Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailemani miehen kuviot liittyen hänen exäänsä ja lasten tapaamisiin

Vierailija
22.09.2017 |

Eli heidän erostaan on aikaa yli puoli vuotta ja edelleen viikonlopputapaamiset menee niin, että molemmat hoitavat lapsia. Ei siis samaan aikaan, mutta niin että ei ole ollut yhtään kokonaan lapsivapaata viikonloppua tai sellaista että olisi koko viikonlopun lapset. Itselläni todellakin lapsivapaa viikonloppu tarkoittaa sitä, että lapset ovat isällään. Ei siinä kesken viikonlopun aleta venkslaamaan kuvioita. Mielestäni tuo heidän toiminta on erikoista ja olen miettinyt kannattaako tuollaista miestä tapailla, kenen kanssa ei esim. voi ajatella mitään viikonloppureissuja, koska se ei voi. Nyt kaipaisin kokemuksia/ajatuksia teiltä muilta samassa tilanteessa olevilta. Kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan kannata, jos haluat viettää vapaapäiviä hänen kanssaan. Jos et halua, niin sitten asia on eri.

Vierailija
2/11 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden suhteen kehittymisen kannalta (ja varmasti muutenkin) on ehdottomasti parempi, että lähtökohtaisesti on olemassa jonkin sopimus, jonka mukaan lapsen tapaamiset menee ja josta pääsääntöisesti myös pidetään kiinni.  Poikkeustilanteissa voidaan tietysti aina neuvotella ja joustaa ihan vapaastikin sopien. Näin se ainakin meillä on mennyt ja toiminut hyvin. Itse en kyllä olisi lähtenyt ollenkaan rakentamaan miehen kanssa parisuhdetta, jossa minulla ei ole mitään sananvaltaa. Ymmärrän, että eron alkuaikoina saattaa järjestelyiden kanssa olla hiukan ns. hakemista, mutta kyllä kohtuullisen ajan kuluttua kummankin eron osalpuolen olisi hyvä pystyä jatkamaan oman elämänsä rakentamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa on erosta niin vähän aikaa, että tällainen kuvio on alkuun varmasti tärkeä. Eri asia sitten, kun erosta on kulunut jo aikaa ja kaikki osapuolet ovat asian käsitelleet. Lapsillahan kestää toipua erosta vuosi, tutkimusten mukaan.

Isoin ongelma tuossa kuviossa on se, että seurustelet juuri eronneen miehen kanssa (6kk on lyhyt aika varsinkin jos takana pitkä parisuhde + lapset). Eli ongelmia ihan varmasti tulee.

Vierailija
4/11 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilleen  muutosta on se 8kk, mutta itse suhde oli miehen mukaan kuollut jo paljon aiemmin. Ja toki ymmärrän että asiat tässä hakee muotoaan, mutta nyt mies on ikäänkuin varalla koko ajan esim. viikonloppuina, emmekä voi siis sopia etukäteen yhtään mitään. Tyyliin edellisenä iltana, jos silloinkaan. Harmittaa kyllä, koska muuten kaikki sujuu :/

AP

Vierailija
5/11 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
6/11 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo varmaan tasoittuu ajan kanssa. Sen sijaan en ryhtyisi seurustelemaan kun erosta noin vähän. Ei mies itsekään vielä tiedä millainen on itsekseen, ja millaista on elää itsekseen. Joudut katsomaan sivusta kun hän kipuilee sitä. Ei ole varmasti valmis vielä sitoutumaan kunnolla.

Vierailija
7/11 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilleen  muutosta on se 8kk, mutta itse suhde oli miehen mukaan kuollut jo paljon aiemmin. Ja toki ymmärrän että asiat tässä hakee muotoaan, mutta nyt mies on ikäänkuin varalla koko ajan esim. viikonloppuina, emmekä voi siis sopia etukäteen yhtään mitään. Tyyliin edellisenä iltana, jos silloinkaan. Harmittaa kyllä, koska muuten kaikki sujuu :/

AP

Se, että suhde on ollut kuollut jo ennen eroa, ei merkitse mitään lasten kannalta erotilanteessa.

Onko heillä siis selkeä (esim. lastenvalvojan luona tehty) sopimus olemassa vai ei?

Vierailija
8/11 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Respect, laittaa lapset ykköseksi. Niin pitääkin.

Vierailija
9/11 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 9 ja 5 vuotiaat. Menevät lastenvalvojalle vasta loppuvuodesta sopimaan asioista. Nyt on tarkoitus sopia raamit/selkeys tapaamisiin, mutta käytännössä menevät päivä kerrallaan.

No, ehkä mä sitten laitan sen tyypin kiertoon ja etsin vähän helpomman kuvion :)

AP

Vierailija
10/11 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jäädä tuohon jos yhtään mietityttää.Minä tein sen virheen,nyt jo erottu tosin,mutta myös uusi parisuhde tarvitsee yhteistä / kahdenkeskistä aikaa kehittyäkseen.Eikä se ole lasten etu,että tapaamisilla ei ole mitään raamia,ollaan ikäänkuin välitilassa koko ajan.Eksäni teki lopulta tapaamissopumuksen,jossa lapsi (jo teini) oli meillä ihan kaikki viikonloput ja lomat,vaikka äitinsä asui kahden kilometrin päässä.Kyseessä vielä lapsi,joka raportoi äidilleen koko ajan mitä söimme,mitä teimme,ja mihin aikaan.Luonnollisesti ei puhunut minulle ikinä vapaaehtoisesti,ja naimisiin mennessä kyseli perintö-oikeuksiaan ja ilmoitti,että miehen talo on "hänen maitaan".No,lopulta kyllästyin ja lähdin.

Vierailija
11/11 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle että myy lapset ja exät vaikka Kiinaan, koska nyt on kyse SUN ONNESTA!