Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäsin että kun otan pyörätuolin käyttöön minua tuijotetaan ja minulle nauretaan...

vi-erailija
23.09.2017 |

...mutta se menikin ihan päinvastoin! Minua autettiin useita kertoja, ja kaikki olivat todella kohteliaita. Sidekudossairauteni on siinä pisteessä etten jaksa enää kävellä kuin vartin kunnes voimat loppuvat, pyörätuoli on todellinen helpotus. Sain vuosi sitten pyörätuolin ja vasta tällä viikolla oli pakko alkaa käyttää sitä, pelkäsin sitä aiemmin, mutta onneksi turhaan. <3

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka lujaa sillä pääsee?

Vierailija
2/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuljetat sitä? Onko sulla eds?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten liikut sillä? Työntääkö joku vai itsekö jaksat rullata pyöriä?,

Entä Miten kuljetat sitä autossa? Miten mahtuu autoosi ja nostatko vaan takaluukkuun itse tms?

Vierailija
4/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sähkökäyttöinen? se on kätevä, ystävälläni sellainen kun ei ole käsivoimia kelata.

Vierailija
5/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nauramista pyörätuolissa on? Ehkä omat aiemmat asenteesi on johtanut tuohon ajattelumalliin.

Vierailija
6/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut kenenkään mulle nauravan, mutta välillä saan tuijotusta osakseni. Täytyy kuitenkin todeta, että suurin osa ihmisistä osaa onneksi käyttäytyä ja se pieni osa, joka ei, kannattaa jättää huomiotta.

Terv. pyörätuolin käyttäjä myös

Vierailija
7/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miten liikut sillä? Työntääkö joku vai itsekö jaksat rullata pyöriä?,

Entä Miten kuljetat sitä autossa? Miten mahtuu autoosi ja nostatko vaan takaluukkuun itse tms?

Kelaaminen vie käsistä vähätkin voimat aika nopeasti, nyt joku muu on työntänyt. Minun täytyy varata aika apuvälinearvioon, tarvitsen kelauksen keventäjät sekä rampin että saisin sen itse autoon. 

Vierailija
8/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nauramista pyörätuolissa on? Ehkä omat aiemmat asenteesi on johtanut tuohon ajattelumalliin.

Tuo aiempi ajattelutapa johtunee siitä että minua on kiusattu lapsena ja nuorena paljon, ja myös yhdessä työpaikassa, minusta on tullut arka. Itselläni ei ole ollut koskaan negatiivista asennetta pyörätuolin käyttäjiin, ja olen auttanut heitä aina jos ovat apua tarvinneet.

ap 

Vierailija
9/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sähkökäyttöinen? se on kätevä, ystävälläni sellainen kun ei ole käsivoimia kelata.

Ei ole minullakaan käsivoimia, täytyy pistää ainakin kelauksen keventäjien haku vireille. 

a p

Vierailija
10/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nauramista pyörätuolissa on:) Muutenkin pyörätuoli on kumminkin sen verran yleinen apuväline, että ei luultavasti herätä paljoakaan ihmetteleviä katseita.

Vierailija
11/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut kenenkään mulle nauravan, mutta välillä saan tuijotusta osakseni. Täytyy kuitenkin todeta, että suurin osa ihmisistä osaa onneksi käyttäytyä ja se pieni osa, joka ei, kannattaa jättää huomiotta.

Uskomatonta että edes Suomesta löytyy vielä niin moukkamaista porukkaa että tosiaankin tuijottaa pyörätuolilla kulkevaa!!!

Ei herran tähden, miten mikään vamma tekee kenestäkään tuijotettavan kummajaisen?! Ihminen on ihminen, ilman vammaa ja vamman kanssa. Todella pitää olla tynnyrissä kasvanut, ja syvällä, että niin käyttäytyy!

Vierailija
12/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta että edes Suomesta löytyy vielä niin moukkamaista porukkaa että tosiaankin tuijottaa pyörätuolilla kulkevaa!!!

Ei herran tähden, miten mikään vamma tekee kenestäkään tuijotettavan kummajaisen?! Ihminen on ihminen, ilman vammaa ja vamman kanssa. Todella pitää olla tynnyrissä kasvanut, ja syvällä, että niin käyttäytyy!

Erilaisuus aiheuttaa joskus ihmisessä hämmennystä. Silloin ei aina tiedä, miten olla ja jäädään tuijottamaan, vaikka huonoa käytöstähän se on.

Vierailija
13/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan nauraisi pyörätuolin käyttäjälle?

Tai edes tuijottaisi? Ihan tavallinen asia.

Vierailija
14/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on "ongelma" lähinnä se, että en tiedä milloin pitäisi tarjota apua ja milloin ei, ettei tunnu liian tungettelevalta. Kerran kysyin tuollaisen kahvilaravintolan jonossa keppin avulla vaikean näköisesti kulkeneelta, että voinko auttaa tavaroiden kanssa, niin vastaus oli tyylii haist. v. en tarvi mitään apua!

Vierailija
15/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Mä mitään käsin pyörittäviä tuijota, vaan niitä formulakuskeja.

Vierailija
16/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan nauraisi pyörätuolin käyttäjälle?

Tai edes tuijottaisi? Ihan tavallinen asia.

7v tytär oli kuukauden pyörätuolipotilaana ja kyllä ihmiset tuijotti ihan häpeemättä, kun ulkona liikuttiin. Kyllä se ärsytti sekä tyttöö, että minua.

Vierailija
17/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle on "ongelma" lähinnä se, että en tiedä milloin pitäisi tarjota apua ja milloin ei, ettei tunnu liian tungettelevalta. Kerran kysyin tuollaisen kahvilaravintolan jonossa keppin avulla vaikean näköisesti kulkeneelta, että voinko auttaa tavaroiden kanssa, niin vastaus oli tyylii haist. v. en tarvi mitään apua!

Törkeää käytöstä haistatella kun jou tarjoaa apua! Itse sanon ko. tilanteessa, että en tarvitse apua, mutta kiitos kun kysyit. :)

aa pee

Vierailija
18/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nyt tuijottavat aina ja kaikkea erilaista.

Vierailija
19/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä eräs mollasi sähköpuörätuolin käyttäjiä? Kyllä valtaosa meistä on niin fiksuja, että ymmärrämme, että se on se viimeinen keino. Sitä ennen kelataan oman terveyden vuoksi niin pitkään kuin mahdollista. Mutta sitten tulee valinta: Sähköpyörätuoli tai laitoshoito. Yhteiskunnalle laitosvaihtoehto on paljon kalliimpi.

Vierailija
20/24 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee vammaisuuteen, pyörätuoliin, tuijottamiseen ja nauramiseen, eräs pitemmälle edennyttä MS-tautia sairastava nainen kertoi keskustelufoorumilla, että hän pelkäsi pyörätuoliin siirtymistä, koska hänellä oli huonoja kokemuksia tuntemattomien ihmisten reaktioista siltä ajalta, kun hän liikkui huonosti (hoiperrellen, hitaasti jne.) ennen pyörätuolia.

Kun (tietynlaiset) ihmiset eivät tiedä, miksi joku liikkuu huonosti ja horjahdellen, he olettavat tämän olevan päihtynyt tai eivät oleta mitään tiettyä syytä, vaan pelkästään ärsyyntyvät epämääräisesti kohdatessaan jotain, mitä eivät ymmärrä.

Kun nainen siirtyi pyörätuoliin, tuoli oli välitön vihje noille negatiivisesti ennakkoluuloisille ihmisille, että kyse on liikuntavammaisesta, joka ei voi mitään tilalleen.

Jotkut tarvitsevat tällaisia välittömiä vihjeitä, jotta pystyvät kategorioimaan toisia ihmisiä äkkiväärän reaktion sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme