Stockmannin nykytila
Jotenkin tulee surullinen olo siellä ja ikävä vanhoja hyviä aikoja. Niiden ois pitänyt satsata johonkin varmaan ja kannattavaan bisnekseen samalla (vrt. S-ketju) ja jättäytyä pois Venäjän bisneksistä sekä ylläpitää lippulaivansa tasoa ja laatua. Nykyään sielläkin kysytään, haluatko muovipussin. Siis jos ostaa vaatteitakin. :O Hassua. Ja myyjistä suurin osa on tökeröitä ja ammattitaidottoman oloisia. Ennen myyjätkin olivat hienostuneempia.
Kommentit (7)
Se muovipussi maksaa siellä nykyään.
Multa kysyttiin, haluanko muovipussin viidenkympin ostoksiini.
Ja perään lisättiin, että kun se on nykyään maksullinen.
Ja sitten piti uudelleen vinguttaa korttia parinkymmenen sentin muovipussin maksamiseksi.
Ennkestä yhtään sitä myyjien myymistä. Suorastaan tyrkyttävät palvelua. Haluan shoppailla rauhassa enkä pakko-ostaa juuri myyjän mieleistä vaatetta.
Kerron havainnollistavan esimerkin nykytilasta. Sain käyttööni Stockmannin lahjakortin. Jee! Mietin, mitä kivaa laadukasta sillä ostaisikaan. Olin juuri hankkinut lemmikin. Ehkä jokin hieno kantolaukku? Ehei, Stockmannin ihana lemmikkiosasto oli suljettu, ja tavarataloon oli avattu perus M&M. Lahjakortti ei käy siellä.
Entä elektroniikkaa? Hemmottelen itseäni jollakin uudella laitteella? Aha. Stockmannin elektroniikkaosasto on suljettu, ja tilalle avattu Power-myymälä, silloinen Expertti. Lahjakortti ei käy siellä.
No mitäs mä sitten ostaisin? Astioita ja kodin krääsää on jo tarpeeksi. Vaatteita? No ne ovat joko todella tyyriitä tai sitten sitä tylsää massaa, kuten Vila, Only ja Vero Moda. Miksi ihmeessä haluaisin ostaa näitä joka kylän merkkejä Stockalta?!
No ostin sitten pressopannun ja lukulampun, mutta kyllä piti mielikuvitusta käyttää!
Muovipussien maksullisuus voi olla jopa yritys ohjata asiakkaita ekologisempaa suuntaa, olemaan ottamatta turhaan pussia jokaiselle pikkuostokselle.
Stocka ei ole enää mikään paremman väen kauppa. Kävin kesällä pitkästä aikaa ja olin järkyttynyt. Stockalla oli kuselle haisevat kadunmiehen ja hienostomummot rinnakkain maistiaistuskillä. Ei näitä kadunmiehiä täällä Vantaalla ole samassa mittakaavassa näkynyt kuin stockalla.
Eipä ne verkkokaupan kasvulle oikein mitään voi. Paitsi tietysti siirtyä verkkoon. Mutta se ei auta noita oikeita myymälöitä.