla yhdessä linkissä sanottiin hoitokeinoksi karppaamista, mitenhän tiukalle ne hiilarit sit pitäis vetää?
Se hiilarimäärä on yksilöllinen, selviää kokeilemalla. Älä kuitenkaan aloita karppausta ilman kunnon perehtymistä asiaan.
Niin ja suolistobakteerit tarvitsevat selviytyäkseen b12-vitamiinia, ja b12-vitamiini tarvitsee imeytyäkseen foolihappoa! Joten söisin b12-vitamiinin lisäksi probiootteja sekä foolihappoa.
Joo googlettelin tätä, ja kuulostaa kyllä vahvasti siltä että sitä se vois olla.
Tuolla yhdessä linkissä sanottiin hoitokeinoksi karppaamista, mitenhän tiukalle ne hiilarit sit pitäis vetää?