Luennoilla kävijät! Teipatkaa ne läppärienne webbikamerat umpeen
Ei kiinnosta päätyä teidän läppärienne salakuvaamaksi.
Kommentit (33)
Minulla ei koskaan ole itsellä läppäriä luennolla, mutta en ole kyllä koskaan ollut huolissani toistenkaan läppäreistä. En tee luennoilla mitään erityisen yksityistä, jota kukaan luennon ulkopuolinen ei saisi nähdä. En keikistele alasti tai kaivele nenääni.
Pidä pussia päässä, niin vältät turvakamerat ja satelliititkin
En ole koskaan kuullutkaan tuommoisesta. Onko huonoja kokemuksia?
Laastari toimii paremmin koska siinä liima ei sotke kameran linssiä. Ja nimenomaan tuosta syystä on tapana tarjota laastaria opiskelukevereille kun näen että heillä on webkamera peittämättä. Jos on pari euroa rahaa voi myös ostaa AliExpressiltä sellainen webkameran päälle liimattava läppä.
Jos on oikein fiksu tai rikas, voi koko kannettavan kannen vaihtaa uuteen jossa läppä on sisäänrakennettu tai ostaa sellainen tietokone jossa sellainen on vakiona.
Ap on täysin oikeassa. Vaikka itsellä "ei ole mitään salattavaa" niin kaikki ei halua altistua sinun asentamille urkintaohjelmille.
Vierailija kirjoitti:
Mistä moinen huoli?
Kovasti näyttää Markiakin huolestuttavan
https://www.theguardian.com/technology/2016/jun/22/mark-zuckerberg-tape…
Foliohattu on oikeastaan ainut mikä auttaa. En kyllä kehtaisi pitää. Aina kun näen post-it-lapun kameran kohdalla, arvostan.
Minulla on aina ollut siinä tarra. Kaverin kone joskus alkoi kuvata omia aikojaan, joku ihme ohjelma löytyi asentuneena koneelle ja se kai sitten aina välillä käynnistyi. Eli en nyt sanoisi vainoharhaksi.
Vainoharhaa? Kumma että tuntemani it-securitypäälliköt peittävät kamerat aina rutiininomaisesti.
Voi vi''u nyt ne foliohatut pois päästä ja lääkkeet suuhun niinkun olis jo!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta päätyä teidän läppärienne salakuvaamaksi.
Vähennä siltsumiinin vetämistä.
Minä tototodellakin teippaan läppärini kameran :D Ja olen tehnyt niin jo vuosia. Nyt vähän kuumottaa näpyttää vieraalla koneella, jolla luottavainen omistaja (=ei teipattu kameraa).
Kameran hakkerointi on tosi vaikeaa ja kallista. Ainakin jos on palomuuri päällä. Mutta vielä vaikeampaa on lähettää se kuva/video tiedosto nettiin ilman käyttäjän lupaa. Turhaan peitätte sitä kameraa. Mutta mikäs siinä jos se teille tuo mielenrauhaa.
Jos joku haluaa nähdä minut runkkaamassa, niin antaa mennä vaan.
Joskus muinoin jo MSN Messenger tykkäsi hiiren virheheilautuksesta pamauttaa jonkun videochatin päälle niin, etten itse edes huomannut koko asiaa ennen kuin näin itseni näytöllä tissiliiveissä, keskustelussa jonkun satunnaisen listallaolijan kanssa. Siitä saakka on kamera ollut teipattuna.
Ootko vähän vainoharhainen?