Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka nukkuvat vieläkin ikkuna auki? Mulla on tuuletusikkuna ollut toukokuusta asti taukoamatta auki

Vierailija
22.09.2017 |

Vieläkin tarkenee, mutta aamusin ylös noustessa hieman vilakka.
En ole vielä ajatellut pistää kiinni ehkä sitte ku alkaa yöpakkaset

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellisintä olisi nukkua mahdollisimman viileässä makkarissa.

Mihinkähän tämäkin väite perustuu, taitaa olla kirjoittajan mielipide? Eräässä "Isossa saarivaltiossa" tämä on hyvinkin yleistä, että nukutaan ikkunat auki, mutta siellä illalla mennään kuumavesipullon kanssa peiton alle... Kun vielä otetaan huomioon, ettei heillä taloissa ole juurikaan lämmityslaitteita, sekä sen että ikkunat yksinkertaisia... käsittääkseni eivät ole sen terveempiä kuin muuallakaan maailmassa.

Vierailija
42/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukumme makuuhuoneen ikkuna auki lähestulkoon läpi vuoden. Talven kylmimpinä kuukausina enimmäkseen kiinni.

Makkarin lämpötila talvella on 10-15 C.

Samoin meillä. Tuossa lämpotilassa unenlaatukin on hyvä. Aikaisemmassa asunnossa( vanha hirsitalo) nukuin peräkammarissa,jossa lämpötila oli talvella n.5-6 C+.Nukuin eittäin hyvin.Koiralleni se oli liikaa,joten nukkui täkkini sisällä(saksanpaimenkoira). Nykyihmiset oleskelevat ja nukkuvat aivan liian lämpimässä. Olen kuullut jopa 28C+asteisita huoneistoista! Ei ihme jos hengitystietulehdukset vaivaa.Syynä lämmöstä johtuva kuiva ilma. 

Minulla tuo lämpökammo johtuu lapsuuskodista. Se oli hatara talo, joka talvipakkasilla piti lämmittää liki 30-asteiseksi, että tarkeni yön yli. Siinä jos äiti oli vielä pessyt pyykkiä ja laittanut sen sisälle kuivumaan, oli kuin viidakossa. Aamulla saattoi mittari näyttää sisällä +14 astetta. Olisikin talo, joss oleskelutilat olisivat suht lämpimät ja nukkumatilat max 15 astetta.

Olen se, joka ei nukahda alle 24 asteessa, ja olen miettinyt johtuuko tuo minullakin lapsuudesta. Meillä isä sekä säästi lämmityksessä että piti viileästä, joten koko muu talo oli niin jäätävän kylmä, että pidin omaa huonettani koko lapsuuteni ja nuoruuteni 26 asteessa, että sulaisin edes jossain. Nykyään en noin kuumassa enää viihdy kun en joudu jatkuvasti sisällä palelemaan, mutta edelleen siinä 24 asteessa tarvitsen kolme peittoa, että nukahdan. En osaa nukkua vaatteet päällä, joten pyjamakaan ei ole vaihtoehto.

Ehkä viileässä nukkuminen on terveellistä, mutta epäilen, että terveellisempää on nukkua lämpimässä kuin olla kokonaan nukkumatta. Kerran nukahdettuani makuuhuone saa olla viileämpikin, ja lämpötila laskeekin aina yön aikana pari astetta. Alle 22 astetta täällä kerrostaloasunnossa ei ole koskaan, mikä sopii minulle hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sius oikeastiko talvella, kun lämmitys on päällä, niin te vaan tuulettelette koko yön huonetta avoimella ikkunalla? Kannattaisiko vain säätää sitä patteria pienemmälle, eikä päästää lämpöä harakoille?

Patteri on tietenkin kiinni.

Vierailija
44/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulettajilla on varmaan lämmöt päällä ja asuvat kerrostalossa!

Omakotitalossa asuvilla ei varmana ole patterit päällä ja ikkunat auki :)

Vierailija
45/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa ja patterit pysyvät kiinni vielä pitkään, jopa koko talven, jos ei tule hirmupakkasia.

Vierailija
46/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Täh? Vedetäänkö mua koko ajan johonkin huonoon provoon??

Miten joku voi nukkua koin viileässä? Sillä minä jäädyn nyt jo, ja on vasta syyskuu. Käytössä untuvapeitot+villasukat. Viimeksi eilen pohdin ottavani pipon yöksi.

Tykkään siis lämpimistä asunnoista. Miellyttävä lämpötila on 24 ja 26 on se, missä viihdyn talvella parhaiten.

Olen miettinyt että tämä johtuu juurikin lapsuudesta. Meillä kotona isä oli vilukissa, joka tykkäsi/tykkää tehdä klapeja. Lapsuudessani takkaa lämmitettiin talvikaudella päivittäin ja sisällä oli aina lämmin.

Vierailija
47/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Täh? Vedetäänkö mua koko ajan johonkin huonoon provoon??

Miten joku voi nukkua koin viileässä? Sillä minä jäädyn nyt jo, ja on vasta syyskuu. Käytössä untuvapeitot+villasukat. Viimeksi eilen pohdin ottavani pipon yöksi.

Tykkään siis lämpimistä asunnoista. Miellyttävä lämpötila on 24 ja 26 on se, missä viihdyn talvella parhaiten.

Olen miettinyt että tämä johtuu juurikin lapsuudesta. Meillä kotona isä oli vilukissa, joka tykkäsi/tykkää tehdä klapeja. Lapsuudessani takkaa lämmitettiin talvikaudella päivittäin ja sisällä oli aina lämmin.

Minä taas en ymmärrä miten joku voi pitää noin korkeista sisälämpötiloista :D 24 on jo tosi lämmin, 26 ois ihan hirveetä. Tällä hetkellä on ikkuna auki ja lämmintä vähän reilu 20, vois olla vähäsen viileempikin. 

Vierailija
48/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patterit on tottakai kiinni, ei kai nyt kukaan pidä ikkunoita auki ja pattereita päällä?

Vierailija
49/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista :)

Vierailija
50/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin tarkenee, mutta aamusin ylös noustessa hieman vilakka.

En ole vielä ajatellut pistää kiinni ehkä sitte ku alkaa yöpakkaset

Hai, tiällä ollaan =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme