Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää ruokia kohtaan ennakkoluuloiset ihmiset, "hyi en syö ja en edes haluu maistaa!!"

Vierailija
22.09.2017 |

Eräs kaveri on just tälläinen. Mitään erikoisempaa ei voi edes maistaa koska HYI TOI ON PAHAA, EN MAISTA! Mausteita voi olla tyyliin vaan suolaa ja pippuria. Juustoista menee vaan Oltermanni. Mitään muita ei voi edes maistaa. Ärsyttävää kun oletetaan ja tuomitaan heti että "toi on pahaa hyi!!" vaikka ei edes kokeile.

Ja nyt ei tosiaan puhuta mistään kiinalaisesta käärmekeitosta tai vietnamilaisista ötököistä tai muista outouksista, vaan ihan tavallisista ruuista, esim. ulkomaalaiset juustot tai makkarat. Ei ei, HK:n sinistä ja Oltermannia vaan. Ei ulkomaalaisia voi edes maistaa. Eikä auta vaikka sanoisi että "tää on ihan mietoa, kokeile edes pieni pala". Kun ei niin ei.

On muuten ihan hiton ärsyttävää tuollainen asenne. Maistais ensin, sit saa sanoa suoraan että on pahaa jos on sitä mieltä.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n ennakkoluulot ovat taas kerran okei, muiden ei.

Vierailija
2/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua syödä ulkomaisia juustoja ja makkaroita, tiedän syömättäkin etten niistä tykkää.

Sen sijaan niitä ötököitä kyllä maistelen ja syön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoluuloisuus on tämän lajin historiassa pelastanut monelta myrkytyskuolemalta. Pitää ymmärtää, että ennakkoluuloisuus ei ole ilkeyttä, vaan perustuu ihan terveeseen näkökulmaan. Itse olen kranttu. En edelleenkään syö kukkakaalia, kun opettaja kerran pakotti. Ei minun enää toista kertaa tarvitse pidätellä oksennusta sen takia. Olen maistanut yhtä homejuusto. Se riitti vakuuttamaan minulle, että homejuustot ovat pahoja. Ne, jotka moista tököttiä syövät, taitavat nauttia lähinnä oman etomisensa voittamisesta. Maksa on karmeaa, paitsi makkarana ja saarioisten laatikkona. Näitä syön vain harvoin ja vähän, vaikka maku sinällään on jees.

Aikuisella ihmisellä on oikeus olla ennakkoluuloinen. Kaikkea ei tarvitse maistaa. Ilman kaiken maailman kummallisuuksia tulee ihan hyvin toimeen. Syököön etanoita ne, jotka kuvittelevat äklötysten olevan herkkua - kunhan eivät vain saarnaisi ennakkoluulottomuuden ilosanomana mieltymystään opetella syömään jotakin samakonkutua.

Vierailija
4/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tyrkyttäjät. Kävin äsken panimopubissa ja siellä oli sellaisia. Tulen varsin hyvin toimeen ilman uusia makuelämyksiä.

Vierailija
5/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen asenne vaan. Mikään ei saa maistua miltään, pitää olla mautonta ruokaa.

Vierailija
6/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko on, jos ei halua?

Vierailija
7/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain kaksi sääntöä. 2 jalkaisista syön vain ihmisiä ja 4 jalkaisista tuoleja. muuten syön mitä vain

Vierailija
8/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kokkaa ensi vuoden pelkästään heinäsirkoista ja sontakuoriaisista.

Vierailija
9/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen suomalainen asenne vaan. Mikään ei saa maistua miltään, pitää olla mautonta ruokaa.

miksi kiinalaiset ryhmät suomessa syö kiinalaisissa ravintoloissa?  eli yleismaailmallinen ilmiö

Vierailija
10/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voisivat ne hajusteherkät rynnätä puolustamaan tätä ns. ennakkoluuloista ryhmää. Toiset ovat makuherkempiä. Ei vaan mene. Toiset eivät tunnu maistavan, vaikka kuravettä suuhun menisi. Toiset kakovat taas jo jostakin sienten tai kaalin tuoksusta.

Vierailija
11/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennakkoluuloisuus on tämän lajin historiassa pelastanut monelta myrkytyskuolemalta. Pitää ymmärtää, että ennakkoluuloisuus ei ole ilkeyttä, vaan perustuu ihan terveeseen näkökulmaan. Itse olen kranttu. En edelleenkään syö kukkakaalia, kun opettaja kerran pakotti. Ei minun enää toista kertaa tarvitse pidätellä oksennusta sen takia. Olen maistanut yhtä homejuusto. Se riitti vakuuttamaan minulle, että homejuustot ovat pahoja. Ne, jotka moista tököttiä syövät, taitavat nauttia lähinnä oman etomisensa voittamisesta. Maksa on karmeaa, paitsi makkarana ja saarioisten laatikkona. Näitä syön vain harvoin ja vähän, vaikka maku sinällään on jees.

Aikuisella ihmisellä on oikeus olla ennakkoluuloinen. Kaikkea ei tarvitse maistaa. Ilman kaiken maailman kummallisuuksia tulee ihan hyvin toimeen. Syököön etanoita ne, jotka kuvittelevat äklötysten olevan herkkua - kunhan eivät vain saarnaisi ennakkoluulottomuuden ilosanomana mieltymystään opetella syömään jotakin samakonkutua.

Toiset jää pilttiasteelle ja toiset ei.

Vierailija
12/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et ole koskaan saanut negerin munaa, pakko maistaa ja kokeilla!" Tykkäät takuuvarmasti.

Olen saanut nauttia yli 10 vuotta. Ja vau!

Vierailija
13/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käytiin paikallisessa pikkukaupungin kiinalaisessa lounaalla. Päiviteltiin sitten netissä ko. ravintolan sivustolle, että kylläpä oli mautonta, mausteissa suola mukaanlukien oli säästelty kovasti. Puolustelivat, että tätä suomalaiset asiakkaat haluavat. Ei menty toiste.

Vierailija
14/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on ennakkoluuloinen. Esim. katkarapu maistuu kissanpissalta sanoo hän. Eikä ole kuulemma koskaan maistanut. Kissanpissasta maistelusta en tiedä.

Vierailija
15/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt useamman lapsen oksentavan, kun on pakotettu maistamaan ruokaa väkivallan uhalla vielä. Arvatkaa, palasivatko näiden makunautintojen ääreen ikinä aikuisena? Pääasia, että pysyy hengissä ja suht hyvin ravittuna. Itse en ikimaailmassa söisi hyönteisiä, edes kokeilisi. Se minulle suotakoon. Rahaa on ihan tavalliseen ruokaan, mihin on tottunut. Monipuoliseen sellaiseen.

Vierailija
16/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini on nirso monien ruoka-aineiden kohdalla, mutta kun olen usein tarjonnut hänelle ruokia niin hän sanookin ettei haittaa mitä laitan, koska hänestä ruoka jonka teen on ollut aina hyvää riippumatta aineksista. 

Ehkä ongelma on juuri tuo mauton linja, kun ei paremmasta oikeasti tiedä ja on joutunut syömään ruokaa jota ei ole valmistettu kunnolla ja ajatuksella, silloinhan on parempi jos ruoka ei maistu millekkään.

Ruoka voi olla makujen sinfonia vaikka olisikin yksinkertaista. En tee ruokaa koskaan muuta kuin oman makuni mukaan, enkä oikeastaan koskaan mitään mietoa tai mautonta täytettä vaan kunnon ruokaa eri maiden keittiöistä, myös perinteisiä suomalaisia ruokia. Toisaalta minä en myöskään ala kenellekkään mitään tuputtamaan jos ei kelpaa niin omapahan on häpeänsä.

Vierailija
17/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en tykkää juustoista, en vaan tykkää. Edam ja oltermanni on hyvää, mutta en koe tarpeelliseksi maistella jotain uusia mauttomia juustoja, jos ovat oikeasti mauttomia, niin eivät eroa edamista ja oltermannista mitenkään, jos taas eivät ole, niin ihan varmasti en tykkää. Sitäpaitsi, juustot on epäterveellisiäkin, joten ihan hyvä vaan etten niistä tykkää, muutenkin olen jo lihava ja syön liikaa lihottavia ruokia.

Makkaroista ei kelpaa edes monet suomalaiset makkarat, pitää olla atrian hiillosmakkaraa tai sitä HK:n sinistä. En vain tykkää jos maku poikkeaa yhtään näistä. Jälleen, voisihan sitä maistaa, mutta aika epätodennäköistä että tykkäisin.

Mausteita en juuri käytä muuta kuin suolaa ja pippuria. Esim. chiliä en siedä ollenkaan, kieleen sattuu ihan oikeasti se tulisuus. Ja tiedän sen maistamattakin.

Vierailija
18/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Et ole koskaan saanut negerin munaa, pakko maistaa ja kokeilla!" Tykkäät takuuvarmasti.

Olen saanut nauttia yli 10 vuotta. Ja vau!

Hjuva, se lainaa sitä muillekin naapuruston naisille. SIITÄ voit olla varma, ettet ole ainoa nautiskelija.

Vierailija
19/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap voisi maistaa hyönteisruokaa? Kummallista haukkua toisia ennakkoluuloista, jos itse ei ole valmis maistamaan niitä erikoisempiakin ruokia.

Vierailija
20/83 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikuisena uskaltauduin vihdoin maistamaan roiskeläppäpitsan herkkusientä, se oli tasan yhtä pahaa, miltä lapsena näytti. Tuoreet sienet erikseen. Sama niiden rapujen kanssa. Tuoretta sen olla pitää.