Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka ei vaan löydä hyvää tyynyä itselleen?

Vierailija
23.09.2017 |

Olen kokeillut kaikki. Siis aivan kaikki. Tyynyihin on mennyt varmaan pari tonnia viimeisten 10 v aikana.

Ongelma on se, että useimmat ovat liian kovia. Korva puutuu. Ja toinen ongelma, että nukun kyljelläni yhtän paljon kuin selälläni ja viimeisessä ei saa olla juurikaan korkeutta.

Ja nyt kun vastaatte tähän, on oikeastaan turha ehdottaa mitään tyynyä, sillä omistan takuulla jo sellaisen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmaa tyynyn löydössä. Ihan sama millanen se tyyny on niin aina saan nukuttua.

Vierailija
2/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitinko tämän huomaamattani??

On. Siis todellakin vaikeaa on tyynyn kanssa. Olen vuosia kamppaillut saman korva puutuu -ongelman kanssa. Nykyinen ratkaisuni, joskin epätyydyttävä, on matala kova tyyny, jossa on erikseen pitkittäinen ura korvalle. Idea on se, että tyyny tukee päätä korvan kummaltakin puolelta jämäkästi, eikä ole liian paksu selällään nukkumiseen. Silti korvaa särkee öisin ja aamuisin. Tää on silti paras tähänastisista.

Ei helvetti niitä menneiden aikojen herkkäkorvia, jotka joutui joillain jouhi- tai olkityynyillä kituuttamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseni listaan tähän tyynyni_

3x tempur, joista kaksi millenium muotoiltua ja yksi rouheellinen

4x erilaisia älyvaahtotyynyjä, joista yksi muotoilematon, mutta olen sitä itse leikellyt

1xlateksityyny

2xmuotoiltu pallokuitutyyny

1xikean tyyny

2xperinteinen pallokuitu

2xjotain muuta

Vierailija
4/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen vaan erityisherkkä pään alueelta. Sillä se puutuu myös selällään nukkuessa ja jos tukka on huonosti pään alla, niin jo senkin takia.

ap

Vierailija
5/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla ei ole tyynyä. Mutta ennen huomasin hyväksi pallokuitutyynyn, koska se on muokattavissa millaiseksi haluaa.

Vierailija
6/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyynyllä niinkään väliä, kun löytäisi hyvän patjan. Nykyinen on vanha ja kulahtanut. Ja nalkuttaa liikaa.

Vierailija
7/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mulla ei ole tyynyä. Mutta ennen huomasin hyväksi pallokuitutyynyn, koska se on muokattavissa millaiseksi haluaa.

Niin, pariksi tunniksi. Sen jälkeen se on pelkkä muodoton möhkäle, joka ei tue lainkaan. 

Olen yrittänyt myös leikellä noita "äly"tyynyjä huonolla menestyksellä. 

Missä on nykytekniikan ratkaisu meille herkkäkorville?!

2

Vierailija
8/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tyyny, jossa on vetoketju. Sitä voi itse täyttää erilaisilla vanuilla tuntuman, kovuuden ja korkeuden mukaan.

Vierailija
9/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimii parhaiten Joutsene untuvatyyny.

Paras on ollut 50% untuvainen.

Kannattaa kokeilla.

Inhoan niitä kovia muotoiltuja tyynyjä, enkä osaa nukkua sellaisen kanssa.

Vierailija
10/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muijan pehmeät pakarat. Paljas fjöösa lämmittää kivasti niskaa. Ollaan monesti tässä asennossa ku muija tykkää lukea vatsallaan ja itte kattelen selällään telsua.

Mukava ku alkaa heittää pikkutuhmaa läppää, niin alkaa niskavilloihin kosteaa lämpöä tiivistyä...siitä mainostauolta pyörähdys mahalleen ja lips...

Vierailija
11/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonouninen kirjoitti:

Minulla on tyyny, jossa on vetoketju. Sitä voi itse täyttää erilaisilla vanuilla tuntuman, kovuuden ja korkeuden mukaan.

Ongelma näissä on se, että koko tyynyn ei pitäisi olla yhtä kova/pehmeä. Vaan siinä täytyisi olla korvan kohdalla kuoppa, jotta korva ei litistyisi. Silti se tulisi tukea päätä, ja olla riittävän jämäkkä niskan kohdalta, jotta olkapää ei vuorostaan litistyisi. Ja tämän kaiken täytyisi olla pehmeä, mukautuva ja silti muotonsa säilyttävä.

Ja sängyn pitäisi vastaavasti mukautua olkapään paineeseen, jotta olkapäätä ei särkisi. Jostain syystä tämä on liikaa vaadittu.

Vierailija
12/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidit tattarinkuorityynystä?

Vierailija
13/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidit tattarinkuorityynystä?

Etsin sellasta 18 v sitten joka paikasta, mutta TV-shop-tarjoukset olivat silloin jo menneet eikä nettishoppailu ollut yhtä kehittynyttä.

Ap

Vierailija
14/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda patja ja peitto. Ehkä vika onkin niissä.

Vierailija
15/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi tyynyongelmainen! Vanha kulahtanut (mutta muuten jees) lempparityynyni edelleen käytössä. Tilasin Jyskistä kaksi erilaista mukamas matalaa tyynyä, mutta ne olivatkin aivan liian korkeita joten en saanut niillä unta.

Tässä Univisiolle lähettämäni sähköposti:

Minä kirjoitti:

Hei!

Vanha suosikkityynyni alkaa olemaan jo parhaat päivänsä nähnyt. Lapusta huomasin että sehän on näköjään Univisio Uniblow tyyny. Tyyny on pingviinikuvioinen. Lapussa lukee Blowfill pallokuitu. Mikä nykyvalikoimistanne olisi vastaava?

Nukun kyljelläni ja pidän mahdollisimman matalasta tyynystä.

Yleensä useimmissa kokeilemissani tyynyissä ongelmana on ollut se, että tyyny painaa ikävästi toista silmääni. Ja liika pintajännitys tuntuu poskessa ikävältä, samoin liika tyynyn sisään vajoaminen (josta aiheutuu tukehtumisen tunne). En voi myöskään sietää jos tyyny rapisee. Selitinköhän nyt ihan hassusti. :D

Ja peiton haluaisin olevan mahdollisimman lämmin mutta ei kuitenkaan semmoinen liian kuohkea ja ilmava. Onko sellaista?

T: ****

Ainiin, vielä pikku lisäys. Kyljellään nukkujallehan suositelleen korkeaa tyynyä, mutta minä en vain saa unta korkealla tyynyllä. Sänkyni on siis upottava jenkkisänky ja tuntuu että pääni vääntyy ihan kummalliseen asentoon jos käytän korkeaa tyynyä.

Mutta koska sähköpostiini ei vastattu niin pitäkööt sitten tyynynsä.

Ajattelin seuraavaksi ostaa Ikean kaikista vähätäytteisimmän halpistyynyn. Jos sekään ei ole hyvä, niin sitten varmaan luovutan. Sellaisia muotoiltuja tyynyjä en ole ikinä kokeillut enkä usko kokeilevanikaan. Tykkään että tyyny on mukavan möyhittävä.

No varmaan sitten käytän tuota pingviinityynyä kuolemaani asti. Raahaan sen saattokotiinkin mukaan. :D

No ei kai minun edes ole mikään pakko ostaa uutta tyynyä, sillä tuo pingviinityyny on oikeastaan juuri hyvä! Pelottaa vain että mitäs jos se joskus repeää tai jotain. Ja tuntuu hieman hassulta kun on peitot ja lakanat uusittu mutta edelleen tuo sama vanha tyyny. Toivottavasti pölypunkit tosiaan kuolevat 60 asteen pesussa!

Vierailija
16/25 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskovillan hirssiakanatyyny

Vierailija
17/25 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin Villan ja Peitteen villatäytteinen tyyny.

Vierailija
18/25 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika! Mulla ei varmaan koskaan ole ollut tyynyä johon olisin täysin tyytyväinen. Kaupassa niitä on tosi vaikea arvioida. Viru hotellissa oli paras tyyny millä oon nukkunut, olis kai pitäny pölliä se mukaan. Tai kysyä respasta jos ne vois myydä yhden tyynyn...

Vierailija
19/25 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sängyssä kaks tyynyä reunassa kyljellään nukkumista varten ja ku haluan nukkua selällään siirryn keskelle sänkyä nukkumaan missä on siihen tarkoitukseen tyyny.

Vierailija
20/25 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Familon Gold untuvatyynyä (puolikorkea)?

Käytän tuota itse nukkumiseen.

Jos sen sijaan haluan lukea tai katsella telkkaria sängyssä, käytän tavallisia Familonin tyynyjä päällekkäin, tuo untuvatyyny on siinä suhteessa taas paljon huonompi kuin tavallinen tyyny.