Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei aio maksaa lastenhoidosta.

Vierailija
23.09.2017 |

Siis olen perhepäivähoitaja ja ryhmääni tulee kuulumaan oma n.2-vuotias tyttö. Olen palamassa töihin vuodenvaihteessa. Mutta nyt mies on sitä mieltä että hänen ei kuulu maksaa minulle lapsemme hoidosta.
Palkkaahan en kunnalta siis omasta saa.
Jos mies ei maksa lapsen hoidosta niin jotain hänen pitää maksaa enemmän kuin minun. Ymmärrän että hoitovapaalla olen hoitanut lapsen ilmaiseksi, mutta nyt lapsi vie maksavan asiakkaan paikan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi varmaan käy puolisin järkeen. Koeta miettiä tilanne jollakin muulla tavalla. Tässä kaksi näkökulmaa.

Mieti esimerkiksi, mikä on todellinen tulotasosi ja puolison: onko reilua jakaa maksut puoliksi? Voiko jakaa hieman suhteutettuna tuloihinne, esim. 60 / 40 % tai 45 65% ?

Tai hoitolasten ruokabudjetti. Se on todella tiukka ja joudut noudattamaan ruokalistaa. Se voi vaikuttaa lapsenne ravitsemukseen. Kuten muutkin omaa lasta hoitavat, joudutte miettimään, annatteko omalle lapselle vaivihkaa eri jugurttia lusikoituna lautaselle vai sijoitatteko kaille kastikkeeseen vähän parempaa ainesta. Tämä oman lapsen ravitsemus, ruokaraha on se, mitä voit neuvotella ainakin, että miten toteutat sen osana ryhmätoimintaa. Eriarvoista syömäpuuhaa kun ei voi tuoda hoitoon.

Vierailija
22/29 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa vaihtaa ammattia mikäli tämä alkaa muodostua kynnyskysymykseksi sinun ja miehesi välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi päiväkotiin ja mies kuljettaa. Ei 15 km ole pitkä matka. Mulla on juuri sen verran päiväkotiin ja sitten ajan takaisin taloni viereen töihin. En koe että matka olisi jotenkin hankala, eri asia jos se olisi 30 km tai 60 km ja ajo moneen kertaan päivän aikana.

Vierailija
24/29 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö teillä saa omaa lasta itselle hoitoon? Tämä ei ymmärtääkseni ole vielä kaikkialla. Tänne tuli nyt elokuun alusta kuukausipalkka perhepäivähoitajille sekä mahdollisuus saada oma lapsi itselle hoitoon. Hoitomaksu menee, jos tulot ovat tarpeeksi.

Vierailija
25/29 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph ja hoitanut kaksi omaa lasta työni ohessa. Heillä ikäeroa 2v eli aika pitkään veivät kaksi paikkaa. Palkkaa en heistä saanut, mutta en myöskään maksanut hoitomaksuja. Aika tasapainoinen tilanne siis ja sain olla omieni kanssa kotona, mikä oli rahaa tärkeämpää.

Vierailija
26/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis hassua, jos miehesi maksaisi sinulle lapsen hoidosta. Sen sijaan kodin kustannukset pitäis jakaa tulojen suhteessa eikä puoliksi. Mies siis asuu ilmaiseksi omistamassasi talossa ja hänellä jää suurempien tulojen ja puolitettujen kustannusten vuoksi koko ajan sinua enemmän rahaa omaan käyttöön? Melkoinen lompakkoloinen.

Vierailija
27/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tarhaan sitten jos on noin vtun vaikeaa.

Vierailija
28/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi hoitaa lasta kotihoidontuelle ja sinä otat täydenmäärän vieraita hoitoon, kun vapaudut mies voi hoitaa työnsä.

Vierailija
29/29 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on muutenkin pienet palkat, joten ymmärrän ap:ta.

Minä hoidin lapset lähes yksin kun mies yrittäjä. Joskus kyllä kirosin, että laskutan 100 e/vrk lastenhoidosta.

Kun en päässyt mihinkään, ei tukiverkostoa ja lisäksi vittumainen anoppi kitisemässä.