Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaisiko mun opiskella lentoemännäksi?

Vierailija
23.09.2017 |

Olen siis ylioppilas ja sen jälkeen sairaanhoitajan tutkinnon suorittanut nainen. Viihdyn töissäni, mutta olen älyttömän kiinnostunut matkailusta ja ilmailusta. Mieheni on lentäjä, ja hänen kauttaan olen lähentynyt ilmailun kanssa ja lentokoneet kiehtovat minua. Ongelmia löytyy, esim. en osaa mitenkään erityisen hyvin englantia. Mitenhän englantia voisi oppia parhaiten nimenomaan lentoemännän opiskelua ajatellen? Ilmeisesti kaikki yhtiöt esim. norra eivät välttämättä englantia edes vaadi (?). Onko kokemuksia englannin opiskelusta lentoemänän työtä silmällä pitäen?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko olla Suomen ensimmäinen kielitaidoton lentoemäntä?

Vierailija
2/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet tarjoilun englanniksi ja turvallisuudessa ohjeistamisen englanniksi. Niillä pötkii aika helkkarin pitkälle, väittäisin. Lisäksi kollegat englannintaitoisia. Kyllä englantia täytyy jotenkin osata, mutta mikään kympin oppilas ei todellakaan tarvitse olla ja työn aikana varmasti oppii kaiken tarvittavan englannin. Mitään ihmeellistä englantia siellä lentokoneessa harvemmin tarvitsee, ja tosiaan jossain hankalassa tilanteessa kollega voi jeesata.

Sairaanhoitajan tutkinto on todnäk. pelkkää plussaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet englantia vaikka aikuisopistossa ja nimenomaan alalle tarvittavaa englantia. Ihan perusjuttuja opiskelet. Sitten vaan rohkeasti hakemaan lentoemäntäkouluun! :)

Vierailija
4/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä tarvitse muuta kuin osata tarjoilla kahvit/teet ja mahdollisesti myös jotain suklaapatukoita ym. Sitten joka kerta aina samat kuulutukset alussa ja lopussa. Ihan simppeli homma.

Vierailija
5/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lentomuijaksi.

Vierailija
6/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kaks tuttua lentoemona nykyään eivätkä olleet mitään hyviä enkussa koskaan... kaipa siihen äkkiä oppii.

Vierailija
7/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en opiskelis sairaanhoitajasta lentoemännäks vaan ennemmin toisinpäin :D

Mutta tietenkin jos ala kiinnostaa niin mikä ettei!

Vierailija
8/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien lentoemännäksi on ollut helppoa päästä? Minun tietääkseni kursseille on monikymmenkertainen määrä hakijoita. Viittä kieltä puhuvia maistereita, missejä sun muita.

Vierailija
9/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä tarvitse muuta kuin osata tarjoilla kahvit/teet ja mahdollisesti myös jotain suklaapatukoita ym. Sitten joka kerta aina samat kuulutukset alussa ja lopussa. Ihan simppeli homma.

Ja kuulutukset voi sitä paitsi lukea paperista... Numerot ja kellonajat on hyvä osata sujuvasti, samoin tervehdykset. 

Vierailija
10/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lentoemännän työ ole mitään matkustelua. Se on työtä lentokoneessa. Älä kuvittelekaan, että siellä iloisina matkustellaan ja oleskellaan jossain palmun alla, ei todellakaan! Jos sua kiinnostaa matkustelu, kannattaa harkita muita ammatteja, tämä on pelkkä lentokonetyö ei mikään matkusteluduuni. Matkustelet vain lentokoneessa.

t: ex-lentoemäntä

Vierailija
11/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yo etkä osaa enkkua.  Sairaanhoitajan tutkinnosta on hyötyä. Hyvä olisi osata ruotsia, ranskaa ja kaikki muut kielet plussaa. 

Vierailija
12/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa saa kivasti säteilyä. Rintasyöpä ainakin yleisempää kuin muilla

Vierailija
13/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa jos matkustaja kysyy jotain ja et osaa vastata englanniksi. Eli et pääse ellet hallitse englanninkieltä. 

Vierailija
14/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva astronautti kirjoitti:

Aiotko olla Suomen ensimmäinen kielitaidoton lentoemäntä?

Luitko koko aloitusta? Juuri kysyin vinkkejä kielen opiskeluun alaa ajatellen.

Ap

Vierailija
15/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien lentoemännäksi on ollut helppoa päästä? Minun tietääkseni kursseille on monikymmenkertainen määrä hakijoita. Viittä kieltä puhuvia maistereita, missejä sun muita.

Missejä :DDDD no hui kauhistus!

Vierailija
16/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneessa saa kivasti säteilyä. Rintasyöpä ainakin yleisempää kuin muilla

No sille ei voi mitään. Kaikessa on riskinsä.

Ap

Vierailija
17/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla sairaanhoitajan työssäkin suuri vaara erilaisiin sairauksiin periaatteessa, siis esim. Veriteitse tarttuviin sairauksiin, pistotapaturmiin..

Eli vaikka siellä lentokoneessa säteilyä saisi niin...

Ap

Vierailija
18/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh:n tutkinto on valtava plussa. Kannattaa todellakin hakea! Ja aina voi hakea, siinä et menetä mitään!

Vierailija
19/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin lyhyt koulutus, että hae toki jos tekee mieli. Ainahan voit palata entiseen ammattiin ja eihän sitä tiedä valitaanko sinua.

Vierailija
20/31 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai haet jos kiinnostaa. Jos lentokoneet kiehtoo niin lentokoneessa työskentely lienee sinulle vain suuri plussa.