Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka nukkuvat vieläkin ikkuna auki? Mulla on tuuletusikkuna ollut toukokuusta asti taukoamatta auki

Vierailija
22.09.2017 |

Vieläkin tarkenee, mutta aamusin ylös noustessa hieman vilakka.
En ole vielä ajatellut pistää kiinni ehkä sitte ku alkaa yöpakkaset

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap ja te muutkin ikkunat auki nukkuvat asutte omakotitaloissa, jotta lämmityskulut menevät teidän omasta pussista. Jos asutte taloyhtiössä, niin maksatatte lämmityksestä meillä muilla asukkailla, jotka tuuletamme asuntomme aamulla ja mahdollisesti toisen kerran ennen nukkumaanmenoa, mutta emme pidä kylmillä ilmoilla ikkunoita auki läpi vuorokauden.

Meillä on patterit kiinni, vain keittiössä se on päällä ja keittiön ikkuna on kiinni. Tämä on ylimmän kerroksen asunto, joten alakerta pitää meidänkin asunnon ihan tarpeeksi lämpimänä.

Vierailija
22/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös edelleen ikkuna auki 24/7. Heti jos laitan kiinni, kämppäni lämpötila nousee 23-25. Ikuna kun on auki, lämpötila pysyy n. 22:ssa. Juuri sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä talotekniikasta mitään, mutta väkisin tulee mieleen miten järkevää (taloudellista tai ekologista) energiankäyttöä tuo on? Kuitenkin lähes ympäri vuoden vuorokauden keskilämpötila on alhaisempi kuin sisälämpötilan toivotaan olevan, niin onko jotain mieltä päästää sitä +7 asteista ilmaa sisälle ja sitten keinotekoisesti lämmittää rakennusta täyttä höyryä että sisälämpötila pysyy siellä 20:n yläpuolella?

Tiedän kyllä että monissa paikoissa lämmitys porottaa sellaisilla tehoilla että ikkunat kiinni tulee turhan lämmin, mutta eikö silloin fiksua olisi vaikuttaa siihen lämmityksen tehoon eikä tuottaa lämpöä harakoille?

Terveisin omakotitaloasuja, jolle ei tulisi mieleenkään päästä lämpöjä syyskuussa pihalle ja nostaa lämmityskuluja huvikseen

Vierailija
24/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh ei! Meillä on talossa ilmastointi joka hoitaa ilman raikkauden ja muuten taas rakastan lämmintä. Mulla on untuvapeitto jota en tänäkesänä edes vaihtanut kesäpeittoon. Ihanaa kun saa nukkua lämpimässä!

Vierailija
25/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletusikkuna meilläkin makuuhuoneessa vielä auki ympäri vuorokauden. Keskikesällä suljin päiväksi, ettei tule lämmintä ulkoilmaa sisään. Avasin toukokuussa ja suljen sitten, kun yölämpötilat laskee pysyvästi lähemmäs nollaa. Meillä paksut peitot ja on ihana nukkua raikkaassa viileässä makuuhuoneessa.

Ok-talossa asumme ja vesikieroinen patteri makuuhuoneessa säädetty kesäksi nollaan, ettei turhia lämpene. Makuuhuoneen lämpötila näyttää olevan 18, muissa huoneissa 21.

Me käydään edelleen perjantaisin saunasta uimassakin, veden lämpö oli tänä aamuna 11 astetta, eli ihan sopiva löylystä menijälle.

Vierailija
26/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukumme makuuhuoneen ikkuna auki lähestulkoon läpi vuoden. Talven kylmimpinä kuukausina enimmäkseen kiinni.

Makkarin lämpötila talvella on 10-15 C.

Samoin meillä. Tuossa lämpotilassa unenlaatukin on hyvä. Aikaisemmassa asunnossa( vanha hirsitalo) nukuin peräkammarissa,jossa lämpötila oli talvella n.5-6 C+.Nukuin eittäin hyvin.Koiralleni se oli liikaa,joten nukkui täkkini sisällä(saksanpaimenkoira). Nykyihmiset oleskelevat ja nukkuvat aivan liian lämpimässä. Olen kuullut jopa 28C+asteisita huoneistoista! Ei ihme jos hengitystietulehdukset vaivaa.Syynä lämmöstä johtuva kuiva ilma. 

Vierailija
27/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki patterit vielä pois päältä ja sekä parvekkeen ovi, että kaikki tuuletusikkunat auki yötä päivää. Vielä tarkenee oikein hyvin.

Vierailija
28/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aloituksesta mieleen, että kotona haisee jokin hirvittävä pesuaine, ja sitä maskeeraamaan on ikkuna auki, eikä siltikään pysty kunnolla hengittämään.

Vierailija
29/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän keittiön tuuletusikkunaa auki, niin asunnossa vaihtuu ilma mutta makkariin ei käy suora viima. Asuin lapsuuteni vanhassa hirsitalossa ja nukuin siellä vinttihuoneessa, jonka lämpötila oli talvisin 15 asteen tuntumassa. Totuin nukkumaan viileässä ja siksi kerrostaloon sopeutuminen on ollut vaikeaa. Kaikkein mieluiten nukkuisin viileässä huoneessa paksujen ja painavien peittojen alla.

Vierailija
30/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunat kiinni kesät talvet.

Ilmastointi viilentää kesäkuumalla.

Vierailija
31/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina auki talvellakin, en pysty nukkumaan lämpimässä ja nukun ilman vaatteita. Mies taas pitää ikkunan kiinni ja patterin täysillä ja käyttää yöpukua ja villasukkia. Jossain vaiheessa todettiin, että pakko nukkua eri huoneissa, kun lämpötilan tarve on niin päinvastainen.

Lämmönsietokykyni on ollut aina huono,kuten äidillänikin 84v. Alasti,pussilakana peittona.Mieheni on viluisempi,joten mekin nukumme eri huoneissa.Molemmilla on hyvä olla. 

Vierailija
32/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön tuuletusikkuna oli keväästä viime viikkoon asti auki.

Vierailija
33/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taukoamatta auki? Eli kesälläkin päästät lämpimän ilman päivisin sisään pitämällä ikkunaa auki? Mitä järkee?

Kesähelteillä kannattaa pitää ikkunat auki yön ja aamulla sulkea,myös verhot.Sälekaihtimet kanssa.

Vierailija
34/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ikkunoita auki kesällä enkä vieläkään, koska ilmastointi jäähdyttää asunnon sopivan lämpöiseksi. Muuten olisi liian kuuma.

Vierailija
35/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee aloituksesta mieleen, että kotona haisee jokin hirvittävä pesuaine, ja sitä maskeeraamaan on ikkuna auki, eikä siltikään pysty kunnolla hengittämään.

Moni homevaurio haisee pesuaineelta. Eka josta sairastuin haisi omenashampoolta ja mini muu vain joltain parfyymilta.

Vierailija
36/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on vielä tuuletusikkuna yölläkin auki. 

Sama juttu meillä (makuuhuoneessa), kissaakaan ei haittaa :)

Mäkin diggaan kissoista ja nukkua ikkuna auki talvellakin. Mennääks panee?

Vierailija
37/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep.

Pakkasillakin pidän mielelläni vähän rakosellaan.

Vierailija
38/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukumme makuuhuoneen ikkuna auki lähestulkoon läpi vuoden. Talven kylmimpinä kuukausina enimmäkseen kiinni.

Makkarin lämpötila talvella on 10-15 C.

Samoin meillä. Tuossa lämpotilassa unenlaatukin on hyvä. Aikaisemmassa asunnossa( vanha hirsitalo) nukuin peräkammarissa,jossa lämpötila oli talvella n.5-6 C+.Nukuin eittäin hyvin.Koiralleni se oli liikaa,joten nukkui täkkini sisällä(saksanpaimenkoira). Nykyihmiset oleskelevat ja nukkuvat aivan liian lämpimässä. Olen kuullut jopa 28C+asteisita huoneistoista! Ei ihme jos hengitystietulehdukset vaivaa.Syynä lämmöstä johtuva kuiva ilma. 

Minulla tuo lämpökammo johtuu lapsuuskodista. Se oli hatara talo, joka talvipakkasilla piti lämmittää liki 30-asteiseksi, että tarkeni yön yli. Siinä jos äiti oli vielä pessyt pyykkiä ja laittanut sen sisälle kuivumaan, oli kuin viidakossa. Aamulla saattoi mittari näyttää sisällä +14 astetta. Olisikin talo, joss oleskelutilat olisivat suht lämpimät ja nukkumatilat max 15 astetta.

Vierailija
39/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sius oikeastiko talvella, kun lämmitys on päällä, niin te vaan tuulettelette koko yön huonetta avoimella ikkunalla? Kannattaisiko vain säätää sitä patteria pienemmälle, eikä päästää lämpöä harakoille?

Vierailija
40/50 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä teitä, jotka pitävät näillä keleillä parvekkeen ovea tai ikkunaa koko ajan auki. Ulkona on nyt koko ajan niin kosteaa, etten itse haluaisi asuntoni sisäilmankin olevan kosteaa ja koleaa. Tottakai tuuletan päivittäin, mutta makkarissakin riittää 10 minuutin pikatuuletus aamuisin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä